مجهز شدن خودرو‌های هیوندا به یک دستیار با تکنولوژی هوش مصنوعی!

منبع: فوت و فن

78

1400/7/30

08:28


مجهز شدن خودرو‌های هیوندا به یک دستیار با تکنولوژی هوش مصنوعی!

هوش مصنوعی به احتمال زیاد در آینده نقشی مهم در توسعه تکنولوژی ایفا خواهد کرد. با این وجود که این تکنولوژی فاصله زیادی با کامل شدن دارد بسیاری از خودرو سازان در حال بررسی چگونگی استفاده از آن به منظور بهبود عملکرد خودروهای خود هستند. به عنوان مثال مدیر عامل کمپانی تسلا یعنی الون ماسک به دنبال استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به رانندگی خودکار خودرو‌ها می‌باشد. این هدف ممکن است بسیار بزرگ به نظر برسد اما به عقیده ما شرکت‌های خودرو ساز در صورت دنبال کردن اهداف دست یافتنی‌تری در زمینه هوش مصنوعی، موفق‌تر خواهند بود. این دقیقا کاری است که کمپانی هیوندا در فکر انجام آن با سیستم هوش مصنوعی خود در سال ۲۰۱۹ می‌باشد.

 

کمپانی هیوندا در حال همکاری با شرکت SoundHound Inc. است تا آنچه تکنولوژی کنترل صدای “ مامور شخصی هوشمند” می‌نامد را توسعه دهد. چنانچه از نام آن پیداست این تکنولوژی برای راننده عملکردی همانند یک دستیار شخصی خواهد داشت. رانندگان هیوندا همچنین قادر به پرسش سوال از این سیستم می‌باشند و در مجموع می‌توانند خودرو‌ را به کمک صدا کنترل کنند. هیوندا سال ۲۰۱۹ را برای ادغام کامل این تکنولوژی در خودرو‌های خود مد نظر دارد. این سیستم در نمایشگاه CES ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد. این سیستم می‌تواند اولین تکنولوژی در نوع خود باشد که در یک خودرو بکار می‌‌رود و به هیوندا در تبدیل شدن به هوشمند‌ترین خودرو ساز در جهان کمک کند. این سیستم هیوندا دارای پتانسیل برای تغییر روند استفاده ما از خودرو‌ها می‌باشد اما این عملکرد این سیستم چگونه است؟

با استفاده از این تکنولوژی رانندگان قادر به پرسش سوالاتی از این سیستم خواهند بود که با استفاده از داده‌های مرتبط حقیقی پاسخ دهی خواهند شد. به طور مثال، خودرو‌های هوشمند قادر به اطلاع رسانی به راننده درباره گزارش کنونی آب و هوا یا امتیازات مسابقات فوتبال خواهند بود. کمپانی هیوندا همچنین در نظر دارد تا خودرو‌ها بر اساس روند‌های ترافیکی، یک یاد‌آوری اولیه را برای یک جلسه تنظیم کرده و زمان‌های حرکت را پیشنهاد دهد. این سیستم همچنین قادر خواهد بود تا بخش‌های مختلف خودرو مانند سیستم تهویه هوا یا قفل در‌ها را کنترل کرده و همچنین به خانه‌های هوشمند متصل شود، در نتیجه این کار‌ها می‌توانند حتی پیش از سوار شدن راننده در خودرو کنترل شوند. به منظور فعال سازی این سیستم رانندگان تنها می‌بایست عبارت “سلام هیوندا” را تکرار کنند که بی‌صبرانه منتظریم تا زمانیکه این سیستم در دسترس قرار گیرد آن را امتحان کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو