سریال‌های ترسناک و جدید پاییز سال ۲۰۲۱

سریال‌های ترسناک و جدید پاییز سال ۲۰۲۱


منبع: فوت و فن

111

1400/7/30

18:41


در این مطلب قصد داریم تا به معرفی سریال‌های جدید و ترسناکی بپردازیم که قرار است در پاییز امسال پخش شوند. در ادامه با ما همراه باشید.

کمتر از دو ماه تا هالووین باقی مانده و قرار است سریال‌های ترسناک جدیدی در پاییز سال ۲۰۲۱ پخش شوند. تا همین دهه گذشته، ژانر ترسناک حضور پررنگ و قوی در دنیای سریال نداشت. هر چند، در آن دوره، سریال‌های موفق ترسناکی همچون پرونده‌های ایکس (The X-Files) و بافی قاتل خون‌آشام‌ها (Buffy the Vampire Slayer) توانست در میان دنیای سریال برجسته باشند اما همچنان ژانر ترسناک جایگاه مناسبی بدست نیاورده بود. این رویه در دهه ۲۰۱۰ میلادی با موفقیت سریال برجسته و بسیار موفق مردگان متحرک (The Walking Dead) دچار تغییر شد.

در ادامه نیز سریال‌های ترسناک مجموعه‌ای از راه رسید که آغازگر آن سریال داستان ترسناک آمریکایی (American Horror Story) محصول شبکه اف ایکس بود. در ادامه نیز سریال جذاب چیزهای عجیب و غریب (Stranger Things) محصول نتفلیکس، بازسازی سریال تویین پیکز (Twin Peaks) و همچنین سریال‌های مورد تحسینی همچون هانیبال (Hannibal) و اش در برابر شیطان مرده (Ash vs. Evil Dead) از راه رسیدند. با وجود این تعداد سریال جذاب و هیجان‌انگیز، اما همچنان ژانر ترسناک به جایگاه خوبی از لحاظ تعداد محتوای باکیفیت در این دهه دست نیافت. با این حال، این طور به نظر می‌رسد که دهه ۲۰۲۰ میلادی قرار است برای ژانر ترسناک و طرفداران آن امیدوارکننده و جذاب باشد.

پاییز در تقویم دوست داران فیلم و سریال همیشه جایگاه خاص داشته است چراکه در این فصل، برجسته‌ترین فیلم و سریال‌های سال عرضه می‌شوند. در پاییز امسال، قرار است چندین سریال ترسناک جدید شروع شوند که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

سریال عشاء ربانی نیمه شب (Midnight Mass)

در طی دهه میلادی گذشته، نویسنده و کارگردان مایک فلاناگان به یکی از برجسته‌ترین نام‌ها در ژانر ترسناک تبدیل شده است و این اتفاق نیز به لطف ساخت فیلم‌های همچون فیلم آکیولوس (Oculus) و فیلم دکتر اسلیپ (Doctor Sleep) و سریال‌های بسیار موفق و تحسین شده‌ای همچون تسخیرشدگی عمارت هیل (The Haunting of Hill House) و تسخیرشدگی عمارت بلای (The Haunting of Bly Manor) محصول سرویس آنلاین نتفلیکس رخ داده است. اکنون، مایک فلاناگان قرار است سریال عشاء ربانی در نیمه شب را از سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه نماید. این مینی سریال دارای هفت قسمت خواهد بود. او بار دیگر با همکاران محبوب گذشته خود همچون هنری توماس، آنابث گیش و البته همسرش کیت سیگل در ساخت این سریال همکاری داشته است. سریال عشاء ربانی در نیمه شب بر روی جامعه جزیره کوچکی تمرکز دارد که به سرعت تحت تاثیر یک واعظ مرموز و قدرتمند با بازی همیش لینکلیتر قرار می‌گیرند. البته، یکی از ساکنان سیاه‌روی آنجا چندان این واعظ مذهبی را قبول ندارد. سریال عشاء ربانی در نیمه شب در تاریخ ۲۴ سپتامبر ۲۰۲۱ پخش خواهد شد.

چاکی (Chucky)

در طی مدت بسیار طولانی، هشت فیلم از مجموعه فیلم‌های بازی بچگانه (Child’s Play)  بر روی پرده سینماها اکران شده است و اکنون قرار است سریالی بر اساس این داستان از شبکه سایفای پخش شود و عنوان آن نیز، سریال چاکی است. سریال چاکی، ادامه اتفاقات فیلم فرقه چاکی (Cult of Chucky) محصول سال ۲۰۱۷ را بازگو خواهد کرد. خالقان این فیلم‌ها، دان منسینی قرار است به عنوان کارگردان و نویسنده در این سریال حضور داشته باشد و برد دوریف نیز بار دیگر قرار است صداپیشگی این عروسک قاتل را بر عهده داشته باشد. دیگر بازیگران سریال نیز شامل جنیفر تیلی در نقش تیفانی، فیونا دوریف در نقش نیسا پیرس، الکس وینست در نقش اندی بارکلی و کریستین الیس مک‌کارتی در نقش کایل است. فصل اول از سریال چاکی دارای هشت قسمت خواهد بود. پخش سریال چاکی از تاریخ ۱۲ اکتبر ۲۰۲۱ شروع خواهد شد.

سریال روز مردگان (Day Of The Dead)

سریال روز مردگان، عنوانی مشابه با فیلمی شاهکار و کلاسیک از سال ۱۹۸۵ ساخته جورج ای رومرو دارد اما به جز اینکه هر دوی آنها به گسترش زامبی‌ها می‌پردازند، هیچ ارتباط دیگری با یکدیگر ندارند. این به معنای آن نیست که سریال بد است. سریال روز مردگان بر روی گروهی از شش غریبه تمرکز دارد که مجبور می‌شوند تا با یکدیگر همکاری کنند تا بتوانند در اولین روزهای همه‌گیری زامبی‌ها جان سالم به در ببرند. فصل اول سریال روز مردگان دارای ده قسمت خواهد بود. سریال روز مردگان قرار است در تاریخ ۱۵ اکتبر سال ۲۰۲۱ از شبکه سایفای پخش گردد.

سریال می‌دانم تابستان پیش چه کردی (I Know What You Did Last Summer)

سریال می‌دانم تابستان پیش چه کردی بر اساس کتابی به همین نام نوشته لویس دانکن محصول سال ۱۹۷۳ است و قرار است از طریق سرویس آمازون پرایم در تاریخ ۱۵ اکتبر پخش گردد. قبلا اقتباسی سینمایی از این کتاب ساخته شده است. این فیلم در سال ۱۹۹۷ با بازی جنیفر لاو هیوت بود که به موفقیت قابل قبولی دست یافت. بنابر شواهد، سریال قرار است الهامات زیادی از این فیلم داشته باشد. اقتباس سینمایی نسبت به داستان کتاب بسیار متفاوت بود تا حدی که نویسنده کتاب، از فیلم نفرت داشته است. در این سریال، گروهی از دوستان نوجوان به طور تصادفی با ماشین خود مردی را می‌کشند و این اتفاق را مخفی نگه می‌دارند و در نهایت نیز یک سال بعد، توسط یک مهاجم نامعلوم مورد هدف قرار می‌گیرند. مدیسون آیزمن، بازیگر فیلم آنابل به خانه می‌آید (Annabelle Comes Home) نقش اصلی این سریال را به تصویر می‌کشد.

سریال دکستر: خون تازه (Dexter: New Blood)

گرچه این سریال، احیای سریال درام شبکه شوتایم است که برای مدتی طولانی پخش شده بود اما سریال دکستر: خون تازه به عنوان یک سریال جدید معرفی شده است که دارای عنوانی متفاوت نیز است. این سریال، فرصتی را برای طرفداران سریال دکستر فراهم می‌آورد تا ادامه داستان‌های این قاتل سریالی را در پیش بگیرند. در پایان سریال دکستر در حدود هشت سال پیش، دکستر زندگی جدیدی را به عنوان یک چوب‌بر با نامی جعلی در شمال ایالت نیویورک شروع کرد. او به نحوی موفق شده تا اشتیاق و اضطرارش برای کشتن را کنترل کند اما ظاهرا قاتلین محلی بار دیگر هویت تاریک او را بیدار کرده‌اند. پسر دکستر به نام هریسون نیز بزرگتر شده و احتمالا خودش یک قاتل است. کلنسی براون قرار است نقش جدیدی در این سریال بازی کند. جنیفر کارپنتر نیز قرار بار دیگر نقش خود به عنوان خواهر ناتنی دکستر به نام دبرا را بازی کند. از دیگر بازیگران گذشته سریال نیز جان لیثگو در نقش آرتور میلر ملقب به قاتل ترینیتی قرار است در صحنه‌های فلش‌بک فصل جدید حضور داشته باشد. سریال دکستر: خون تازه قرار است در تاریخ ۷ نوامبر ۲۰۲۱ پخش شود.

سریال فقط فراتر از آن (Just Beyond)

گرچه سریال فقط فراتر از آن قرار است عمدتا مخاطبان بزرگسال را هدف داشته باشد اما این سریال به گونه‌ای طراحی شده تا ژانر ترسناک را به نحوی به تصویر بکشد که تمام خانواده بتواند از آن لذت ببرد. این سریال قرار است از سرویس آنلاین دیزنی پلاس پخش گردد و فصل اول آن شامل هشت قسمت خواهد بود. مک‌کینا گریس، بازیگر سریال تسخیرشدگی عمارت هیل، قرار است در یکی از قسمت‌های ابتدایی سریال حضور داشته باشد. سریال فقط فراتر از آن، یک سریال مجموعه‌ای است که هر قسمت آن یک داستان جدید با کاراکترهای جدید را بازگو می‌کند. این سریال بر اساس داستان‌هایی از آر ال استین، نویسنده رمانی به همین نام، است. سریال فقط فراتر از آن قرار است در تاریخ ۱۳ اکتبر ۲۰۲۱ بر روی سرویس آنلاین دیزنی پلاس عرضه گردد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو