ماجرای خودسوزی فرزند یک شهید و واکنش ها به این حادثه دلخراش

ماجرای خودسوزی فرزند یک شهید و واکنش ها به این حادثه دلخراش


منبع: روزیاتو

102

1400/8/1

13:19


ماجرای خودسوزی فرزند یک شهید و واکنش ها به این حادثه دلخراش

ماجرای خودسوزی فرزند یک شهید و واکنش ها به این حادثه دلخراش

تنها فرزند شهید برازیده ، از شهدای هشت سال دفاع مقدس در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد، که هفته ی گذشته به خاطر مشکل عدم اشتغال، در مقابل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان دست به خودسوزی زده بود، صبح روز پنجشنبه ۲۹ مهرماه در بیمارستان شیراز درگذشت.

روح الله برازیده، فرزند یکی از شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد، صبح روز سه شنبه ی هفته ی گذشته برای پیگیری درخواست اشتغال خود به امور ایثارگران استانداری مراجعه کرد که مسئولان استانداری طی نامه ای، وی را به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ارجاع دادند.

وی حدود ۴۰ ساله و اهل روستای بَرد پهن از توابع دهستان زیلایی بویراحمد و دارای ۴ فرزند بود که حوالی ساعت ۱۰ صبح با ریختن بنزین بر روی خود اقدام به خودسوزی در مقابل اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان کرد.

سوختگی این فرزند شهید که برای درخواست اشتغال به اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد مراجعه کرده بود ۸۰ درصد عنوان شده است.

این حادثه ی دلخراش واکنش های زیادی را در پی داشت.

یک روز بعد، خانواده ی مرحوم روح الله برازیده، پیامی را خطاب به مردم صادر کرد.

خانواده ی برازیده در این پیام ضمن تشکر از ابراز همدردی هموطنان با آن ها، اعلام کردند هر گونه اعتراض و رفتارهیجانی و غیرمنطقی و غیرقانونی را به بهانه ی عزاداری و یا حمایت از این خانواده محکوم می‌ کنند و اجازه نمی دهند مرگ وی دستاویزی برای توطئه یا دسیسه ی دشمنان و معاندان نظام قرار گیرد.

آن ها همچنین از تمام کسانی که بر اثر این حادثه آزرده شده‌ اند خواستند که اجازه دهند بررسی‌ های لازم توسط نهادهای متولی صورت پذیرد.

در پی این اتفاق، سید امیرحسین قاضی‌ زاده هاشمی، معاون رئیس‌ جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، دستور برکناری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد و معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد این استان را صادر و به همراه مددکار مزبور امر به معرفی هیئت تخلفات کرد. قاضی‌ زاده همچنین طی نامه‌ ای به استاندار کهگیلویه و بویراحمد برکناری مشاور امور ایثارگران استانداری را نیز درخواست کرد.

مراسم تشییع جنازه ی روح الله برازنده امروز برگزار شد و نکته ای که در تصاویر این مراسم مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفت حضور جمع کثیری از مسئولین و مقامات کشوری بود.

یکی از فعالان اجتماعی، یاسر عرب، با اشاره به همین موضوع در توییتر خود نوشت: «تشییع جنازه فرزند شهید یاسوجی که خودسوزی کرد از فقر و بیکاری، نگاه کنید چقدر مدیر و مسئول حضور دارند….اینها کجا بودند وقتی او زنده بود؟ خرج همین رفت و آمد مدیران به تشییع جنازه را اگر داده بودند به خودش آیا مشکلش حل نشده بود؟ بنگاه اقتصادی بنیاد شهید کجاست؟»

مطلب برای شما مفید بود؟

به مطلب امتیاز دهید

میانگین امتیازها 0 / 5. تعداد رای: 0

تاکنون رأی داده نشده! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می‌دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو