پوتین: حزب‌الله یک قدرت سیاسی مهم در لبنان است

منبع: برترین ها

87

1400/7/30

00:59


رئیس جمهوری روسیه گفت: موضع کشور‌ها نسبت به حزب الله متغیر است، اما ما این گروه را یک قدرت سیاسی مهم در لبنان می‌دانیم.

خبرگزاری تسنیم: رئیس جمهوری روسیه گفت: موضع کشورها نسبت به حزب الله متغیر است، اما ما این گروه را یک قدرت سیاسی مهم در لبنان می‌دانیم.

به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که حتی پس از پیروزی یک کشور بر کشور دیگر، جنگ متوقف نمی شود، بلکه فقط شکل خود را تغییر می دهد و برنده مشروط خلاء را که برای جهان خطرناک است عمیق تر می کند.

پوتین، در سخنرانی خود در انجمن والدای گفت: قبلا، جنگی که یک کشور از دست داده بود به معنای پیروزی برای کشور دیگر بود، که مسئولیت آنچه در حال رخ دادن بود را به عهده گرفت. به عنوان مثال، شکست ایالات متحده در جنگ ویتنام منجر به تبدیل ویتنام به سیاه چاله نشد. برعکس، یک کشور در حال توسعه با موفقیت در آنجا بوجود آمد که البته بر حمایت یک متحد قوی متکی بود.

جنگ تغییر شکل می‌دهد

وی افزود: در حال حاضر همه چیز متفاوت است. هر کس دست بالا را بگیرد، جنگ متوقف نمی شود، فقط شکل خود را تغییر می دهد. برنده مشروط، به طور معمول، نمی خواهد یا نمی تواند از ساخت و ساز مسالمت آمیز اطمینان حاصل کند، اما فقط هرج و مرج را تشدید می کند و خلأ را عمیق می کند این برای جهان خطرناک است.

حمایت روسیه از گروه طالبان

پوتین گفت روسیه از نمایندگان گروه طالبان حمایت می کند و از آنها انتظار دارد تا وضعیت افغانستان در مسیر مثبت توسعه بیابد.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که سازمان های اطلاعاتی روسیه با سازمان های مربوطه و همکار خود با افغانستان همکاری می کنند.

وی افزود: همکاری در این زمینه درچارچوب سازمان همکاری شانگهای برای ما بسیار مهم است و تاجیکستان و ازبکستان با کشور افغانستان هم مرز هستند.

رئیس جمهوری روسیه بدون ذکر نام کشوری اعلام کرد که مسئولیت اصلی رویدادهای افغانستان بر دوش کشورهایی قرار دارد که 20 سال در این کشور جنگیده اند.

غربی‌ها مسئول وقایع افغانستان

وی به این ترتیب کشورهای غربی را که به سرکردگی آمریکا 20 سال افغانستان را اشغال کرده بودند مسئول رویدادهای این کشور خواند.

پوتین گفت: برای این که دولت افغانستان بتواند مسائل اجتماعی و اقتصادی این کشور را حل کند باید دارایی های آن را آزاد کرد.

به گفته وی، با وجود اهمیت مشارکت روسیه و چین و سایر کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، مسئولیت اصلی رویدادهای افغانستان بر دوش کشورهایی قرار دارد که 20 سال در آن کشور جنگیدند.

ضرورت آزادسازی دارایی‌های افغانستان

وی ادامه داد: به نظر من اولین کاری که آنها می بایست انجام می دادند، آزاد کردن دارایی های مسدود شده این کشور بود و امکان می دادند مسائل اولویت دار افغانستان را خودشان حل می کردند.

رئیس جمهوری روسیه تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خارج سازی نیروهای این کشور از افغانستان را درست خواند.

پوتین به ماجرای انفجار بندر بیروت اشاره کرد و گفت که این اقدام به این خاطر رخ داد که برخی به دنبال آن بودند تا از طریق فروش کود با قیمت بالاتر، سود کسب کنند.

حزب الله قدرت سیاسی مهم در لبنان

وی افزود که چگونگی کمک در تحقیقات انفجار بندر بیروت را بررسی خواهیم کرد و اگر تصاویر ماهواره‌ای فراهم باشد، آن را ارائه خواهیم کرد.

رئیس جمهوری روسیه گفت که موضع کشورها نسبت به حزب الله متغیر است، اما ما این گروه را یک قدرت سیاسی مهم در لبنان می‌دانیم.

پوتین افزود: با تمام گروه‌های سیاسی لبنان برای حفظ امنیت، ثبات و صلح در لبنان کار می‌کنیم.
وی ادامه داد: ما همچنان به صورت عملی با تمام گروه‌های سیاسی لبنان ارتباط داریم و به این کار ادامه خواهیم داد.

رییس جمهوری روسیه همچنین گفت که کشورش نمی تواند از گروهی علیه گروه دیگر در لبنان حمایت کند، چرا که این کار برای صلح میان طرف های لبنان نتیجه عکس خواهد داد.

پوتین درپایان خاطرنشان کرد: ما در روسیه بسیار برایمان مهم خواهد بود که یک بستر مشترک بدون درگیری برای توافق میان گروه‌های لبنانی ایجاد شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو