خرید کنسول بازی

منبع: فوت و فن

87

1400/7/30

09:12


خرید کنسول بازی

اساسا ارزش خرید کنسول گیمینگ به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. از مهم‌ترین فاکتورهایی که ارزش خرید کنسول گیمینگ را مشخص می‌کند، می‌توان به سخت‌افزار، قیمت، محتوا، کیفیت ساخت، پشتیبانی از لوازم جانبی متنوع و سرویس‌ها و خدمات مشتری‌مدارانه اشاره کرد. خوشبختانه کنسول نسل نهمی مایکروسافت، یعنی ایکس باکس سری ایکس در تمامی این فاکتورها عملکردی عالی و ارزش خرید بالایی دارد.

از لحاظ سخت‌افزار، کنسول ایکس باکس سری ایکس قدرتمندترین کنسول گیمینگ در بازار محسوب می‌شود. این کنسول دارای یک پردازنده مرکزی ۸ هسته‌ای است که سرعت فرکانس آن ۳.۸ گیگاهرتز و از معماری ۷ نانومتری Zen 2 کمپانی AMD بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی کنسول دارای ۵۲ واحد پردازشی است که فرکانسی در حدود ۱.۸ گیگاهرتز داشته و با بهره‌گیری از معماری RDNA 2، حدودا ۱۲.۱۵ ترافلاپ قدرت خام گرافیکی ارائه می‌دهد. علاوه بر این، ایکس باکس سری ایکس از ۱۶ گیگابایت رم ۳۲۰ بیتی GDDR6 نیز برخوردار است که ۱۰ گیگابایت از آن دارای پهنای باند ۵۶۰ گیگابایت بر ثانیه‌ای و ۶ گیگابایت دیگر دارای پهنای باند ۳۳۶ گیگابایت بر ثانیه‌ای می‌باشد. در نتیجه ارائه رزولوشن ۴K، نرخ فریم ۶۰ به بالا و ویژگی‌های نسل نهمی مثل ری تریسینگ برای ایکس باکس سری ایکس کار راحتی خواهد بود.

یکی از مهم‌ترین ویژگی کنسول‌های نسل جدید، کنار گذاشتن هارددیسک‌های فیزیکی قدیمی و منسوخ شده است. کنسول ایکس باکس سری ایکس دارای یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی SSD از نوع NVMe با پشتیبانی از نسل چهارم PCIe می‌باشد که سرعت I/O سیستم را در حالت خام به ۲.۴ گیگابایت بر ثانیه و در حالت فشرده به ۴.۸ گیگابایت بر ثانیه می‌رساند. ترکیب این SSD با پردازنده و مموری سریع کنسول، معماری Velocity Architecture را تشکیل می‌دهد. با معماری Velocity Architecture سرعت لودینگ سیستم و بازی‌ها به شدت افزایش می‌یابد و حتی در برخی از بازی‌ها به طور کلی صفحه لودینگ حذف می‌شود تا کاربر تجربه روان و یکپارچه‌ای داشته باشد. همچنین با قابلیت نسل نهمی Quick Resume می‌توانید تنها در چند ثانیه و به سرعت در بین بازی‌های مختلف جابجا شوید.

اما سخت‌افزار بدون محتوا و بازی‌هایی که بتوانند از حداکثر ظرفیت پردازشی آن بهره ببرند، ارزشی نخواهد داشت. خوشبختانه مایکروسافت برای نسل نهم پلتفرم ایکس باکس چشم‌انداز کاملا روشنی را ترسیم و خیال کاربران را از بابت بازی‌ها و محتوایی که در آینده عرضه خواهند شد راحت کرده است. مایکروسافت با خرید کمپانی بتزدا و چند استودیوی دیگر، تعداد استودیوهای زیرمجموعه خود را به عدد ۲۳ افزایش داده است که تقریبا همه‌ی این استودیوها در حال توسعه بازی‌های انحصاری برای پلتفرم ایکس باکس هستند. بازی‌هایی مثل Halo: Infinite و Forza Horizon 4 در آینده نزدیک برای این پلتفرم منتشر خواهند شد. از سال آینده نیز می‌توانیم به مرور شاهد عرضه بازی‌هایی مثل Starfield، STALKER 2، Hellblade 2، Fable و … برای ایکس باکس سری ایکس باشیم.

در کنار این‌ها، مایکروسافت سرویس‌های مشتری‌مدارانه و فوق‌العاده‌ای را نیز برای مخاطبین پلتفرم خود تدارک دیده است. از جمله سرویس گیم پس و گیم پس آلتیمیت که با پرداخت ۱۰ یا ۱۵ دلار در ماه می‌توانید به آرشیو عظیمی از بازی‌های فرست پارتی و ترد پارتی دسترسی داشته باشید و از تخفیف‌ها و بازی‌های رایگان بهره‌مند شوید. علاوه بر این، با ویژگی Backward Compatibility قادر خواهید بود بازی‌های ۴ نسل گذشته را با وضوح و نرخ فریم بهتر و برخورداری از Auto HDR تجربه کنید. علاوه بر این، کنسول ایکس باکس سری ایکس از طیف وسیعی از لوازم جانبی متنوع نیز پشتیبانی می‌کند؛ رنگ‌بندی‌ها و انواع مختلف کنترلر، هدفون‌های اختصاصی که صدای سه بعدی کنسول را با جزئیاتی عالی منتقل می‌کنند، حافظه SSD جانبی که فضای ذخیره سازی کنسول را افزایش می‌دهد، انواع شارژر و …

پس همانطور که گفتیم، کنسول ایکس باکس سری ایکس در تمامی فاکتورها عملکرد خوبی داشته و در روزگاری که خریداری یا اسمبل کردن یک کامپیوتر گیمینگ هزینه بسیار هنگفتی را روی دست کاربران می‌گذارد، ارزش خرید کنسول قدرت‌مندی مثل ایکس باکس سری ایکس بیشتر از قبل مشخص می‌شود.

خرید کنسول بازی ارزان

برای خرید ایکس باکس سری ایکس سایر کنسول های بازی نظیر خرید ps4 بهترین پیشنهاد ما به شما فروشگاه معتبر نخل مارکت است. این فروشگاه، کنسول قدرتمند مایکروسافت را با بهترین قیمت در ایران، در کمترین زمان به دست شما می‌رساند. همچنین شما در خرید xbox series x انتخاب ‌های متنوعی در این سایت دارید. در فروشگاه نخل مارکت باندل‌های متنوع و جذابی از این کنسول برای راحتی خریدار طراحی شده. علاوه بر این، گارانتی های معتبر و اختصاصی نخل مارکت خرید این کنسول را برای شما راحت تر می‌کند،  به طوری که دیگر دغدغه ای برای خرابی‌های اتفاقی کنسول ندارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو