بروس لی

یک جوان افغانستانی شبیه به بروس لی که خود را از طالبان مخفی کرده، سعی دارد به بریتانیا فرار کند تا بتواند در این کشور در فیلم های اکشن بازی کند. عباس علیزاده بازیگر ۲۸ ساله افغان، می گوید که طالبان با ضربات چاقو دوست و حریف تمرینی او را کشته اند. اکنون او می ترسد که قربانی بعدی قساوت طالبان بوده و برای مدت بیش از دو روز در یک مکان نمی ماند. طالبان از شیعیان هزاره ای مثل عباس دل خوش چندانی ندارد، و عباس علیزاده از مخفی گاه خود در کابل چنین می گوید :«می خواهم که خودم، دو فرزند و چهار برادرم را به بریتانیا ببرم».

 به گزارش مووی مگ به نقل از روزیاتو، عباس که ویدیوهایی از تمرینات خود، از جمله شنا رفتن روی دو انگشت، را در شبکه های اجتماعی منتشر می کرد، از زمان به قدرت رسیدن طالبان در این کشور از ماه آگوست دیگر هیچ ویدیویی از تمرینات خود منتشر نکرده است. این رزمی کار افغان، فیلم Way Of The Dragon را بهترین فیلم اسطوره خود بروس لی می داند که در سن ۳۲ سالگی در سال ۱۹۷۳ درگذشت. مهتاب عزیز وکیل علیزاده که در لندن حضور دارد می گوید که عباس تاکنون چهار فیلم رزمی ساخته و پیش از اینکه شیوع ویروس کرونا همه چیز را خراب کند، برای بازی در یک فیلم هالیوودی نیز از او دعوت شده بود. این وکیل در مورد این ماجرا گفته است: «طالبان بسیار غیرقابل پیش بینی هستند و عباس ممکن است خیلی راحت کشته شود. او یک مبارز هنرهای رزمی و بوکسور خارق العاده ای است که پتانسیل بالایی برای تبدیل شدن به بروس لی آینده دارد».

گفته می شود ممکن است پاکستان به عباس و خانواده اش اجازه دهد به این کشور بروند. عزیز در ادامه افزوده است: «او می خواهد به بریتانیا بیاید زیرا من اینجا هستم و او به من اعتماد دارد. باور دارم که او می تواند صنعت فیلم بریتانیا را حیرت زده کند. او بسیار کاریزماتیک است».

بروس لی

700

عباس علیزاده بروس لی

عباس علیزاده بروس لی