اشغال ۴۷ گیگابایت از فضای ایمیل ادوارد اسنودن توسط توییتر

منبع: فوت و فن

74

1400/7/30

08:50


اشغال ۴۷ گیگابایت از فضای ایمیل ادوارد اسنودن توسط توییتر

ادوارد اسنودن، افشاگر و کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا که از سال ۲۰۱۳ تبعید شده، به تازگی به جمع کاربران توییتر پیوسته است. اولین اقدام وی به عنوان یک عضو جدید در توییتر، ایجاد بزرگ‌ترین ترول قرن ۲۱ از خودش بود. حساب توییتر وی طی سه روز اول عضویتش، ۱٫۲۶ میلیون دنباله‌رو یا follower به دست آورد و توسط افرادی همچون نیل دی گراس تایسون، ویکی لیکز و گروه ناشناسان مورد استقبال قرار گرفت. جمله «اکنون می‌توانید صدای مرا بشنوید؟» اولین پیام توییتری اسنودن بود که تا زمان انتشار این مطلب، ۱۱۹٬۷۶۱ بار مجدداً توییت شده و ۱۱۴٬۶۶۱ بار موردپسند قرار گرفته است.

این موضوع بسیار چشمگیر بود و اسنودن مطمئن بود که در حساب توییتر خود محبوبیت زیادی پیدا کرده است. با این حال وی فراموش کرده بود گزینه توقف ارسال ایمیل برای هر نوتیفیکیشن توییتر را انتخاب کند.

ادوارد اسنودن روز ۱ اکتبر ۲۰۱۵ طی توییت پیامی اظهار داشت: «من فراموش کردم نوتیفیکیشن‌ها را خاموش کنم. توییتر برای هر نوتیفیکیشن یک ایمیل برایم ارسال کرده است. به همین دلیل ۴۷ گیگابایت از فضای ایمیلم توسط نوتیفیکیشن‌های مربوط به دنباله‌روی، موردپسند قرار گرفتن و توییت مجدد اشغال شده است».

برای هر دنباله‌روی، موردپسند قرار گرفتن و توییت مجدد، اسنودن یک ایمیل دریافت کرده است. وی حتی پیام‌های مستقیم تمام افراد را می‌پذیرد، پس تصور کنید که چه تعداد از مردم تلاش کرده‌اند با او تماس خصوصی داشته باشند؛ با توجه به پر شدن ۴۷ گیگابایت از فضای ایمیلش، احتمالاً حدود ۲ میلیون نفر سعی کرده‌اند با وی تماس خصوصی داشته باشند.

اسنودن، کارمند سابق سازمان سیا و سازمان امنیت ملی است که از سال ۲۰۱۳، زمانی که اطلاعات محرمانه این سازمان در مورد برنامه نظارت همگانی را فاش کرد، به روسیه تبعید شد. وی در حال حاضر مدیر مؤسسه Freedom of the Press Foundation به معنای آزادی مطبوعات است؛ یک سازمان غیردولتی که هدف آن حمایت از حقوق روزنامه‌نگاران است.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو