طرز تهیه خاگینه با نان باگت

 , خاگینه با نان باگتطرز تهیه خاگینه با نان باگت , دستور پخت خاگینه با نان باگت

خاگینه با نان باگت یکی از انواع شیرینی های ساده و بسیار خوشمزه ایرانی است که خیلی سریع آماده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خاگینه با نان باگت در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم خاگینه با نان باگت
تخم مرغ۳ عدد
شیر½ لیوان
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق غذاخوری
نان باگت۱ عدد
شکر۱ لیوان
آب½ لیوان
آب لیمو ترشچند قطره

طرز تهیه خاگینه با نان باگت

مرحله اول

برای تهیه خاگینه خوشمزه و فوری با نان تست ابتدا شربت خاگینه را درست می کنیم. برای این منظور شکر را به همراه آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم شکر به طور کامل حل شود، سپس زعفران دم کرده را به همراه آب لیمو ترش به قابلمه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا به طور کامل با هم یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا حرارت زیر قابلمه را خاموش می کنیم و به سراغ آماده کردن خاگینه می رویم. برای این منظور تخم مرغ ها را به همراه شیر، وانیل و مقداری زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد به طور کامل یکدست شدند، یک تابه گود روی حرارت قرار  می دهیم، سپس به اندازه ای روغن مخصوص سرخ کردنی به تابه اضافه می کنیم که خاگینه ها هنگام سرخ شدن در روغن شناور باشند.

مرحله پنجم

در این مرحله نان باگت را به تکه های کوچک تبدیل می کنیم، سپس درون مخلوط تخم مرغ می غلطانیم و در روغن داغ می اندازیم تا سرخ شوند. پس از اینکه یک سمت خاگینه ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله ششم

پس از اینکه خاگینه ها به طور کامل سرخ شدند، روغن اضافی شان را با دستمال حوله ای می گیریم. در ادامه آنها را درون شربت می اندازیم و اجازه می دهیم شربت به طور کامل به خورد خاگینه ها برود، سپس در ظرف مورد نظرمان می چینیم.