قانون جدید چین برای کاستن از مشق شب!

منبع: برترین ها

52

1400/8/2

09:15


رسانه‌های دولتی چین گزارش می‌دهند که این کشور یک قانون آموزشی را تصویب کرده است که هدف آن کاستن از فشار مشق شب و کلاس‌های فشرده خصوصی ورای ساعات مدرسه است. جزئیات کامل این قانون هنوز منتشر نشده، اما رسانه‌ها گزارش می‌دهند که والدین را به تقویت روحیه، رشد فکری و عادات زندگی اجتماعی فرزندان تشویق می‌کند.

انتخاب: رسانه های دولتی چین گزارش می‌دهند که این کشور یک قانون آموزشی را تصویب کرده است که هدف آن کاستن از فشار مشق شب و کلاس های فشرده خصوصی ورای ساعات مدرسه است.

دولت از پدر و مادرها خواسته است مطمئن شوند که بچه ها وقت کافی برای استراحت و ورزش دارند و وقت زیادی را در اینترنت سپری نمی کنند.

چین در ماه اوت امتحانات کتبی را برای بچه های شش و هفت ساله ممنوع کرد.

قانون جدید چین برای کاستن از مشق شب!

مقام ها در آن زمان اخطار دادند که سلامت جسمی و روانی دانش آموزان در حال آسیب دیدن است.

در یک سال اخیر دولت همچنین تدابیری را برای کاستن از "اعتیاد" بچه ها به اینترنت معرفی کرده است.

تازه ترین قانون روز شنبه توسط کمیته دائمی کنگره خلق ملی تصویب شد.

جزئیات کامل این قانون هنوز منتشر نشده، اما رسانه ها گزارش می دهند که والدین را به تقویت روحیه، رشد فکری و عادات زندگی اجتماعی فرزندان تشویق می کند.

دولت‌های محلی مسئول اجرای این قانون خواهند بود، و بودجه لازم برای "تقویت فعالیت های فوق برنامه" را تامین خواهند کرد.

این قانون با واکنش های متفاوتی در شبکه اجتماعی "وِیبو" روبرو شد، به طوری که برخی کاربران آن را ستودند و دیگران امکان انجام فعالیت های فرابرنامه توسط دولت های محلی یا والدین را زیر سوال بردند.

یک کاربر که روزنامه "چاینا مورنینگ پست" از او نقل قول کرد پرسید: "من شش روز در هفته از ۹ صبح تا ۹ شب کار می کنم، و وقتی به خانه می رسم تازه باید وظیفه آموزش خانوادگی را به عهده بگیرم؟"

"نمی توانید از کارگران سوءاستفاده کنید و تازه از آن بخواهید بچه دار شوند."

پکن در ماه ژوئیه کلاس های خصوصی آنلاین را از کسب سود از طریق تدریس دروس اصلی منع کرد.

مقررات تازه همچنین سرمایه گذاری خارجی در این صنعت را محدود می کند و صنعت تدریس خصوصی که ارزش آن تا پیش از این تغییرات حدود ۱۲۰ میلیارد دلار بود را مختل می کند.

آن اقدام تلاشی از سوی مقام ها برای کاستن از فشار مالی ناشی از تربیت کودکان تلقی شد، که بعد از ثبت افت بی سابقه آمار تولد بود.

نابرابری در آموزش از مشکلات دیگر است - والدین ثروتمندتر مایلند پول زیادی برای فرستادن فرزندان خود به مدارس تراز اول هزینه کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو