طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر

کیک شکلاتی بدون فر , طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر , دستور پخت کیک شکلاتی بدون فر

کیک شکلاتی بدون فر یکی از انواع روش های پخت کیک شکلاتی است که نیازی به فر ندارد و در قابلمه درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی بدون فر
آرد۲٫۵ پیمانه
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع½ فنجان
شیر۱ فنجان
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی بدون فر ابتدا تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به مدت ۴ تا ۶ دقیقه با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد حجیم و رنگ شان مایل به کرمی شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر و روغن را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد ترکیب شوند. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب آرد را روی مواد داخل کاسه الک می کنیم و در همین حین مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه یک ظرف مناسب که در برابر حرارت مقاوم باشد را با روغن چرب می کنیم و مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله ظرف حاوی مایه کیک را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس به اندازه ای اب اضافه می کنیم که نصف حجم ظرف زیر آب برود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب جوش بیاید.

مرحله پنجم

پس از اینکه آب به نقطه جوش رسید، یک دم کنی تمیز روی درب قابلمه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک ها بپزند. پس از گذشت ۲۵ دقیقه حرارت زیر قابلمه را خاموش کرده و اجازه می دهیم قابلمه همانجا روی گاز بماند.

مرحله ششم

پس از گذشت ۱۰ دقیقه دیگر دم کنی را از روی در ب قابلمه بر می داریم، سپس ظرف حاوی کیک را از قابلمه خارج می کنیم. در ادامه اطراف کیک را با چاقو آزاد کرده، سپس آنرا روی ظرف مورد نظرمان بر گردانده و به صورت دلخواه برش می زنیم.