۶ جنایت تاریخی مرموز که هنوز حل نشده‌اند

منبع: فوت و فن

81

1400/7/30

09:12


۶ جنایت تاریخی مرموز که هنوز حل نشده‌اند

شاید عجیب به نظر برسد؛ اما هنوز هم جنایاتی وجود دارند که حل‌نشده باقی مانده‌اند و پیشرفت علم و فناوری کمکی به حل آن‌ها نکرده است.

180359-footofan_com

بحث‌های زیادی در مورد اینکه آیا اینترنت برای جامعه خوب است یا خیر وجود دارد. اطلاعات زیادی را می‌توان به صورت آنلاین یافت؛ می‌توان تحقیقات مربوط به مقاله تاریخ را در اینترنت انجام داد، تقلب بازی‌های ویدیویی و حتی نحوه ارتکاب یک قتل را پیدا کرد. مجریان قانون نیز از اینترنت برای حل مسائل جنایی استفاده می‌کنند؛ اما جنایاتی که در ادامه می‌خوانید، هنوز حل نشده‌اند.

۱- خودکشی تد لوزف

جسد تد لوزف، یک مرد لس‌آنجلسی، توسط پلیس در ماشین خود پیدا شد. وی در حالی پیدا شد که شلنگی به اگزوز ماشین و به پنجره ماشین وصل بود. پلیس به این نتیجه رسید که مرگ او احتمالاً خودکشی بوده است. خانواده‌اش نواقصی را در این نتیجه‌گیری پیدا کردند. تد هرگز ماشین خود را در گاراژ پارک نمی‌کرد. یادداشت خودکشی او روی یک مقوای پیراهن نوشته شده بود؛ اما خدمتکار او از یک رخت‌آویز استفاده می‌کرد. این خدمتکار ادعا می‌کند که هرچند تد این پیراهن را خریداری کرده؛ اما او هرگز آن را نپوشیده است. پلیس معتقد بود استفراغی که آن‌ها یافتند متعلق به سگ تد بوده؛ اما طبق ادعای خدمتکار، سگ‌ها آن هفته در لانه خود نگهداری شده بودند. این پرونده دوباره به عنوان یک پرونده قتل بازگشایی شد؛ اما پلیس هنوز به دنبال قاتل است.

۲- دیدار تأسف‌بار لنی درکسون

در ۱۴ مارس ۱۹۹۸ لنی و پسرش، جارد، در حال خوردن صبحانه در مزرعه محصولات لبنی Dirickson بودند که یک غریبه با یک اتومبیل باری سفیدرنگ مقابل مسیر ورودی مزرعه پارک کرد. لنی رفت و از غریبه استقبال کرد، سپس به آرامی به پسر خود گفت که با غریبه می‌رود و بعدازظهر برمی‌گردد. تا به امروز، لنی هنوز برنگشته است.

۳- پرونده بودای طلایی

آلبرت فوچیگامی و راجر روکساس برای پیدا کردن گنجی که نقشه آن را پدرش به آلبرت داده بود، در سال ۱۹۷۰ به سفر رفتند. پدر او افسر ارتش ژاپن در طول جنگ جهانی دوم بود. آن‌ها نقشه را دنبال کردند و یک مجسمه بودای ساخته شده از طلا پیدا کردند که نزدیک به ۲۰۰۰ پوند وزنش بود. شکافی در گردن این مجسمه وجود داشت که الماس‌های داخلش را نشان می‌داد. روز بعد بودا از خانه رکساس ربوده شد. برخی بر این باورند که بودا در قصر فردیناند مارکوس باقی مانده است. او یک دیکتاتور بود که بین سال‌های ۱۹۶۵-۱۹۸۶ بر فیلیپین حکومت می‌کرد.

۴- پرونده D.B کوپر

در ۲۱ نوامبر سال ۱۹۷۱ مسافری به نام دن کوپر، یک بلیت از خطوط هوایی نورث وست و پرواز ۳۰۵ خریداری کرد. او یک کیف به همراه داشت که داخل آن یک بمب بود. کوپر هواپیما را ربود و تهدید کرد که اگر ۲۰۰ هزار دلار به او ندهند، هواپیما را منفجر خواهد کرد. او پول را به علاوه یک چتر نجات گرفت و قبل از اینکه هواپیما در مکزیک از مبدأ سیاتل فرود آید، کوپر از هواپیما به بیرون پرید و هرگز پیدا نشد. تا به امروز، این تنها مورد دزدی هوایی بوده که هنوز در امریکا حل نشده باقی مانده است.

۵- پرونده مرد سامرتن

یک زن و شوهر، جسد مردی شیک‌پوش را در ساحل سامرتن پیدا کردند. جالب توجه است که برچسب‌های لباس او برداشته شده و به جای آن یک ورق بود که بر روی آن یک شعر فارسی از رباعیات خیام نوشته شده و به کت این مرد دوخته شده بود. همچنین در این ورق نوشته شده بود «تمام شد». چند ماه بعد یک کتاب که همان صفحه‌ آن پاره شده بود، پیدا شد که بر روی آن یک کد نوشته شده بود. این کد هرگز رمزگشایی نشد.

۶- قتل‌های تیلنول

دختری که پدر و مادرش برای سرماخوردگی‌اش قرص تیلنول به او دادند، درگذشت. در همان روز یک پستچی که از درد زانویش رنج می‌برد، قرص تیلنول مصرف کرد و او نیز درگذشت. خواهرزن و برادر او نیز به دلیل خوردن این قرص‌ها درگذشتند. هفت نفر توسط این قرص کشته شدند؛ اما تا به امروز هیچ مظنونی شناسایی نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو