چند سال عمر خواهید کرد؟

منبع: فوت و فن

72

1400/7/30

08:45


چند سال عمر خواهید کرد؟

یک ابزار جدید مختص محاسبه امید به زندگی که توسط اداره آمار ملی بریتانیا ارائه شده به افراد نشان می‌دهد که چند سال دیگر زندگی خواهند کرد.
طبق گزارش این اداره، افرادی که در حال حاضر در سنین ۲۰ و ۳۰ سالگی هستند، می‌توانند تا ۹۰ سالگی زندگی کنند؛ اما افرادی که در سنین ۵۰ سالگی قرار دارند احتمالاً تا اواسط یا اواخر دهه ۸۰ عمر می‌رسند.

یک فرد مذکر ۲۰ ساله تا ۸۹ سالگی زندگی می‌کند؛ اما یک فرد مؤنث ۲۰ ساله بیشتر از افراد مذکر هم‌سن خود و تا سن ۹۲ سالگی زندگی خواهد کرد.
افرادی که در سنین ۴۰ سالگی هستند نیز احتمالاً به سنین ۸۰ سالگی می‌رسند و تفاوت میان نرخ مرگ‌ومیر زنان و مردان این گروه حدود ۳ سال است؛ یعنی زنان تا ۹۰ سالگی و مردان تا ۸۷ سالگی عمر می‌کنند.

افرادی که در سنین ۵۰ سالگی قرار دارند، تا اواسط یا اوایل ۸۰ سالگی عمر می‌کنند. از این گروه سنی تنها یک نفر از هر ۱۰ مرد و یک نفر از هر ۵ زن به سن ۱۰۰ سالگی می‌رسد.
طبق گفته این اداره، این ابزار برای برنامه‌ریزی‌های حقوق بازنشستگی و دیگر برنامه‌های اقتصادی در آینده هر فرد مفید است.
این اداره گفت: «اطلاع از میزان عمر افراد، چیز بدی نیست، به ویژه اگر بحث برنامه‌ریزی‌های اقتصادی در میان باشد».

آیا دوست دارید شما هم بدانید چند سال دیگر زندگی خواهید کرد؟ اگر این‌طور است از تست زیر استفاده کنید. تنها کافی است سن خود را زیر سؤال What is your age? وارد کنید و بعد جنسیت خود یعنی زن (Female) یا مرد (Male) را انتخاب کنید. سپس کلید Calculate Your life Expectancy را بزنید. در داخل کادر آبی رنگ سن مرگ و در پایین آن سال‌هایی که از عمرتان باقی مانده، نشان داده می‌شود.


البته توجه داشته باشید که امید به زندگی تحت تأثیر عوامل مختلفی مانند انتخاب‌هایی که در طول زندگی انجام می‌دهید و میزان سلامتی قرار دارد و ممکن است از فردی به فرد دیگر کاملاً متفاوت باشد. همچنین یک نمودار وجود دارد که نشان می‌دهد چقدر احتمال دارد به سنین مختلف برسید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو