طرز تهیه نان پاسکالیا

نان پاسکالیا , طرز تهیه نان پاسکالیا , دستور پخت نان پاسکالیا

نان پاسکالیا یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه بین المللی است که معولا برای صبحانه تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پاسکالیا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پاسکالیا
شیر ولرم۱ لیوان
آب ولرم½ لیوان
روغن مایع۱ لیوان
خمیر مایه فوری۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۳ عدد
شکر½ لیوان
نمک۱ قاشق چایخوری
آرد۶ تا ۷ لیوان

طرز تهیه نان پاسکالیا

مرحله اول

برای تهیه نان پاسکالیا ابتدا آب را به همراه شیر، خمیر مایه فوری و ۱ قاشق از شکر داخل یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم، سپس درب کاسه را می پوشانیم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه فعال شود.

مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع را به همراه ۲ عدد از تخم مرغ کامل و ۱ سفیده تخم مرغ، باقیمانده شکر و نمک داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم، سپس با همزن دستی یا قاشق به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را به صورت کنترل شده روی مواد درون کاسه الک کرده و در همین حین مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف شکل بگیرد که به دست نچسبد. پس از اینکه خمیر دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را به سطح کار منتقل کرده و به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا کاملا یکدست شود. در ادامه خمیر را درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم و روی آنرا با سلفون می پوشانیم، سپس به مدت یک ساعت استراحت می دهیم.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود. در ادامه خمیر را پس از استراحت کمی ورز می دهیم، سپس خمیر را به شکل دلخواه درون قالب مورد نظرمان قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله مجددا روی خمیر را با پارچه می پوشانیم و ۳۰ دقیقه دیگر استراحت می دهیم، سپس با زرده تخم مرغ روی خمیر را رومال می کنیم. در نهایت خمیر را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کاملا طلایی شود.