نحوه پرورش و کاشت گل گاوزبان به صورت ارگانیک

نحوه پرورش و کاشت گل گاوزبان به صورت ارگانیک


منبع: بیتوته

129

1400/8/2

09:01


نحوه پرورش و کاشت گل گاوزبان به صورت ارگانیک



برداشت کاشت گل گاوزبان, در مورد کاشت گل گاوزبان, چگونه گل گاو زبان بکاریم

گل گاوزبان، گیاهی با کشت آسان

 

صفر تا صد کشت گل گاو زبان

گل گاوزبان یک گیاه با رویش سالانه ی آسان با رشد سریع است که دارای گل های آبی روشن و طعم و عطری مشابه خیار است. در حالی که به عنوان یک گیاه در نظر گرفته می شود ، اغلب به عنوان یک گل در باغ های سبزیجات پرورش داده می شود و خواص دارویی بی شماری دارد. این ویژگی ها در کنار خواص درمانی گل گاو زبان هرکسی را ترغیب به کاشت آن می کند.

نگاهی به ویژگی های گل گاو زبان

به ندرت می توانید گیاهی را پیدا کنید که در زیبایی و خوش عطری و خاصیت گل گاوزبان برابری کند. این گیاه که معمولاً در باغ های سبزیجات یا گیاهان کاشته می شود ، به عنوان آهن ربا برای زنبورها و دیگر گرده افشان ها عمل می کند و در عین حال با جوانه های آبی کوچک خود جذابیتی خاص به باغ و باغچه شما می بخشد.

 

گل گاور زبان همراه خوبی برای گوجه فرنگی ، کدو و توت فرنگی در نظر گرفته می شود. حتی گل گاو زبان می تواند جلوی کرم های شاخ گوجه فرنگی را گرفته و طعم گوجه فرنگی هایی که در این نزدیکی رشد می کنند را بهبود بخشد.

 

گل گاوزبان بومی دریای مدیترانه است ، گیاهی تا حدودی متراکم است ، اما شما به سختی متوجه آن می شوید زیرا گلهای ستاره ای بسیار پر جنب و جوش هستند. همچنین دارای ساقه خاکستری مایل به سبز و برگهایی است که پوشیده از یک خاردار خاردار است که به عنوان عامل بازدارنده حشرات عمل می کند.

 

پس از کاشت گل گاوزبان در اوایل بهار ، شکوفه های آن در ماه های ژوئن و ژوئیه ظاهر می شود و به صورت خوشه های رو به پایین آویزان می شود. هم گلها و هم برگهای گیاه خوراکی هستند و طعم بی نظیری شبیه به خیار دارند. از برگها در سنین جوانی استفاده کنید زیرا با بالغ شدن گیاه ، ساقه ها و برگها با یک خاردار پوشیده می شوند.

 

ویژگی های گل گاو زبان, نحوه کاشت گل گاو زبان, کاشت گل گاوزبان

گل گاو زبان ویژگی های جذاب بسیاری دارد

 

نحوه کاشت گل گاو زبان

مراقبت از گل گاو زبان بسیار ساده است ، زیرا این گیاه نیازی به نگهداری خاصی ندارد. توانایی آن برای رشد حتی در خشک ترین خاکها یا آب و هوای خشکسالی باعث شده است که برای مراقبت آسان مشهور باشد. این گیاه با رشد سریع معمولاً از بذر کاشته می شود. شروع آن معمولاً به صورت گلدانی نیست.

 

گرچه گاوزبان تقریباً هر خاکی را می پذیرد ، در خاک غنی و مقاوم در برابر رطوبت بهترین عملکرد را دارد ، بنابراین ممکن است بخواهید قبل از کاشت کود را در عمق حدود 12 اینچ مخلوط کنید. بذرها را در عمق 1/4 تا 1/2 اینچ در اوایل بهار پس از پایان یخبندان نهایی بکارید. آنها را هنگام ارتفاع 6 تا 8 اینچ و فاصله 18 تا 24 اینچ از یکدیگر نازک کنید.

 

گل گاوزبان می تواند از اواخر بهار تا تابستان شکوفا شود و در حدود هشت هفته به بلوغ می رسد ، در این زمان می توانید برگها و گلها را در صورت نیاز برداشت کنید. به خاطر داشته باشید ، اگر گیاهان سرسخت نباشند و به بذر بروند ، شروع به کاهش می کنند. تکان دادن زمان کاشت به شما دوره شکوفایی بیشتری می دهد و زمان برداشت طولانی تری را فراهم می کند. اگر گلها قبل از اینکه بتوانید آنها را از بین ببرید محو شوند ، گیاهان خود به خود بذر می کنند.

 

نحوه کاشت گل گاوزبان در خانه, روش کاشت گل گاوزبان, پرورش و کاشت گل گاوزبان

گل گاوزبان در آب و هوای مختلف قابل کشت است

 

اگر می خواهید سه تا چهار هفته قبل از آخرین یخبندان بذر را در داخل خانه شروع کنید ، مطمئن شوید که آنها را قبل از اینکه به گلدان بچسبند به باغ بکارید ، تا زمانی که خاک گرم نشده و گیاهان سفت شده باشند.

مشکلات کمی در مورد آفات یا بیماری گاوزبان وجود دارد ، اگرچه گاهی ممکن است کپک پودری ظاهر شود.

 

مراقبت از گل گاو زبان

نور مناسب برای رشد گل گاوزبان

گل گاوزبان در هر شرایطی از آفتاب کامل گرفته تا سایه ملایم رشد می کند. با این حال ، رشد گیاهان گل گاوزبان در زیر نور کامل آفتاب بهترین شانس را در داشتن گیاهی با شکوفه های فراوان و ساقه های تنومند به شما می دهد.

 

خاک مناسب برای رشد گل گاوزبان

گل گاوزبان می تواند حتی در بدترین خاک ها نیز رشد کند ، بنابراین نیازی به ایجاد مکان خاصی در باغ شما برای این گیاه نیست. با این حال ، با توجه به انتخاب ، این گیاه جذاب خاک مرطوب با سطح pH بین 6.0 تا 7.0 را ترجیح می دهد. اصلاح خاک با مواد آلی نیز به گیاهان شما کمک می کند تا از نظر تغذیه تقویت شوند.

 

میزان آب موردنیاز برای رشد گل گاوزبان

همانطور که گل گاوزبان شما از بذر رشد می کند و در باغ شما مستقر می شود ، حداقل هر چند روز یکبار به طور منظم آن را آبیاری کنید. هنگامی که گیاه بالغ شد ، می توانید سرعت آبیاری خود را کاهش دهید و اجازه دهید خاک بین دو آبیاری خاک به طور کامل خشک شود.

 

چگونه گل گاو زبان بکاریم, ویژگی های گل گاو زبان, نحوه کاشت گل گاو زبان

از عطر و بوی جذاب گل گاوزبان نیز نمی توان غافل شد.

 

دما و رطوبت برای رشد گل گاوزبان

گل گاو زبان یک گیاه بسیار مقاوم است که می تواند درجه حرارت را در دو طرف طیف تحمل کند. با این حال ، در حالی که هم در برابر گرما و هم در هوای سرد تحمل می کند ، نمی تواند در برابر یخبندان سخت مقاومت کند ، بنابراین باید مراقب باشید تا قبل از آن تمام آنچه از گیاه نیاز دارید را برداشت کنید. رطوبت خاصی ندارد.

 

کود مناسب برای رشد گل گاوزبان

گیاه گل گاوزبان در خاک فقیر از تغذیه دوره ای با هر کودی که برای استفاده در گیاهان خوراکی برچسب گذاری شده است ، سود خواهند برد. چیزی با مقدار فسفر بالا (عدد میانی روی بسته کود) به گلدهی آنها کمک می کند.

 

ویژگی های گل گاو زبان, نحوه کاشت گل گاو زبان, کاشت گل گاوزبان

نگهداری مناسب از گل گاوزبان باعث رشد بهتر آن می شود

 

زمان هرس کردن گل گاوزبان

اگر گلهای قدیمی تر بریده شوند. گیاهان برای هفته های زیادی شکوفا می شوند. اگر گل گاوزبان را در نیمه تابستان هرس کنید ، برگهای تازه ای برای برداشت اواخر تابستان ایجاد می شود.

 

موارد استفاده از گل گاوزبان

گل گاوزبان طعم و رنگ زیادی به سالادها ، سوپ ها ، انواع غذاها و ساندویچ های روباز ، نوشیدنی ها و تکه های یخ می افزاید. مانند همه گلهای خوراکی ، گل گاوزبان را تا زمانی که متوجه نشوید چگونه روی شما تأثیر می گذارد ، کم مصرف کنید ، مخصوصاً اگر به گیاهان حساسیت دارید.

 

برگها را برای استفاده در آشپزی خرد کنید. ساقه های جوان نیز قابل خوردن هستند. آنها را مانند کرفس یا سبزیجات مشابه آماده کنید. طعم خیار مانند گل گاوزبان باعث می شود برگ و ساقه آن در سالاد یا سوپ یا خورش مفید باشد. گلهای رنگارنگ به سالاد تابستانی رنگ می بخشد.

 

نحوه پرورش گل گاوزبان در گلدان

گل گاوزبان در گلدانی به عمق حداقل 12 اینچ که با مخلوط استاندارد گلدان پر شده است به خوبی رشد می کند. هنگامی که در گلدان رشد می کند ، احتمالاً هر هفته نیاز به آبیاری دارد ، اما مراقب باشید که بیش از حد آب ندهید.

 

تکثیر گل گاوزبان

گیاهان گل گاوزبان دانه های سیاه زیادی تولید می کنند که می توان آنها را برای کاشت در جای دیگر در بهار بعدی جمع آوری کرد. داوطلبانی که از بذر خود بیرون می آیند به راحتی می توانند در جاهای دیگر باغ پیوند زده شوند.

گياه گل گاوزبان را به طور خيلي آزاد بذر مي كنند ، بنابراين اگر مي خواهيد تعداد زيادي از این گياه نداشته باشيد ، بهتر است در پايان فصل گياهان را از زمين بكشيد. گل گاوزبان به راحتی پوسیده می شود ، بنابراین یک افزودنی عالی برای توده های کمپوست است.

 

فواید گل گاوزبان

گل گاوزبان یک گیاه است که گلها و برگهای آن و روغن دانه های آن به عنوان دارو استفاده می شود.

روغن دانه گل گاوزبان برای اختلالات پوستی از جمله اگزما (درماتیت آتوپیک) ، بثورات قرمز ، خارش دار در سر (درماتیت سبورئیک) و نوعی بیماری پوستی به نام نورودرماتیت استفاده می شود.

 

همچنین برای آرتریت روماتوئید (RA) ، تورم لثه ، استرس ، سندرم پیش از قاعدگی (PMS) ، دیابت ، اختلال نقص توجه-بیش فعالی (ADHD) ، سندرم پریشانی حاد تنفسی (ARDS) ، الکلیسم ، درد و تورم (التهاب) استفاده می شود. ) ، آسم ، و برای جلوگیری از بیماری های قلبی و سکته مغزی بسیار مفید است. گاهی اوقات روغن گاوزبان به مقدار کمی به شیرخشک اضافه می شود تا اسیدهای چرب مورد نیاز برای رشد نوزادان نارس را تأمین کند.

 

ویژگی های گل گاو زبان, نحوه کاشت گل گاو زبان, کاشت گل گاوزبان

گل گاوزبان نقش مهمی در آرامش اعصاب دارد

 

گل و برگ گیاه گل گاوزبان برای تب ، سرفه و افسردگی استفاده می شود.

گل گاوزبان همچنین برای مشکل هورمونی به نام نارسایی آدرنال ، برای "تصفیه خون" ، برای افزایش جریان ادرار ، جلوگیری از التهاب ریه ها ، به عنوان آرام بخش و افزایش تعریق استفاده می شود. گل گاوزبان همچنین برای افزایش تولید شیر مادر و درمان برونشیت و سرماخوردگی استفاده می شود.

 

گل گاوزبان برای جوش های قرمز و خارش دار در سر نوزادان (درماتیت سبورئیک) روی پوست اعمال می شود و همچنین در پانسمان برای نرم شدن پوست استفاده می شود.

در غذاها ، گل گاوزبان در سالاد و سوپ مصرف می شود.

در صنعت، گل گاوزبان در محصولات مراقبت از پوست استفاده می شود.

 

گل گاو زبان چگونه اثر می کند؟

روغن دانه گاوزبان حاوی اسید چربی به نام گاما لینولنیک اسید (GLA) است. به نظر می رسد GLA دارای اثرات ضد التهابی است. گل گاوزبان ممکن است اثر آنتی اکسیدانی داشته باشد

 

نحوه کاشت گل گاوزبان در خانه, روش کاشت گل گاوزبان, پرورش و کاشت گل گاوزبان

گل گاوزبان فواید غذایی و دارویی بیشماری دارد

 

گردآوری: گروه علمی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو