شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری زیر دریا – بخش چهارم

شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری زیر دریا – بخش چهارم


منبع: فوت و فن

102

1400/8/1

22:04


شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری زیر دریا – بخش چهارم

شیرجه زدن در درون دریا و شنا کردن در آن، فعالیت بسیار لذت‌بخشی است. اما آیا از جاذبه‌های گردشگری در زیر دریا چیزی شنیده‌اید؟

در ادامه با ما همراه باشید تا شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری زیر دریا در سرتاسر جهان را به شما معرفی کنیم.


شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری زیر دریا – بخش اول

شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری زیر دریا – بخش دوم

شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های گردشگری زیر دریا – بخش سوم


بایا، ایتالیا

Parco Archaeologico Sommerso di Baia, Italy

Parco Archaeologico Sommerso di Baia, Italy

در فاصله نزدیکی در پمپئی بسیار مشهور کشور ایتالیا، خرابه‌های شهر کمتر شناخته‌شده‌ای به نام بایا قرار دارد که در زیر دریا غرق شده است. این مکان، شهری غرق شده با کفی موزاییک کاری شده، نقاشی‌های دیواری، مجسمه‌های تراش خورده و مکان‌های کلیدی ویلا پروتیرو و پورتوس جولیوس است. این شهر قربانی برادیزیسم شده است. برادیزیسم در حقیقت فرایند افزایش و کاهش تدریجی زمین است. بر همین اساس، این احتمال وجود دارد که شهر غرق شده بایا برای همیشه در زیر آب نماند. در تصویر، مجسمه امپراتور کلادیوس را مشاهده می‌کنید.

شیچنگ، چین

Shicheng, China

Shicheng, China

شهر غرق شده شیچنگ اغلب اوقات با لقب شهر آتلانتیس شرق خوانده می‌شود. این شهر در عمق حدود چهل متری در زیر دریاچه کیاندائو در ایالت ژجیانگ کشور چین قرار گرفته است. شهر شیچنگ در سال ۱۹۵۹ میلادی با ساخت سد و ایستگاه برق آبی، با نیت قبلی به زیر آب رفته است. این شهر سال‌ها به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه در سال ۲۰۰۱ بار دیگر کشف شد و توجه به آن بسیار بیشتر شد. این شهر قدیمی ششصد ساله به طرز شگفت‌انگیزی دست نخورده باقی مانده است.

رستوران زیر دریایی ایتهاآ، مالدیوز

Ithaa Undersea Restaurant, the Maldives

Ithaa Undersea Restaurant, the Maldives

این رستوران در سال ۲۰۰۵ میلادی ساخته شده است و معیاری برای لوکس بازی در زیر دریا به شمار می‌رود. این رستوران زیر دریایی در جزیره کونارد مالدیوز رانگالی قرار گرفته است. این رستوران، اولین رستوران تمام شیشه‌ای زیر دریایی در سرتاسر جهان به شمار می‌رود. این رستوران در عمق پنج متری از سطح آب دریا قرار گرفته است و یک تجربه منحصر به فرد از تماشای اقیانوس از عمق را به شما ارائه می‌کند.

اچ ام اس ساوثولد، ماساسکالا، مالتا

HMS Southwold, Marsaskala, Malta

HMS Southwold, Marsaskala, Malta

مالتا ممکن است یک مجمع‌الجزایر حد متوسط در دریایی مدیترانه باشد اما همراه با کشور مصر و مالدیوز، این مکان یکی از بهترین مکان‌های برای غواصی به شمار می‌رود. کشتی اچ ام اس ساوثولد با طولی بیش از هشتاد و پنج متر در طی جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۲ میلادی با برخورد به یک مین دریایی غرق شده است. این مکان، یکی از مکان‌های گردشگری رسمی کشور مالتا در زیر دریا است که کاوشگران و گردشگران می‌توانند از آن دیدن کنند.

موزه زیر دریایی، کن، فرانسه

Underwater museum, Cannes, France

Underwater museum, Cannes, France

به لطف مراسم سالیانه جشنواره فیلم که در اینجا برگزار می‌شود، کن همیشه میزبان چهره‌های بسیار شناخته شده‌ای از سرتاسر دنیا است. در این مکان زیر دریایی، شش مجسمه سیمانی ده تنی قرار دارد. این مکان بخشی از موزه جدیدی از جیسون دی کلیرز تیلور است که بین کن و ایل سینت مارگوریت قرار گرفته است. هر کدام از چهره‌های این مجسمه‌ها از روی ساکنان کن ساخته شده است و شامل بچه‌های مدرسه‌ای و یک ماهیگر نیز است. این پروژه بیش از چهار سال به طول انجامیده است. آشغال‌ها از این مکان جمع‌آوری شده تا آثار هنری به شکل بهتری در این مکان قرار بگیرند.

غواصی عمیق دوبی، امارات

Deep Dive Dubai, Dubai, UAE

Deep Dive Dubai, Dubai, UAE

عمیق‌ترین استخر شنای در سرتاسر جهان به تازگی در شهر دوبی افتتاح شده است. این استخر، یک دنیای کاملا جدا و منحصر به فرد است. این استخر دارای عمق شصت متر و بیش از چهارده میلیون لیتر آب را در خود جای داده است. در اعماق این استخر شما می‌توانید یک شهر غرق شده خارق‌العاده را مشاهده کنید که با چشم‌اندازهای خیابانی، گاراژ و آپارتمان تکمیل شده است. این استخر توسط نورهایی روشن شده است.

ویت، بلیز

The Wit, Turneffe Atoll Marine Reserve, Belize

The Wit, Turneffe Atoll Marine Reserve, Belize

در جایگاه دوم بزرگترین صخره مرجانی در سرتاسر جهان، صخره مرجانی‌ای که در ساحل بلیز در دریایی کارائیب است، قرار دارد. این صخره مرجانی بیش از نهصد و شصت کیلومتر مربع مساحت دارد و محل زندگی گونه‌های در خطر انقراض بسیاری است. این مکان اکنون یک جاذبه جدیدی دارد. ویت، یک کشتی صد و چهارده متری است که در نزدیکی استراحتگاه بلکبیرد کای قرار داده شده است تا یک صخره مصنوعی شکل بگیرد تا مرجان‌ها بر روی آن رشد کنند. این مکان اکنون یک مکان برای غواصی به شمار می‌رود. با وجود این مکان، غواص به سراغ زیستگاه‌های طبیعی و شکننده نمی‌روند.

موزه هنر زیر دریا، مکزیک

Museo Subacuático de Arte, Mexico

Museo Subacuático de Arte, Mexico

موزه هنر زیر دریا در سال ۲۰۰۹ توسط آثاری از جیسون دی کلیز تیلور شکل گرفته است. این گالری مجسمه بیش از ۵۰۰ مجسمه با اندازه کامل را در خود جای داده است. این مجسمه‌ها با موادی ساخته شدند تا مرجان‌ها و حیات دریایی بتواند بر روی آن رشد کند. این موزه بر روی یک صخره زنده قرار داده شده تا بتواند فشار را از روی آن بردارد. نتیجه نیز یک دنیای گمشده از اشیایی است که توسط انسان مورد استفاده قرار می‌گیرند و اکنون پوشیده از حیات دریایی شده‌اند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو