نشانه های دیابت در دهان

82

1400/8/1

12:55


نشانه های دیابت در دهان

سلامت نیوز:بیماری دیابت علاوه بر پرنوشی و پرادراری نشانه‌های دیگری هم دارد از جمله در دهان که باید بیشتر متوجه دهان و دندان‌ها باشیم بیمار دیابتی که با افزایش انسولین در خون شناحته می‌ شود، علایم زیادی دارد و ممکن است با علایم دیگر بیماری‌ها اشتباه گرفته شود. شما هم ممکن است از بیشتر افراد شنیده باشید که فرد مبتلا به دیابت دهانش تلخ مزه است و احساس خشکی در دهان دارد، در ادامه نشانه های این بیماری را در دهان مطالعه کنید:

دیابت و تلخی دهان
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،به طور کلی فردی که به بیماری دیابت مبتلا می شود، به محض ابتلا به این بیماری عوارض آن را مشاهده خواهد کرد که یکی از این علایم، تلخی دهان است. البته دیابت تنها بیماری نیست که علایمی مانند تلخی دهان دارد و بیماری های دیگری هم هستند که این عارضه را داشته باشد.


4 بیماری با علامت تلخی دهان
چهار گروه از بیماری‌ها با علایم تلخی دهان همراه است :
دیابت، تیروئید، بیماری کبد و ناراحتی کلیه. بنابراین اگر احساس تلخی در دهان کردید باید به علایم دیگرهم حساس شوید.


تلخی دهان با علایم دیگر دربیماران دیابتی
زمانی که تلخی دهان برای بیمار دیابتی با علایم دیگری مانند پرادراری یا تاری دید همراه شد، با اطمینان بیشتری می‌توان گفت این بیمار، دارای دیابت است.


نکته
تلخی دهان یک پدیده عادی نیست و نیاز است که این عارضه را جدی بگیرید و برای درمان آن باید به پزشک مراجعه کنید.


بوی بد دهان
بو‌های خاص در دهان و دندان معنای متفاوتی دارند، بوی بد دهان می‌تواند نشانه دیابت کنترل نشده باشد. دلیل بوی دهان وجود کتون است که در نتیجه چربی سوزی بدن به جای قند ایجاد می‌شود.


التهاب و خونریزی لثه
افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض بیماری‌های پریودنتال هستند. بیماری لثه و عفونت می‌تواند سطح قند خون را افزایش دهد. هر دو بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند و نشان می‌دهد که اگر یکی تکامل یابد، خطر تکامل دیگری هم افزایش می‌یابد.دیابت سطح گلوکز را در دهان شما افزایش می دهد و دهان شما به مکانی مناسب برای رشد باکتری‌ها تبدیل می‌شود.


چگونه لثه‌های خود را سالم نگه داریم
حفظ سلامت دهان و دندان به ویژه لثه، به کاهش خطر عوارض ناشی از طیف وسیعی از بیماری‌ها و به بهبود سلامت کلی شما کمک می‌کند. با دندان پزشک خود درباره هرگونه نگرانی بهداشتی وسیع تری که ممکن است داشته باشید، صحبت کنید.


نکاتی برای سلامت لثه
1- با نخ دندان یا مسواک بین دندان‌های خود را تمیز کنید و همیشه ابتدا نخ و سپس مسواک بزنید.
2- دوبار در روز به مدت 2 دقیقه دندان‌های خود را با خمیردندان حاوی فلوراید تمیز کنید.
3- مسواک خود را حداقل هر سه ماه یک بار عوض کنید.
4- اگر از دهانشویه استفاده می‌کنید، حداقل ۳۰ دقیقه پس از مسواک زدن دندان‌ها چیزی نخورید. دهانشویه فلوراید موجود در خمیر دندان را که ممکن است روی دندان‌ها باقی بماند، پاک می‌کند.
5- اگر لثه‌ها هنگام مسواک زدن خونریزی می‌کنند یا قرمز و متورم شده اند، به پزشک مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو