شناخت و معرفی انواع سرور مجازی برای کسب و کارها

منبع: فوت و فن

88

1400/7/30

15:16


شناخت و معرفی انواع سرور مجازی برای کسب و کارها

سرویس هایی که برای میزبانی سایت ها مورد استفاده قرار می گیرند، دارای انواع مختلفی بوده و می توانید شاهد تنوع زیادی باشید. از سرویس هایی که تحت میزبانی وب بوده، می توانیم به سرور مجازی اشاره کنیم که با اختصار VPS نیز نامیده می شود. این سرورها دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام برای زمینه خاصی مفید هستند. در ادامه مطلب قصد داریم تا شما را با انواع سرور مجازی برای کسب و کارها آشنا کنیم؛ پس در ادامه ما را همراهی کنید.

انواع سرور مجازی برای کسب و کارها شامل چه مواردی می شوند؟

اگر بخواهیم به بررسی انواع سرور مجازی بپردازیم، می توانیم دسته بندی های گوناگونی را برای آن نام ببریم. سرورهای مجازی براساس دسته بندی ها، شامل گزینه های زیر می شوند:

  • دسته بندی براساس مدیریت
  • دسته بندی بر اساس سیستم عامل
  • دسته بندی بر اساس موقعیت جغرافیایی

در ادامه به توضیحات دقیق تری درباره این موارد خواهیم پرداخت.

انواع سرور مجازی بر اساس مدیریت

اولین دسته بندی که می توانیم نام ببریم، بر اساس مدیریت است. این مورد خود به دو بخش دیگر تقسیم شده که تحت عناوین مدیریت شده و مدیریت نشده شناخته شده اند. در سرورهای مجازی که مدیریت شده هستند، تمامی کارهایی که باید انجام شوند، بر عهده شرکتی خواهد بود که ارائه دهنده خدمات میزبانی وب است. در حالی که در سرورهای مجازی مدیریت نشده، مدیریت و کنترل کردن سرور را مدیر وبسایت باید بر عهده بگیرد. درست است که شرکت فعال سرور مجازی را به فروش می رساند ولی این مدیر است که باید نظارت کاملی را بر روی VPS خریداری شده داشته باشد.

اگر بخواهیم یک نگاهی کلی بر روی این دو نوع سرور مجازی داشته باشیم، می توانیم اینطور بیان کنیم که قیمت سرور مجازی مدیریت شده در مقایسه با سرور مجازی مدیریت نشده بیشتر خواهد بود.

سرور مجازی

انواع سرور مجازی بر اساس سیستم عامل

انواع سرور مجازی برای کسب و کارها می تواند بر اساس سیستم عامل تعیین شود که شامل گزینه های زیر هستند:

  • سرور مجازی لینوکس

اگر سیستم عامل نصب شده بر روی سرور مجازی شما لینوکس باشد، در آن صورت تحت عنوان سرور مجازی لینوکس نیز شناخته می شود. سایت های مختلفی وجود دارند که به سرور و یا هاست لینوکسی نیازمند هستند. سایت هایی که با زبان php طراحی شده اند، نمونه ای از این موارد به شمار می روند. لینوکس در بین سیستم عامل های متن باز قرار می گیرد؛ همین موضوع باعث خواهد شد تا بتوانید انواع برنامه ها و نرم افزارها را بر روی آن نصب کنید.

  • سرور مجازی ویندوز

آن دسته از سایت هایی که تحت زبان های مایکروسافت به فعالیت های خود ادامه می دهند، نیازمند سرور ویندوزی هستند. برای اینکه سرور مجازی ویندوز به خوبی مدیریت و کنترل شود، به سیستم عامل ویندوز تحت وب نیاز خواهد بود؛ دقیقا همان چیزی که در سرور مجازی لینوکس مشاهده کردید. کار با سرور مجازی ویندوز در مقایسه با سرور مجازی لینوکس آسان تر خواهد بود؛ چرا که رابط کاربری آن مشابه با ویندوز بوده و نیازی نیست تا با خط فرمان کار کنید.

  • سرور مجازی میکروتیک

از انواع سرور مجازی برای کسب و کارها که در دسته بندی سیستم عامل جای می گیرند، می توانیم به سرور مجازی میکروتیک اشاره داشته باشیم. سیستم عامل این سرور RouterOS بوده و شرکت آن واقع شده در کشور لتونی است. این سیستم عامل را می توان بر روی کامپیوترهای خانگی و همچنین سرورها نصب کرد. کاربرد اصلی سرورهای میکروتیک زمانی خواهد بود که نیاز به مسیریابی یا روتر وجود داشته باشد.

انواع سرور مجازی بر اساس موقعیت جغرافیایی

دسته بندی دیگری که برای سرورهای مجازی مورد استفاده قرار می گیرد، موقعیت جغرافیایی است. موقعیت جغرافیایی هر سرور مجازی بستگی به دیتاسنتر آن دارد. به عنوان مثال اگر یک کاربر سروری را خریداری کند که دیتاسنتر آن در ایران واقع شده است، در آن صورت سرور مجازی نیز ایرانی خواهد بود. از بهترین سرورهای مجازی که بر اساس موقعیت جغرافیایی دسته بندی می شود، می توانیم به سرر مجازی آلمان اشاره کنیم که دارای مزیت های بسیار زیادی است. در ادامه به بررسی نسبی از این سرور خواهیم پرداخت.

سرور مجازی آلمان

این سرور در منقطه اروپایی آلمان واقع شده است و توانسته از ویژگی های مختلفی بهره مند باشد که از جمله آن ها می توانیم به گزینه های زیر اشاره کنیم:

  • امکان دسترسی کامل را فراهم می آورد
  • می توان منابع را در سرور ارتقاء داد
  • آی پی ارائه شده آن کاملا اختصاصی است
  • در طول مدت تمدید سرور نیازی به تغییر آی پی وجود نخواهد داشت
  • می تواند سرور را به راحتی مدیریت کرد
  • سرور مجازی آلمان این موقعیت را به وجود آورده است تا بدون محدودیت به نصب انواع نرم افزارها بپردازید

علاوه بر ویژگی های ذکر شده، می توانید مزیت های زیادی را نیز در سرور مجازی آلمان مشاهده کنید که مهم ترین آن ها گزینه های زیر را به خود اختصاص داده اند:

  • بدون اینکه با سرور ارتباط برقرار می کنید، می توانید انواع دسترسی ها را با آن داشته باشید
  • امکان انتخاب سیستم عامل وجود دارد
  • می توان پنل مدیریت را بر اساس سیستم عامل مدیریت کرد
  • می توان منابع را در سرورهای مجازی ویندوز و لینوکس به صورت کامل ارتقاء داد

هزینه خرید انواع سرور مجازی برای کسب و کارها

یکی از مهم ترین مباحثی که باید به بررسی آن بپردازیم، هزینه خرید انواع سرور مجازی برای کسب و کارها است. عوامل متعددی وجود دارند که می توانند بر روی قیمت و هزینه نهایی تاثیر خود را بگذارند. امکانات در نظر گرفته شده نمونه ای از این موارد است. هر چقدر یک سرور دارای ویژگی ها و امکانات بهتری باشد، به همان اندازه نیز شاهد رشد قیمت ها خواهید بود.

از آنجایی که مدیریت سایت ها در بهترین شکل ممکن از اهمیت بالایی برخوردار است، به شما پیشنهاد می کنیم حتما برترین امکانات را برای سرورهای مجازی باآپتایم بالا  خود در نظر بگیرید. البته لازم به ذکر است که انتخاب منابع و امکانات تا حدودی بستگی به این دارد که سایت شما چه نیازهایی دارد. ولی به طور کلی اگر سایت شما پرمصرف و یا با مصرف متوسط است، سعی کنید به روزترین امکانات را برای آن در نظر بگیرید.

سرور مجازی

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم تا به معرفی انواع سرور مجازی برای کسب و کارها بپردازیم. انواع سرورها بر اساس دسته بندی هایی که وجود دارند به چند بخش مهم تقسیم می شوند که از جمله آن ها می توانیم به سیستم مدیریتی، موقعیت جغرافیایی و نوع سیستم عامل اشاره داشته باشیم. همچنین هر کدام از این دسته بندی ها، خود دارای تقسیم بندی جزئی تری هستند که سعی کردیم در این مطلب به صورت کامل به بررسی آن ها بپردازیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو