طرز تهیه سالاد هویج شرقی

سالاد هویج شرقی , طرز تهیه سالاد هویج شرقی

سالاد هویج شرقی یکی از انواع سالادهای ساده و بسیار سالم کشورهای شرقی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد هویج شرقی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
هویج۵ عدد متوسط
فلفل دلمه ای قرمز۱ عدد
پیازچه۳ ساقه
گشنیز۱ دسته کوچک
لیمو ترش۱ عدد
سیر۱ حبه
شکر یا عسل۲ قاشق چایخوری
سویا سس۲ قاشق سوپخوری
روغن کنجد یا زیتون۴ قاشق سوپخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
کنجد۱ قاشق غذاخوری
بادام هندی (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سالاد هویج شرقی

مرحله اول

برای تهیه سالاد هویج شرقی ابتدا هویج را پوست گرفته و به خوبی می شوییم، سپس با رشته کن یا رنده درشت رنده می کنیم و داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. برای زیباتر شدن سالاد، بهتر است از رشته کن استفاده کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله گشنیز و پیازچه را به صورت ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه قسمت های اضافی فلفل دلمه ای خارج می کنیم، سپس آنرا نیز به صورت خلالی نازک خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

برای تهیه سس سالاد، سویا سس را به همراه شکر، روغن و پودر فلفل قرمز داخل یک کاسه کوچک با هم ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. در صورتی که سویا سس نداشتیم، مقداری آب جوشیده را با نمک ترکیب کرده و اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله سیر را با رنده ریز رنده کرده و به کاسه حاوی مواد سس اضافه می کنیم. در ادامه آب لیمو ترش را به طور کامل می گیریم، سپس آنرا صاف کرده و به کاسه سس می افزاییم، سپس مواد را به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه مواد سس کاملا یکدست شدند، آنها را داخل کاسه حاوی مواد سالاد می ریزیم و به آرامی و با حوصله مواد سالاد را زیر و رو می کنیم تا تمام قسمت های مواد سالاد به سس آغشته شده و با هم یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله روی درب کاسه را با سلفون می پوشانیم و تا زمان سرو در یخچال قرار می دهیم. زمان سرو مقداری کنجد و بادام هندی را در تابه تفت می دهیم تا عطرشان خارج شود، سپس روی سالاد ریخته و سرو می کنیم.