روشهای کپی فرمت و قالب متن در نرم افزار ورد

روشهای کپی فرمت و قالب متن در نرم افزار ورد


منبع: بیتوته

65

1400/8/1

08:56


روشهای کپی فرمت و قالب متن در نرم افزار ورد



 قالب بندی مطالب, کپی کردن فرمت در ورد, کپی فرمت و قالب متن در Word

برای کپی فرمت و قالب متن در ورد روش های متفاوتی وجود دارد

 

کپی از قالب بندی متن و پاراگراف و انتقال آن به یک پاراگراف دیگر 

ورد یکی از نرم افزارهای واژه پرداز در رایانه به شمار می رود. عمل کپی کردن فرمت و قالب متن در ورد یکی از روش های تسریع کننده در فرایند نگارش متن است که سبب اعمال تغییرات اعم از نوع فونت، سایز و رنگ قلم بر روی یک متن یا پاراگراف می گردد. در ادامه ی مبحث نحوه ی کپی کردن متن، فرمت و قالب متن در ورد را شرح می دهیم. 

مقدمه ای از نرم افزار ورد

ورد یکی از نرم افزار های شرکت مایکروسافت در مجموعه ی "Office" است که در خصوص تایپ، ویرایش و طراحی متون کاربرد دارد. نرم افزار ورد به عنوان مشهور ترین واژه پرداز در رایانه های اداری و شخصی شناخته شده است که علاوه بر تایپ متون، به امکانات متعددی نظیر ذخیره سازی فایل های متنی در قالب PDF، انتشار متون از پنجره ی نرم افزار ورد، افزودن اشکال و تصاویر مختلف به متن، افزودن جدول، ویرایش همه جانبه ی متون، فونت های مختلف، رنگ های گسترده و افزودن فرمول های آماده در داخل متن مجهز است. 

 

نخستین نسخه ی مایکروسافت در سال 1984 میلادی در سیستم عامل گرافیکی برای کامپیوتر اپل مکینتاش انتشار یافت. زین پس در خصوص تعبیه در سیستم عامل های مجهز به ویندوز 3.1، 8، 10 و 7 طراحی شد. 

 

یکی از اصل های برجسته ی نرم افزار آفیس ورد ، قالب بندی مطالب و کپی کردن فرمت است. شرکت مایکروسافت به منظور کپی سازی فرمت و قالب متن، در داخل نرم افزار ورد گزینه ای با عنوان "Microsoft Format Painter" را در داخل نرم افزار تعبیه کرده است. 

 

 کپی سازی فرمت و قالب متن در نرم افزار ورد, کپی فرمت و قالب متن در ورد, کپی قالب متن در ورد

نرم افزار ورد مشهورترین واژه پرداز شناخته شده در کل دنیا است

 

طریقه ی کپی کردن فرمت و قالب متن در ورد

یکی از مهم ترین مباحث در نرم افزار ورد، قالب بندی متن یا سند است که در خصوص تأکید بر روی متن و تسریع روند نگارش مورد استفاده قرار می گیرد. 

در مواردی کاربران یک متن یا پاراگراف را در نرم افزار ورد ایجاد می کنند و به دلخواه، رنگ بندی، نوع متن و نوع فونت متن را تغییر می دهند. سپس خواستار کپی کردن قالب متن در قسمتی مجزا می شوند. 

 

روش اول

روش اول کپی کردن یک متن به متن دیگر به " Format Painter" اختصاص دارد. برای این منظور شما می توانید متنی را که می خواهید قالب بندی آن را کپی کنید به وسیله ی فشردن دکمه های CTRL+A به صورت همزمان، انتخاب یا هایلایت نمایید. 

سپس در قسمت تب های موجود در بالای صفحه، وارد تب "Home" شوید و در قسمت "Clipboard" بر روی آیکون " Format Painter" کلیک نمایید. 

 

کپی قالب بندی متن, ترفندهای ورد, کپی کردن قالب متن در نرم افزار ورد

یکی از روشهای کپی کردن فرمت و قالب متن در ورد گزینه ی Format Painter است

 

در طی این روند اشاره گر موس، به یک قلم مبدل می گردد. شما می توانید به وسیله ی اشاره گر موس، متنی را که خواستار اعمال قالب بندی هستید را درگ نمایید. به عبارتی دیگر به وسیله ی موس بر روی متن عمل گرفتن و رها کردن را انجام دهید.

 

لازم به ذکر است در صورتی که قصد دارید بخشی از قالب متون را کپی نمایید، فشردن کلید های CTRL+A گزینه ی مناسبی محسوب نمی شود. زیرا در طی فشردن دکمه های مذکور کل محتوای موجود در صفحه کپی می گردد. 

لذا شما می توانید نشانگر موس را در ابتدای صفحه قرار دهید. سپس با کشیدن موس به سمت صفحه و توقف در فشردن کلیک چپ، قالب متن را کپی نمایید. 

 

کپی فرمت و قالب متن در ورد, کپی قالب متن در ورد, قالب بندی مطالب

روش دوم کپی فرمت و قالب متن در ورد با استفاده از کلیدهای میانبر است

 

روش دوم 

تکنیک دوم در خصوص کپی کردن قالب متن به وسیله ی کلید های میانبر صورت می گیرد. برای این منظور شما می توانید پس از انتخاب متن و قالب مورد نظر، کلید های Ctrl+Shift+C را به صورت همزمان فشار دهید. سپس به پاراگرافی که خواستار اعمال تغییرات هستید، مراجعه نمایید. 

 

در مرحله ی بعدی موظف هستید متن را هایلایت کنید و کلید های Ctrl+Shift+V را فشار دهید. 

لازم به ذکر است اصطلاح هایلایت حاکی از انتخاب و برجسته سازی متن دارد. 

 

کپی قالب بندی متن, ترفندهای ورد, کپی کردن قالب متن در نرم افزار ورد

برای کپی فرمت و قالب متن در ورد از کلید ctil+shift+c استفاده کنید

 

نحوه ی کپی کردن یک صفحه از اسناد چند صفحه ای

مرحله ی اول

در صورتی که قصد دارید یک صفحه از اسناد چند صفحه ای را کپی کنید، ابتدا بخشی از سند را انتخاب نمایید. سپس بر روی متن مورد نظر کلیک راست نمایید و در میان گزینه های نمایشی بر روی گزینه ی " Copy" کلیک کنید.

علاوه بر این می توانید با فشردن همزمان کلید های Ctrl + C در راستای کپی کردن متن اقدام کنید. 

 

کپی قالب  در ورد, کپی سازی فرمت و قالب متن در نرم افزار ورد, کپی فرمت و قالب متن در ورد

با استفاده از نرم افزار ورد می توانید بخشی از سند را بدون تغییرات کپی کنید

 

مرحله ی دوم

مرحله ی دوم کپی کردن یک صفحه، مختص افزودن محتوا در صفحه ی جدید است. شما می توانید پس از کپی کردن متن وارد تب " Insert" شوید و به منظور ایجاد یک صفحه ی جدید بر روی گزینه ی " Blank Page" کلیک کنید. 

 

سپس به صورت دلخواه در قسمتی از صفحه کلیک راست نمایید و گزینه ی " Past" را انتخاب کنید. علاوه بر این می توانید به منظور کپی کردن محتوا در صفحه ی جدید کلید های Ctrl + V را به صورت همزمان فشار دهید. 

در صورتی که قصد دارید محتوای صفحه عاری از هر گونه تغییرات در فرمت و قالب بندی کپی گردد، بر روی گزینه ی " Keep Source Formatting" کلیک نمایید.

 

 ترفندهای ورد, کپی کردن قالب متن در نرم افزار ورد, کپی قالب  در ورد

آفیس ورد به قابلیت نگارش و ویرایش محتوای متنی مجهز است

 

نکات حائز اهمیت در خصوص کپی کردن محتوا در ورد

شرکت مایکروسافت در خصوص کپی کردن مطالب در نرم افزار ورد روش ویژه ای را طراحی کرده است که مانع تغییر در شکل و فرم قالب سند می گردد.  

در صورتی که قصد دارید بخشی از محتوای سندی را عاری از هر گونه تغییرات کپی کنید، ابتدا نمای موس را بر روی قسمتی که خواستار تقسیم سند هستید قرار دهید. سپس وارد تب " Insert" شوید و بر روی گزینه ی Page Break کلیک کنید. 

در طی این روند قسمتی از سند به صفحه ی جدید انتقال می یابد. 

 

 کپی قالب  در ورد, کپی سازی فرمت و قالب متن در نرم افزار ورد, کپی فرمت و قالب متن در ورد

هدف از کپی فرمت و قالب متن در ورد اعمال قالب‌بندی در قسمت‌های مختلف متن می‌باشد

 

علاوه بر این در صورتی که خواستار کپی کردن محتوا در یک صفحه ی جدید هستید، وارد تب " Insert" شوید و گزینه ی " Blank Page" را انتخاب نمایید. 

لازم به ذکر است ایجاد سند و صفحه ی جدید در ورد به وسیله ی فشردن کلید های ctrl+N نیز میسر است. 

 

 قالب بندی مطالب, کپی کردن فرمت در ورد, کپی فرمت و قالب متن در Word

برای کپی کردن فرمت موس را بروی متن مورد نظر درگ کنید

 

جمع بندی مطالب

همان طور که بیان کردیم نرم افزار آفیس ورد یکی از برنامه های توسعه یافته توسط شرکت مایکروسافت است که از قابلیت تایپ، ویرایش و طراحی متون برخوردار است. 

آفیس ورد علاوه بر قابلیت نگارش و ویرایش مطالب به امکانات مختلفی نظیر تغییر سایز، تغییر رنگ و انتخاب نوع فونت، افزودن جدول، افزودن تصویر در متن، ویرایش همه جانبه ی متون و انتشار سند از پنجره ی نرم افزار ورد مجهز است. 

 

یکی از قابلیت های نرم افزار ورد در خصوص تسریع روند فعالیت، کپی کردن فرمت و قالب متن است.

شما می توانید پس از اعمال تغییرات در یک پاراگراف نظیر تغییر فونت، سایز و رنگ به منظور تسریع روند نگارش و جایگزین سازی تغییرات در پاراگراف های بعدی، متن نگارشی را انتخاب کنید. 

 

سپس در تب "HOME" وارد قسمت "Clipboard"  شوید و بر روی آیکون " Format Painter" کلیک کنید. 

در نهایت به منظور کپی کردن قالب، اشاره گر موس را بر روی متن مورد نظر که خواستار اعمال تغییرات هستید، درگ کنید و شاهد اعمال قالب بندی در پاراگراف شوید. عمل درگ کردن به وسیله ی گرفتن و رهاسازی موس صورت می گیرد.

بهتر است بدانید، هدف از کپی کردن فرمت و قالب متن در ورد اعمال قالب بندی در قسمت های مختلف متن می باشد. 

 

گردآوری : بخش کامپیوتر و اینترنت بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو