شمار مبتلایان کرونا در این کشور اروپایی به رغم واکسیناسیون گسترده به‌سرعت در حال افزایش است

67

1400/7/30

14:34


شمار بیماران کرونایی در انگلیس، نسبت به هفته‌ پیش ۱۸% افزایش یافته است.ماه‌های گذشته، متخصصان بهداشت این کشور نسبت به بازگشایی گسترده و زودهنگام هشدار داده بودند.

شمار مبتلایان کرونا در این کشور اروپایی به رغم  واکسیناسیون گسترده به‌سرعت در حال افزایش است

به گزارش بهداشت نیوز، انگلیس در روز پنجشنبه ۵۲هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را گزارش کرد. این تعداد بیشترین آمار روزانه از ۱۷ ژانویه امسال بوده است. بر اساس آمار دولت بریتانیا، در طی ۲۸ روز، ۱۱۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

تعداد موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا به سرعت در حال افزایش است و آمار مبتلایان به این ویروس در هفته‌ای که گذشت به نسبت هفته‌ی پیش ۱۸% افزایش یافته است. تعداد مرگ و میر در این کشور افزایش قابل توجهی نداشته است، اما همچنان آمار هفتگی، ۱۱% می باشد.

ساجد جاوید وزیر بهداشت انگلستان در روز چهارشنبه در برابر درخواست پزشکان برای برگشتن به شرایط قرنطینه و اعمال محدودیت‌ها مقاومت کرده بود، اما در خصوص موج جدید ابتلا به بیماری و بازگشت به وضعیت قرمز در صورت عدم واکسیناسیون مردم هشدار داده بود.

برنامه‌ی دولت بریتانیا برای کاهش تاثیر ویروس در زمستان، تمرکز بر روی واکسیناسیون و داروها بوده و با توجه به اینکه پیش از این سه بار فعالیت‌های اقتصادی کشور  برای مبارزه با فراگیری، به حالت نیمه تعلیق در آمده است، اکنون برنامه‌ای برای  اعمال محدودیت‌ها یا قرنطینه سراسری وجود نخواهد داشت. 

انگلیس تا کنون درصد قابل‌توجهی از جمعیت خود را به‌طور کامل واکسینه کرده است اما از ماه‌های پیش، بازگشایی زودهنگام و گسترده و نیز عدم نیاز به ارائه گواهی واکسن جهت حضور در اماکن عمومی، هشدار کارشناسان بهداشتی این کشور نسبت به افزایش شمار مبتلایان را در پی داشت.
منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو