بازسازی مجسمه‌های کم‌رنگ شده رم باستان

منبع: فوت و فن

115

1400/7/30

10:44


بازسازی مجسمه‌های کم‌رنگ شده رم باستان

 
MOMA PS۱ یک نمایشگاه از آثار "فرانچسکو وزولی" (Francesco Vezzoli) (ایتالیایی، تولد: ۱۹۷۱) ارائه می‌دهد. با توجه به تحقیقات گسترده او در زمینه استفاده از رنگ در دوران باستان، با همکاری یک تیم از باستان شناسان، کنسرواتور و متخصصان رنگ، موفق شد تا پنج نمونه مجسمه روم باستان را در شیوه‌ای که نسخه اصلی آن تزئین شده بود، رنگ کند.

در حالی که، تنها رنگ سفید بر روی سنگ مرمری از این مجسمه سازی‌های یونانی و روم باستان باقی مانده، تحقیقات گسترده تایید کرده است که مجسمه‌های باستانی در یک پالت رنگی از انواع زرد‌ها، آبی‌ها، قرمز‌ها و سبز‌های گوناگونی رنگ می‌شده است.

قدمت این آثار به قرن اول و دوم میلادی باز می‌گردد و با گذشت بیش از دو هزار سال سطوح تزیینی آن‌ها کم رنگ شده است؛ اما وزولی تلاش کرد تا مجسمه‌های شاهنشاهی روم را با تخیل معاصر همان دوره تزئین کند.

وزولی با دکتر کلمنته مارکنی، استاد در تاریخ هنر یونانی و باستان شناسی در دانشگاه نیویورک و مدیر موسسه از کاوش‌های هنرهای زیبا در Selinunte و دکتر اندرو والاس هادریل، مدیر سابق مدرسه بریتانیا در رم، کارشناسی ارشد کالج ساسکس سیدنی، کمبریج و مدیر تحقیقات در دانشکده کلاسیک، کمبریج همکاری کرد.

در بسیاری از آثار، فرانچسکو وزولی در کار خود از سینمای هالیوود، مشاهیر، و مذهب الهام گرفته است. فرانچسکو وزولی در دانشکده مرکزی سنت مارتین هنر در لندن تحصیل کرده و در حال حاضر در میلان زندگی و کار می‌کند. کار او در بسیاری از موسسات از جمله موزه هنر آمریکایی ویتنی، موزه جدید نیویورک، MAXXI، تیت مدرن به نمایش گذاشته شده است.

یاسمن فراهانی فرد

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو