کارگردان «اکس-من» پروژه علمی-تخیلی جدیدی را کارگردانی می‌کند

منبع: فوت و فن

92

1400/7/30

09:07


کارگردان «اکس-من» پروژه علمی-تخیلی جدیدی را کارگردانی می‌کند

این کتاب علمی-تخیلی کلاسیک توسط «رابرت ای. هاینلاین» نوشته شده و حقوق آن توسط کمپانی فاکس قرن بیستم خریداری شده است. تهیه کننده اجرایی مجموعه «Arrow» مارک گاگنهایم فیلمنامه‌ای اقتباسی بر اساس این کتاب خواهد نوشت. سینگر تولید این فیلم که «Uprising» لقب گرفته را نیز بر عهده گرفته است.

رمان علمی تخیلی «رابرت ای. هاینلاین» که در سال ۱۹۶۶ منتشر شد، داستان شورش یک کلونی بر روی ماه علیه حکومت زمین است. این رمان در سال ۱۹۶۶ برای دریافت جایزه نبولا(که به بهترین آثار علمی-تخیلی در آمریکا اختصاص دارد) نامزد شد و جایزه هوگو برای بهترین رمان علمی-تخیلی را در سال ۱۹۶۷ دریافت کرد.
تا به حال دو بار تلاش برای ساخت اقتباسی سینمایی از این کتاب صورت گرفته اما هر دو ناموفق ماندند؛ ابتدا استودیو دریم ورکس تصمیم به ساخت آن با فیلم‌نامه‌ای از تد الیوت و تری روسو گرفت و سپس فینیکس پیکچرز قصد ساخت آن را داشت، اما هر دوی پروژه‌ها کنسل شده و حقوق ساخت فیلم‌ها به وراث هانلاین بازگشت.

تا به حال اقتباس‌های بسیاری از رمان‌های هاینلاین برای سینما و تلویزیون انجام شده است؛ از میان آن‌ها می توان به فیلم «Project Moonbase»(محصول سال ۱۹۵۳)، مجموعه تلویزیونی کوتاه «Red Planet»(محصول سال ۱۹۹۴)، فیلم «The Puppet Masters»(محصول سال ۱۹۹۴) و فیلم «Starship Troopers»(محصول سال ۱۹۹۷) اشاره کرد.
پروژه بعدی برایان سینگر فیلم «اکس-من: اپوکالیپس» خواهد بود. این فیلم ابرقهرمانی هم اکنون در مرحله پیش تولید قرار دارد و فیلم‌برداری آن در ماه آوریل آغاز خواهد شد. در فیلم جدید مجموعه اکس-من، جنیفر لارنس، جیمز مک‌آوُی، اسکار آیزاک و مایکل فسبندر بازی می‌کنند.

«اکس-من: اپوکالیپس» در تاریخ ۲۲ ماه مه سال ۲۰۱۶ به سینماها خواهد آمد.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو