بهترین مکان‌های باستانی از قوم مایا و آزتک در مکزیک

بهترین مکان‌های باستانی از قوم مایا و آزتک در مکزیک


منبع: فوت و فن

137

1400/8/2

17:54


بهترین مکان‌های باستانی از قوم مایا و آزتک در مکزیک

کشور مکزیک برای سواحل بسیار زیبا و استراحتگاه‌های کامل آن شهرتی جهانی دارد و گردشگران و مسافران زیادی که می‌خواهند زمانی خود را صرف آرامش و سرگرمی کنند را از نقاط مختلف جهان به خود جذب می‌کند. در هر صورت، کشور مکزیک، سرزمینی پر از تاریخ، هنر و فرهنگ است. در کشور مکزیک، بیش از ده شهر وجود دارد که به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیدند. بیشتر گردشگران و مسافران برای دیدن مکان‌های باستانی و ویران‌شده قوم مایا و آزتک به مکزیک می‌آیند. در ادامه با ما همراه باشید تا بهترین مکان‌های باستانی از قوم مایا و آزتک را به شما معرفی کنیم.

چیچن اتزا

Chichen Itza

Chichen Itza

چیچن اتزا به عنوان مشهورترین مکان‌های باستانی در کشور مکزیک شناخته می‌شود. این مکان در شبه جزیره یوکاتان قرار دارد. این شهر باستانی باقی‌مانده تمدنی بزرگ است که برای معماری و فناوری‌های متنوع خود شهرت داشتند. این مکان به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های تمدن مایا تولتک در منطقه شناخته می‌شود. بنابر تحقیقات، این شهر توسط مردم مایا تاسیس شده است. حدود نیم قرن بعد نیز این شهر به دست تولتک‌ها فتح شده است که سازه‌های جدیدی را در آن ساختند. این شهر در حدود ۱۴۴۰ پیش از میلاد از بین رفته است و برای پانصد سال در جنگل رها شده بوده است.

تئوتیئواکان

Teotihuacan

Teotihuacan

شهر باستانی تئوتیئواکان در حدود چهل و پنج کیلومتری از زوکالو قرار دارد. این شهر به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است و یکی از پر بازدیدترین جاذبه‌های گردشگری در کشور مکزیک به شمار می‌رود. در میان جاذبه‌های اصلی این مکان، هرم ماه قرار دارد که بیش از چهل و پنج متر ارتفاع دارد. باور بر این است که ساخت این شهر باستانی حدود صد سال قبل از میلاد شروع شده است. در اوج خود، این شهر یکی از پر جمعیت‌ترین شهرهای قاره آمریکا بوده است و حدود صد و بیست و پنج هزار شهروند در آن زندگی می‌کردند. گردشگران و مسافران می‌توانند در میان این سازه‌ها قدم بزنند و به بالای هرم آفتاب و هرم ماه بروند.

تولوم

Tulum

Tulum

شهر باستانی تولوم که در کنار دریا قرار گرفته است، در بین مسافران و گردشگران بسیار شهرت دارد. این سازه قوم مایا، در ریوریا مایا قرار دارد و حدود ده تا سی دقیقه از شهر تولوم فاصله دارد. این شهر باستانی بر روی صخره‌ها ساخته شده و در مقابلش اقیانوس قرار گرفته است. شهر تولوم تا زمان ورود اسپانیایی‌ها به این قاره در قرن ششم میلادی، سرپا بوده است. تولوم یک شهر بندری مهم بوده است و عمدتا سنگ‌های گرانبها در آن معامله می‌شده است.

کبا

Coba

Coba

کبا یکی از اولین شهرها از تاریخ مایاها بوده است و یکی از مشهورترین ویرانه‌های باستانی در کشور مکزیک به شمار می‌رود. این شهر بیش از پنجاه کیلومتر از جنگلی زنده و متراکم را پوشش می‌دهد و محل زندگی بیش از پنج هزار مایایی بوده است. برای رسیدن به بالای هرم اصلی این شهر باید بیش از صد و بیست پله را بالا رفت.

مونته آلبان

Monte Albán

Monte Albán

شهر باستانی مونته آلبان در فاصله بیست دقیقه‌ای از شهر اوآکساکا قرار گرفته است. این شهر اصالتا در سال ۵۰۰ پیش از میلاد ساخته شده است و بنابر گفته‌ها، پایتخت ملت زاپوتک بوده است. این شهر پایتخت این ملت برای حدود هزار و سیصد سال بوده است. این شهر در اوج خود بیش از بیست و پنج هزار نفر جمعیت داشته است. ظاهرا بر اساس کم شدن منابع، این شهر رها شده است. این ویرانه‌ها امروزه به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده‌اند.

پالنکه

Palenque

Palenque

پالنکه با توجه به نزدیکی‌اش به جنگل رومانتیک در چیاپاس، مکان بسیار محبوبی در میان گردشگران و مسافران به شمار می‌رود. این شهر بین سال‌های پانصد تا هفتصد پیش از میلاد در اوج خود قرار داشته است. بیش از هزار و چهارصد سازه در این مکان کشف شده است که تنها ده درصد آنها به خوبی کاوش شده است. این ویرانه‌ها به خوبی حفظ شدند و یکی از نمونه‌های دوره کلاسیک مایا به شمار می‌روند.

اوکسمال

Uxmal

Uxmal

یکی دیگر از ویرانه‌های باستانی که در شبه جزیره یوکاتان قرار گرفته است، اوکسمال است. این مکان با قدمتی بیش از هزار و پانصد سال، به خاطر ساختمان‌های تپه‌مانند خود که سبک معماری غالب در این منطقه به شمار می‌رفته، شهرت یافته است. بر خلاف هرم‌های پله‌دار در مکان‌های دیگر این کشور، سازه‌های این مکان، سطحی هموار دارند و شبیه به کلبه‌های سنتی این منطقه ساخته شدند. اوکسمال به طور شگفت‌انگیزی سالم است و در شرایط خوبی قرار دارد. یکی از اصلی‌ترین و محبوب‌ترین سازه‌ها نیز هرم جادوگر پنج طبقه است. به خاطر معماری قابل توجه آن، این مکان به طور مداوم بازسازی می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو