طرز تهیه کیک توپی

کیک توپی , طرز تهیه کیک توپی , دستور پخت کیک توپی

کیک توپی یکی از انواع میان وعده های خوشمزه و ساده بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک توپی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک توپی
آرد۱٫۵ لیوان
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
شکر½ لیوان
شیر½ لیوان
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق مرباخوری
دارچین½ قاشق مرباخوری
نمک۱ پنس
موز۲ عدد متوسط

طرز تهیه کیک توپی

مرحله اول

برای تهیه کیک توپی خوشمزه و ساده ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن مواد را بین ۳ تا ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا بافت مواد کشدار و رنگشان کرمی شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن و شیر را به ترتیب به مواد درون کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب شوند. در ادامه موزها را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر، دارچین و نمک با هم ترکیب می کنیم، سپس یک تا دو مرتبه الک می کنیم تا مواد صاف و یکدست شوند. در ادامه ترکیب آرد را مجددا درون الک ریخته و روی مواد درون کاسه الک می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه یک تابه گود روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و به اندازه ای روغن سرخ کردنی اضافه می کنیم که کیک ها درون روغن شناور باشند.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم روغن به طور کامل داغ شود. توجه داشته باشید که حرارت زیر تابه باید خیلی کم باشد. در ادامه با قاشق یا قیف از مواد درون روغن می اندازیم و صبر می کنیم تا یک سمت کیک ها طلایی شود، سپس آنها را بر می گردانیم.

مرحله ششم

در این مرحله پس از اینکه کیک ها به طور کامل سرخ شدند، آنها را از روغن خارج کرده و درون توری فلزی یا روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم و با شکلات ذوب شده تزیین می کنیم.