تاثیر جادویی ماسک ورقه‌ای بر روی پوست صورت

تاثیر جادویی ماسک ورقه‌ای بر روی پوست صورت


منبع: برترین ها

151

1400/8/2

07:06


ماسک‌های ورقه‌ای یکی از موثرترین روش‌های مراقبت پوست هستند که سال هاست در آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و مزایای زیادی برای انواع پوست دارند.

برترین‌ها: ماسک‌های ورقه‌ای یکی از موثرترین روش‌های مراقبت پوست هستند که سال هاست در آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرند و مزایای زیادی برای انواع پوست دارند.

برای آرامش بخشیدن و تغذیه پوست صورت ، بهترین روش استفاده از ماسک است . انواع مختلفی از ماسک ها وجود دارند اما ماسک ورقه ای به خاطر استفاده آسان، بین مردم محبوبیت خاصی دارد. تاثیرات جادویی ماسک های ورقه ای بر کسی پوشیده نیست.

تاثیر جادویی ماسک‌های ورقه‌ای بر روی پوست صورت

این ماسک ها ماسک های طبیعی نیستند و موارد کاربرد آن ها روشن کنندگی، رطوبت رسانی و تازه کردن پوست است و به نوبه خود انقلابی در رژیم زیبایی ایجاد کرده است . این ماسک ها به مایعی مغذی و یا اسانسی آغشته شده اند و پارچه ی استفاده شده مانند مانعی، از خروج مواد مغذی جلوگیری می کند و باعث تاثیر حداکثری ماسک می شود.

ماسک ورقه‌ای چیست؟

محتویات ماسک های ورقه ای بیشتر مانند محتویات سرم هاست تا ماسک های معمولی. این ماسک ها از جنس پنبه و یا شبه پنبه و آغشته به مواد سرم مانند تهیه می شوند . همانند ماسک های دیگر چرب و روغنی نیستند و نیاز به تمیز کاری ندارند .ترکیب مواد ماسک ها تمیز و شیری همانند ژل مایع رقیق می باشد.

چنانچه در بخش سلامت نمناک عنوان شده است روی ماسک های ورقه ای از قبل روزنه هایی ایجاد شده است که روی بینی و چشم ها قرار می گیرد .ماسک تمام قسمت های صورت را به جز این نقاط پوشش می دهد.

تاثیر جادویی ماسک‌های ورقه‌ای بر روی پوست صورت

ماسک های ورقه ای بعد از مصرف به راحتی از روی صورت برداشته می شوند. حتی سلفی گرفتن با ماسک های ورقه ای هم سرگرم کننده است. برای استفاده از ماسک ورقه ای تنها 20 دقیقه نیاز است تا مواد ماسک به پوست نفوذ کند.

ماسک های ورقه ای برای انواع پوست وجود دارد . این ماسک ها خاصیت روشن کنندگی پوست ،از بین بردن جوش ، نرم کنندگی پوست و ... را دارند و کاربرد آن ها بستگی به انتخاب شما دارد.

مردم کره برای اولین بار از ماسک های ورقه ای استفاده می کردند . زنان و مردان کره ای برای مراقبت از پوست خود زمان و تلاش زیادی صرف می کنند . استفاده از ماسک های ورقه ای یکی از برنامه های زیبایی و مراقبت پوست همیشگی آن هاست.

اغلب مردم هفته ای یکبار از ماسک های ورقه ای استفاده می کردند. اما امروزه مصرف آن به یک بار یا حتی دو بار در روز هم رسیده است. حتی مصرف هفته ای یکبار نیز می تواند تاثیرات بسیار خوبی روی پوست باقی گذارد.

قبل از مصرف ماسک ورقه ای باید نیاز پوست خود را بشناسید . در مرحله بعد ماسکی را تهیه کنید که مواد تشکیل دهنده آن مشکلات پوستی شما را برطرف کند. زمان استفاده از این ماسک ها اهمیت زیادی ندارد، صبح، ظهر یا شب هر زمان که احساس راحتی بیشتری می کنید می توانید ماسک را روی صورت خود قرار دهید.

برای گرفتن نتایج بهتر از ماسک ورقه ای نکات زیر را رعایت کنید:

قبل از استفاده صورت را تمیز بشوئید. ماسک های ورقه ای روی پوست کثیف و شسته نشده هیچ تاثیری نخواهد داشت . با ترکیب یک شوینده و آب گرم کف درست کنید و صورت خود را با آن ماساژ دهید و سپس پوست صورت را شسته و با حوله ای خشک کنید.

تونر با بستن منافذ پوست ،ph پوست را کنترل کرده و هر گونه آلودگی باقی مانده را پاک می کند. که باعث تاثیر بیشتر ماسک ورقه ای روی صورت می شود . کافیست چند قطره از تونر را روی تکه پنبه ریخته و بر روی پوست صورت تان بمالید.برای استفاده از تونر باید تونر مناسب با نوع پوست خود را خریداری نمائید.

تاثیر جادویی ماسک‌های ورقه‌ای بر روی پوست صورت

با دقت ماسک ورقه ای را از بسته خارج کنید و مایع داخل بسته را به کف دست تان بزنید. سپس ماسک را به داخل بسته برگردانید و مایع کف دست را روی صورت و دست و گردن ماساژ دهید.

زمان استفاده از ماسک فقط 20 دقیقه است . نگهداری بیش از این زمان ، باعث التهاب پوست می شود. اگر روی بروشور ماسک نوشته شده که کمتر از 20 دقیقه روی پوست بماند حتما این کار را انجام دهید. قبل از استفاده حتما بروشور ماسک را کاملا مطالعه نمایید . هیچوقت با ماسک روی صورت نخوابید.

برای برداشتن ماسک ورقه ای از روی صورت ، آن را از قسمت چانه بلند کنید و به سمت بالا بکشید تا به طور کلی از پوست جدا شود.

از شستشوی صورت بعد از برداشتن ماسک خودداری کنید . اگر همراه با ماسک سرم مصرف می کنید آن را بعد از ماسک به آرامی روی صورت بزنید تا کاملا جذب پوست شود. همچنین می توانید از مرطوب کننده بعد از برداشتن ماسک استفاده کنید.

در صورت قرار گرفتن در معرض نور خورشید ، پس از برداشتن ماسک ، حتما از از ضد آفتاب استفاده نمایید.

از ماسک هایی که رنگ های مصنوعی، پارابن یا روغن های معدنی دارند، استفاده نکنید؛ زیرا به پوست آسیب می رسانند.

مرطوب کننده ها، باعث آبرسانی به منافذ شده و باعث از بین رفتن خطوط پوست می شوند . ماسک ورقه ای که مرطوب کننده هایی مثل هیالورونیک اسید ، بوتیلین گلیکول و گلیسیرین دارد از پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری می کند.

آلوئه ورا خاصیت پاکسازی و مرطوب کنندگی دارد . با بهبود جای زخم و کاهش آکنه از پیری پوست جلوگیری می کند. کیوی هم پوست را صاف و سفت می کند.

تاثیر جادویی ماسک‌های ورقه‌ای بر روی پوست صورت

انواع ماسک‎های ورقه‌ای برای انواع پوست

رفع آکنه‌ها با ماسک عصاره‌ی حلزون

ماسک عصاره حلزون برای افرادی که آکنه دارند، بسیار مناسب است؛ چرا که پوست را آبرسانی می کند و درمانی برای پوست آسیب دیده می باشد. اگر جایی از پوست تان باز شده، ماسک های ورقه ای ژلی تاثیرگذارتر از ماسک های ورقه ای پنبه ای معمولی، برای رفع مشکل هستند. افرادی که پوست معمولی دارند بهترین انتخاب می تواند ماسک عصاره ی حلزون باشد.

ماسک آبرسان طبیعی برای پوست مختلط

در پوست مختلط روی بینی و پیشانی چرب است اما دیگر نقاط صورت خشک می باشد .ماسکی آبرسان و پاک کننده انتخاب مناسبی می باشد .بهتر است که این ماسک، از مواد طبیعی مثل خزه ی دریایی تشکیل شده باشد که همزمان به سم زدایی و مرطوب کنندگی پوست ، کمک می کند.

ماسک ماست برای پوست های چرب

این نوع از ماسک ها، با کاهش منافذ پوست ، تولید چربی پوست را کنترل می کنند. بعلاوه، ماست مانند لایه بردار عمل کرده و به خوبی منافذ را تمیز می کند.

ماسک ژلی شفاف برای تسکین پوست

این نوع ماسک، با مرطوب کردن مناطق ملتهب پوست، باعث تسکین آن می شود . پس از استفاده از آن هم، پوست را به خوبی نرم و مرطوب می کند. افرادی که اگزما را تجربه کرده اند می توانند این ماسک را برای کاهش درد و برطرف نمودن آن استفاده کنند.

توجه به برچسب روی محصول

نوع مناسب پوست معمولا بر روی بسته بندی ماسک های ورقه ای درج می شود . برای پی بردن به این موضوع به اطلاعات روی بسته بندی توجه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو