در جست‌وجوی طلا: چطور گنج مدفون را پیدا کنیم؟

منبع: فوت و فن

102

1400/7/29

17:19


در جست‌وجوی طلا: چطور گنج مدفون را پیدا کنیم؟

در ژوئن سال ۲۰۰۹، معمار و خانه‌سازی به نام مری هانابی در هِمِل انگلستان یک گنجینه طلا متعلق به قرن پانزدهم میلادی را کشف کرد که حدود ۳۲۸ هزار دلار می‌ارزید.

این گنج مدفون در عمق  ۱۰ سانتی‌متری از سطح زمین بود و به نظر می‌رسید متعلق به فرد خاصی نبوده و از آسمان به زمین فرود آمده است تا به دست این معمار خوش‌اقبال برسد. اما چطور یک معمار و سازنده معمولی گنجی چنین باارزش را پیدا کرد؟ خب معلوم است! با استفاده از یک دستگاه فلزیاب.

پس از ۷ سال شخم زدن زمین‌ها و سواحل مختلف، بالاخره بخت به این کارگر ساده رستوران در سال ۲۰۰۹ رو کرد و با پیدا کردن این گنچ در واقع شانس درب خانه‌اش را زد.

فقط آنهایی که شانس خارق‌العاده‌ای دارند در شکار گنج موفق می‌شوند. درست است؟

با اینکه مری هانابی خوش‌شانس بود اما توانست با کمی تدارکات چیزی ارزشمند پیدا کند که متعلق به هیچ‌کس نبود. متأسفانه، قبل از آن، هفت سال تلاش بی‌نتیجه و بدون پیدا کردن چیزی عاید او شده بود.

تصور پیدا کردن گنج با دستگاه فلزیاب و ثروتمند شدن شاید کمی دور از عقل و فراتر از توانایی‌های یک فرد معمولی باشد اما راهکارهایی وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید تلاش‌هایتان را در جهت شکار گنج هدفمند کرده و شانس یافتن سکه‌های ارزشمند، آثار باستانی و قدیمی زیر زمین را بیشتر کنید یا حتی تکه‌هایی از طلاهای مدفون را بیابید.

با قابلیت‌های فلزیاب خود آشنا شوید:

detectorists-with-xp-deus-metal-detectors

با توانایی‌های دستگاه فلزیاب خود آشنایی کامل داشته باشید؛ امکاناتی مثل سیگنال‌های صوتی و تصویری که اشیاء مختلف ایجاد می‌کنند. در این حالت، شما می‌توانید در کسری از ثانیه اشیا را تشخیص دهید. صرف کمترین زمان برای حفر زمین یعنی جست‌وجوی بیشتر برای آیتم‌های ارزشمند.

در مورد مکان مورد نظر تحقیق کنید

در پی چه نوع گنجی هستید؟ بهترین راه برای کشف آن چیست؟ شرایط معدنی و جنس خاک چگونه است؟ بهترین مکان‌ها برای کشف گنج آنهایی هستند که کمتر شکارچیان گنج و دستگاه‌های فلزیاب به آنجا راه یافته‌اند. کل فرایند تحقیق و بررسی فلزیابی شامل جست‌وجوی نقشه، تجقیق در مورد زمین و دو نفر که در این کار مهارت دارند می‌شود. تمام این عوامل به شما در تصمیم‌گیری در مورد نوع فلزیابی که استفاده می‌کنید کمک می‌کند و می‌توانید تمام تدارکات لازم برای آغاز فلزیابی را انجام دهید؛ اینکه کجا را بگردید و از کجا شروع کنید.

روش‌های صحیح تحقیق و اکتشاف را یاد بگیرید

بر خلاف باور عمومی، بهتر است در مسیر مستقیم اسکن و جست‌وجو کنید نه به شکل منحنی و دورانی در یک محدوده وسیع. این تکنیک از بلند کردن پیچک کاشف بعد از جست‌وجو پیشگیری می‌کند و جست‌وجوی متحد و یک شکل‌تری را میسر می‌کند. کشف موفقیت‌آمیز یک شیء نیازمند اشاره دقیق دستگاه فلزیاب است. لازم به ذکر است که برخی مکان‌ها مانند مرغزارهای هرس شده و پارک‌ها به روش‌های اکتشاف دقیق‌تری نیاز دارند. بر جای گذاشتن سوراخ‌های بزرگ ناشی از شکار ناموفق گنج می‌تواند منجز به ممنوعیت فلزیابی و شکار گنج شود.

به انجمن‌های فلزیابی ملحق شوید:

عضویت در انجمن‌های فلزیابی یکی از اصلی‌ترین راه‌ها برای افزایش مهارت‌های فلزیابی است. فلزیاب‌های موفقی که علم کافی دارند با شور و اشتیاق کامل دانش خود را به عنوان یک سرگرمی جدید به تازه‌کارها انتقال می‌دهند. مهم‌تر از همه اینکه، با تشویق آنها شما تب و تاب بیشتری برای شکار طولانی‌تر گنج‌های قدیمی مدفون خواهید داشت.

metal-detector-guns-river

با کمی صبر و سماجت، این روش‌ها احتمال پیدا کردن و کشف اشیاء ارزشمند و مدفون زیر زمین را خیلی بیشتر می‌کنند. بالاخره، روی فرا می‌رسد که شخصی از شما بپرسید که: “چقدر خوش‌شانسی! چطور توانستی این تکه طلای گرانبها را پیدا کنی؟”

آن وقت است که شما سرتان را بالا می‌گیرید و بادی به غبغب می‌اندازید و با افتخار می‌گویید که اینها همه نتیجه دانش، تلاش و تمهیداتی بوده که خود شما انجام داده‌اید نه شانس (یا حداقل با کمی شانس).

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو