دنیل کریگ، اولین سفیر بین‌المللی پاکسازی مین و مواد منفجره سازمان ملل

منبع: فوت و فن

68

1400/7/30

08:28


دنیل کریگ، اولین سفیر بین‌المللی پاکسازی مین و مواد منفجره سازمان ملل

دنیل کریگ، ستاره فیلم‌های جیمز باند به عنوان اولین سفیر بین المللی پاکسازی مین و مواد منفجره سازمان ملل انتخاب شده است.
بان کی مون، رییس سازمان ملل در طی مراسمی که در مقر این سازمان در نیویورک برگزار شد، گفت: "به عنوان مأمور ۰۰۷، شما اجازه کشتن دارید. امروز ما به شما مجوز نجات جان‌ها را می‌دهیم. من هشتمین رییس سازمان ملل هستم و می‌توانم ۰۰۸ باشم و به ۰۰۷ فرمان نجات افراد را بدهم!"

او سپس از حمایت‌های کریگ از برنامه‌های سازمان ملل برای پاکسازی بقایای جنگی و مواد منفجره در سراسر دنیا سپاس گذاری کرد. او ادامه داد: "من هم همراه با دیگر تماشاگران جهانی فیلم‌های جیمز باند، بر روی صندلی خود میخکوب شده و آقای کریگ را دنبال می‌کردم که چگونه بمب‌های ساعتی را در ثانیه‌های آخر خنثی می‌کند. من از این که او قبول کرده تا از قدرت و شهرتش استفاده کند تا توجه جهانی را به مسأله پاکسازی و خنثی سازی مین‌ها مطعوف کند، بسیار بیشتر هیجان زده‌ام."

دنیل کریگ که از تجربیاتش در برخورد با مین و مواد منفجره فیلم‌برداری صحنه‌‌های فیلم جیمز باند در کامبوج صحبت می‌کرد در ادامه گفت: "تعداد بیشماری کودک آن دور و اطراف بودند و من بسیار نگران بودم. اصلا نمی‌توانم تصور کنم که پدر و مادر آن‌ها چه حالی داشتند. این موضوع آن‌ها را از داشتن یکی زندگی معمولی، حرکت به جلو و نوسازی محروم می‌کند ."

خبر انتصاب کریگ به عنوان یک سفیر بین المللی قسمتی از برنامه‌هایی بود که به مناسبت روز جهانی حمایت و توجه به پاکسازی مین و مواد منفجره برگزار شد.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو