آغاز جشنواره سفرهای بهاره در چین و هیاهوی چینی‌ها برای سفر

آغاز جشنواره سفرهای بهاره در چین و هیاهوی چینی‌ها برای سفر


منبع: فوت و فن

68

1400/7/30

08:33


آغاز جشنواره سفرهای بهاره در چین و هیاهوی چینی‌ها برای سفر

سال نو در کشور پرجمعیت چین کم‌کم آغاز می‌شود و مردم چشم‌بادامی شرق کره زمین شروع سال قمری را با هیجان و شادی فراوان جشن می‌گیرند.

سال نوی چینی در ماه بهمن و فاصله ۲۱ ژانویه تا ۲۱ فوریه شروع می‌شود. در این بازه زمانی حلول ماه جدید (روز نخست ماه قمری) روز اول سال نو چینی خواهد بود. جشن سال نو از مهم‌ترین تعطیلات سنتی مردم چین به شمار می‌رود.

تقویم چینی، گاه‌شماری ترکیبی از سال‌ شمسی-قمری است و حرکت خورشید، ماه و ستارگان، تعیین‌کننده روزها، ماه‌ها و سال‌ها هستند.

مردم خاورزمین هم درست مثل هر جای دیگر دنیا فصل تعطیلات سال نو را بهترین فصل برای سفر می‌دانند. آنها در این روزها کوله‌بار خود را بسته و عازم سفر به شهرها و کشورهای دیگر هستند تا با شرکت در جشنواره‌ سفرهای بهاری با انرژی و روحیه بیشتری فرا رسیدن بهار را جشن بگیرند.

شدت این اشتیاق تا آنجاست که در ایستگاه‌های مسافربری زمینی، هوایی و دریایی جا برای سوزن انداختن نیست. کافیست در تصاویر زیر نگاهی به ایستگاه‌های قطار بیندازید تا خودتان به راحتی دریابید که وضعیت چگونه است. بسیاری از مردم چین در این روزها عازم سفر هستند و سعی دارند هر طور که شده از خانه و کاشانه خود بیرون بزنند و مدتی آسایش را تجربه کنند.

آن طور که برآورد شده است بالغ بر ۲٫۹۸ میلیارد سفر در طی جشنواره ۴۰ روزه بهاری انجام می‌شود. دولت چین تمام تلاش خود را می‌کند تا مسافران سفری آرام و ایمن را داشته باشند و پس از سپری کردن تعطیلات به سوی خانه‌ و کار و بارشان بازگردند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو