اتومبیلی خودران که دِرون مختص خود را دارد

اتومبیلی خودران که دِرون مختص خود را دارد


منبع: فوت و فن

93

1400/7/30

08:28


اتومبیلی خودران که دِرون مختص خود را دارد

این اتومبیل لیمویی‌رنگ که اتوس (Etos) نام دارد، توسط شرکتی سوئیسی به نام رین‌اسپید (Rinspeed) ارائه شده است. این شرکت بیشتر به دلیل ساخت اتومبیل‌های آبی بدون آلایندگی، وسایل نقلیه الکتریکی که راننده روبات دارند و حاملانی که تغیر شکل داده و توسط گوشی هوشمند کنترل می‌شوند، معروف است.

در بدنه خاص این اتومبیل از فیبر کربن و آلومینیوم موجود در بی‌ام‌و آی ۸ استفاده شده؛ اما اتوس کمی خاص‌تر از آی ۸ است.

اتوس از یک حالت رانندگی کاملاً خودکار بهره می‌برد که از ۸ دوربین خارجی اچ‌دی کمک می‌گیرد. این دوربین‌ها به طور مداوم اشیا و افراد موجود در محیط را ردیابی می‌کنند. این اتومبیل به صورت اتوماتیک با زیرساخت‌های شهری و وسایل نقلیه دیگر ارتباط برقرار کرده و به تعامل می‌پردازد تا کاهش سرعت را پیش‌بینی کند و حتی سطح آنتن‌دهی سیم‌کارت را نظارت می‌کند تا در مناطق دورافتاده به سرنشینان اطلاع دهد.

اگر سرنشین تصمیم بگیرد کنترل اتومبیل را در دست بگیرد، سیستم چشم دوختن اتومبیل چشم‌های راننده را تحت کنترل می‌گیرد تا هشدارهای اضافی را کاهش داده و ایمنی را افزایش دهد. همچنین اتوس به همراه یک درون یا همان هواپیمای بدون سرنشین مختص خود ارائه می‌شود که می‌تواند از اتومبیل جدا شود، یک دسته‌گل بگیرد یا بهترین سلفی‌های هوایی را ثبت کند. زمانی که این مأموریت‌ها به اتمام رسید، هواپیما به سکوی فرود ادغام‌شده بازمی‌گردد که از ۱۲۰۰۰ چراغ ال‌ای‌دی که به صورت مجزا کنترل می‌شوند، برخوردار است. از این سکو می‌توان به عنوان سکوی پیام‌رسانی نیز استفاده کرد.

در داخل کابین دو مانیتور ۲۱٫۵ اینچی اولترا اچ‌دی وجود دارد که به عنوان دروازه‌های میان سرنشینان و مجموعه اینفوتینمنت Harman Connected Car عمل می‌کنند. این فناوری همانند یک دستیار شخصی مؤدب کار می‌کند، نیازها و خواسته‌های سرنشینان را پیش‌بینی می‌کند و سرگرمی‌های خوبی برایشان فراهم می‌آورد. این سیستم حتی می‌تواند یاد بگیرد، قرارها را پیش‌بینی کند، خود را با ترجیحات شخصی وفق دهد و میزان داده‌هایی که راننده باید به صورت دستی ثبت کند، کاهش دهد. شما می‌توانید از روش لمسی، صوتی یا ایما‌واشاره نیز برای وارد کردن اطلاعات استفاده کنید.















 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو