LG Chem؛ پیشگام جهانی در نصب بزرگترین تأسیسات ساختمانی روشنایی OLED در دانشگاه ملی سئول

LG Chem؛ پیشگام جهانی در نصب بزرگترین تأسیسات ساختمانی روشنایی OLED در دانشگاه ملی سئول


منبع: فوت و فن

134

1400/7/30

09:07


LG Chem؛ پیشگام جهانی در نصب بزرگترین تأسیسات ساختمانی روشنایی OLED در دانشگاه ملی سئول

شرکت LG Chem، بزرگترین سازنده چراغ مطالعه OLED در دنیا اعلام کرد که در جشن افتتاحیه کتابخانه جدید و اصلی دانشگاه ملی سئول از سیستم‌های روشنایی OLED خود، به عنوان بزرگترین تأسیسات ساختمانی در دنیا، پرده‌برداری می‌کند.

شرکت LG Chem  بالغ بر ۱۱۰۰ چراغ مطالعه OLED برای خواندن در کتابخانه کوآن جونگ در دانشگاه برتر کره جنوبی نصب کرده است.

دانشگاه ملی سئول از نوردهی OLED برای چراغ مطالعه در کتابخانه استفاده کرد زیرا راندمان انرژی بالایی دارند و برای چشم بسیار راحت هستند. نوردهی OLED بازتابی از نور طبیعی خورشید است و اشعه فرابنفش منتشر نمی‌کند. این اشعه فرابنفش است که خستگی چشم را افزایش می‌دهد یا نور آبی تولید می‌کند و در نهایت باعث آسیب رسیدن به چشم می‌شود.

مسئولان دانشگاه چراغ‌های مطالعه OLED را انتخاب کردند زیرا طراحی باریک و مدرن آن با ساختار و مهندسی پیشرفته کتابخانه همخوانی دارد. پنل‌های روشنایی OLED تنها منبع نور سطح هستند که در بازار وجود دارند و با طراحی‌های متفاوت متناسب هستند.

یکی از مسئولان کتابخانه دانشگاه ملی سئول گفت: «روشنایی مهم‌ترین عامل برای کتابخانه است زیرا ما می‌خواهیم از خستگی چشم دانشجویان جلوگیری کنیم. سیستم روشنایی OLED بهترین گزینه روشنایی برای بخش‌های مطالعه در کتابخانه است زیرا از چشم‌ها محافظت می‌کند و طراحی آرام‌بخش و ساده‌ای دارد. ما محصولات روشنایی LG Chem را انتخاب کردیم زیرا بر پیشگامی فناوری این شرکت در این بخش واقفیم.»

سانگ-سو پارک، معاون کسب و کار روشنایی OLED در LG Chem گفت: «استفاده از چراغ مطالعه OLED در کتابخانه دانشگاه ملی سئول تأیید برتری ما در روشنایی OLED است. شرکت LG Chem تصمیم دارد چراغ‌های مطالعه OLED خود را که در کتابخانه دانشگاه ملی سئول نصب کرده است در ماه مارس وارد بازار کند. علاوه بر این، قاب و لامپ OLED هم اکنون به صورت آنلاین به فروش می‌رسد. این بخشی از تلاش‌های LG Chem برای ایجاد تجربه کاربری جدید با محصولات روشنایی OLED است.»

ابعاد چراغ‌های مطالعه OLED که در کتابخانه دانشگاه ملی سئول استفاده شده ۱۱۰×۳۲۰ میلی‌متر، راندمان روشنایی آن ۶۰ لومن در وات و طول عمر آنها ۴۰ هزار ساعت است. روشنایی نور به راحتی با کنترل نور بین ۳۰۰ تا ۸۵۰ لاکس (واحد روشنایی) قابل تنظیم است. طبق شاخص روشنایی استاندارد کره، استاندارد روشنایی برای مطالعه بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ لاکس است.

ضخامت پنل چراغ مطالعه ۰٫۸۸ میلی‌متر است و حتی با وجود قاب آلومینیوم تنها ۲٫۲ میلی‌متر ضخامت دارد؛ این یعنی یک طراحی فوق باریک و شیک.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو