حنفی که با شبکه خبری «روسیا الیوم» گفت‌وگو می‌کرد، مدعی شد که «حقوق بشر در افغانستان اکنون وجود دارد و همه مردم کار می‌کنند و از حق تحصیل و کار برخوردارند».

وی درباره بمب‌گذاری‌های رخ داده در افغانستان هم گفت: «انفجارها در هر کشوری ممکن است رخ دهد، اما ما مصمم به حفظ امنیت همه افراد هستیم».

«معاون نخست‌وزیر» طالبان تصریح کرد: «اینها جنایاتی هستند که توسط جنایتکاران و برخی که دارای عقاید افراطی هستند، صورت می‌گیرد و هیچ ارتباطی با شریعت ندارند، در حالی که ما مصمم به برقراری عدالت و قانون هستیم».

وی تصریح کرد: «دولت فعلی برای ایجاد امنیت در سراسر افغانستان و کشورهای همسایه طراحی شده است. و ما به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهیم از افغانستان برای هدف قرار دادن امنیت کشورهای همسایه استفاده کند».

عبدالسلام حنفی که طالبان وی را «معاون نخست‌وزیر» خود معرفی کرده، ریاست مذاکره‌کنندگان طالبان را در نشست دیروز مسکو تحت عنوان «آینده افغانستان» بر عهده داشت.

نشست «آینده افغانستان» در مسکو با حضور نمایندگان ۱۰ کشور از جمله روسیه، چین، ایران و پاکستان برگزار شد و عدم حضور ایالات متحده آمریکا در این نشست، نارضایتی مقام‌های روسیه را به دنبال داشته است.

طالبان نشست مسکو را «خوب» توصیف کرد