آثار بنکسی بر ویرانه‌های غزه

آثار بنکسی بر ویرانه‌های غزه


منبع: فوت و فن

123

1400/8/1

13:01


آثار بنکسی بر ویرانه‌های غزه

آثار هنری بنکسی هم اکنون بر روی ویرانه‌های شهر غزه دیده می‌شوند؛ اثر شابلونی او بر قطعه‌ای سیمانی، فردی که پارچه‌ای بر سر کشیده و در حال گریه کردن است را به تصویر می‌کشد و آثار دیگر، کودکان در حال بازی و گربه‌ای که در حال لیسیدن پنجه‌های خود است، هستند.

بکنسی عکس‌های این نقاشی‌ها را بر سایت رسمی خود منتشر کرده و در توضیح اثری که فرد قوز کرده و گریان را نشان می‌دهد نوشته است: "ویرانی بمب، شهر غزه." او توضیح می‌دهد: "غزه معمولا به عنوان بزرگ‌ترین زندان سر باز دنیا توصیف می‌شود، زیرا که کسی حق ورود و یا خروج از آن را ندارد. اما به نظر من این بی انصافی در حق زندان هاست! حداقل در زندان برق و آب آشامیدنی آن‌ها هرروز قطع نمی‌شود!"

به نظر می‌رسد اثر دیگر او که گربه‌ای سفید و عظیم است، مربوط به بی تفاوتی کشورهای جهان نسبت به درگیری اسرائیل و غزه باشد. بنکسی در وبسایت خود نوشته است: "مردی محلی به من نزدیک شد و پرسید که معنی این چیست؟ من توضیح دادم که می‌خواهم با پست عکس در سایتم تخریب غزه را مورد توجه قرار بدهم، اما بر روی اینترنت مردم فقط به عکس بچه گربه‌ها توجه می‌کنند."
این هنرمند ناشناس ویدیویی هم در مورد غزه بر روی وبسایت خود منتشر کرده و در آن به طعنه از غزه به عنوان مکانی توریستی نام می‌برد و می‌نویسد: "محلیان این مکان را آنقدر دوست دارند که هرگز آن را ترک نمی‌کنند." و سپس اشاره می‌کند که «چون اجازه ندارند». در این ویدیو یکی از محلیان و واکنش او به گربه سفید بنکسی بر روی دیوار هم نشان داده می‌شود. او می‌گوید: "این گربه به تمام دنیا نشان می‌دهد که او در زندگی خود شادی و خوشحالی ندارد؛ حداقل او چیزی برای بازی کردن پیدا کرده، اما کودکان و فرزندان ما چه؟"

بنکسی که کار خود را از خیابان‌های شهر بریستول انگلستان آغاز کرده، عموما پیام‌های سیاسی را در کارهای خود به نمایش می‌گذارد و آثارش در بسیاری شهرها به چشم می‌خورند.


 





 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو