کدام پزشکان در زمینه بیماری های مقاربتی تخصص دارند؟

منبع: نبض ما

96

1400/8/2

22:32


بیماری های مقاربتی ( STDها)، مشکلات جدی و خطرناک مربوط به سلامتی هستند. از آنجا که اکثر افراد از ابتلا به این عفونت ها احساس ناراحتی می کنند، طبیعی است که بخواهند بدانند چه پزشکی در زمینه عفونت های مقاربتی تخصص دارد.بعلاوه، آنها می خواهند بدانند که این پزشک چه کمکی می تواند به آنها بکند و آیا عفونت های مقاربتی قابل درمان هستند؟ اجازه دهید به ترتیب به این سؤالات پاسخ دهیم.

بیماری جنسی

چه پزشکی در زمینه ی عفونت های مقاربتی تخصص دارد؟

تمام بیماری های مقاربتی، عفونت هستند، بنابراین پزشکی که در درمان عفونت های مقاربتی تخصص دارد، یک عفونت شناس است که اغلب اوقات، پزشک بیماری های عفونی نامیده می شود. اما آیا برای درمان عفونت های مقاربتی، واقعاً به یک پزشک بیماری های عفونی نیاز است؟ آیا پزشکان عمومی نمی توانند این عفونت ها را درمان کنند؟ مشکل این جا است که بسیاری از عفونت های شدید ممکن است چند سال پنهان بمانند. همچنین، اغلب آنها شباهت زیادی به برخی از بیماری های معمول دارند.در نتیجه، گاهی اوقات این عفونت ها برای مدت زمانی طولانی تشخیص داده نمی شوند، تا جایی که بیمار دچار آسیب جدی می شود. تشخیص برخی از موارد عفونت های مقاربتی و جلوگیری از پیشرفت آنها، به تجربه  و تخصص بالایی نیاز دارد. پزشکان بیماری های عفونی  و نیز متخصصان طب پیشگیری از بیماری های جنسی، در زمینه ی تشخیص، درمان و کنترل انواع عفونت ها تخصص دارند، به همین دلیل است که آنها برای درمان بیماری های مقاربتی، از پزشکان عمومی یک قدم جلوتر هستند.

آزمایشگاه

در این بیماری ها زمان از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا بسیاری از بیماری های مقاربتی با گذشت زمان می توانند وخیم تر شوند. به طور معمول، بیماری های مزمن در برابر درمان مقاوم تر می شوند و ممکن است موجب عوارض وسیعی شوند.البته، متخصصان بیماری های مقاربتی در زمینه ی آخرین پیشرفت های درمان های آنتی ویروسی و آنتی باکتریال تخصص دارند، زیرا این تخصص لازمه ی درمان عفونت هایی از جمله عفونت های مقاربتی می باشد. در آخر باید به یاد داشته باشید که بسیاری از عفونت ها با هم رخ می دهند و کنترل آنها با هم سخت می شود. متخصصان بیماری های عفونی، پزشکانی هستند که بیشترین تخصص را در این زمینه دارند.

آیا عفونت های مقاربتی به طور کلی قابل درمان هستند؟

با اینکه عفونت های مقاربتی بسیار ناخوشایند هستند و بسیاری از افراد آنها را خجالت آور می دانند، اما در اکثر موارد قابل درمان هستند. البته، این بیماری هرچه سریعتر تشخیص داده شود، شانس فرد برای درمان و پیشگیری از عوارض بیشتر خواهد بود. در حال حاضر 4 نوع بیماری مقاربتی غیر قابل درمان وجود دارد که عبارتند از:
  • عفونت هپاتیت ب
  • عفونت ویروس هرپس سیمپلکس
  • عفونت HIV
  • عفونت پاپیلومای ویروس انسانی HPV
خوشبختانه برای درمان این بیماری ها، پیشرفت هایی در زمینه واکسن و دارو صورت گرفته است. پزشک متخصص به افراد مبتلا به عفونت های مقاربتی کمک می کند تا بیماری خود را تا زمان پیدا شدن درمان مناسب، کنترل کنند.نتیجه گیری

مشاوره پزشکی

متخصصان عفونی و طب پیشگیری از بیماری ها، پزشکانی هستند که در زمینه ی تشخیص و کنترل بیماری ها از جمله بیماری های منتقله از راه جنسی، تخصص دارند. اگر شک دارید که شما یا شریک جنسی تان به عفونت مقاربتی مبتلا شده ایدیا خیر، درنگ نکنید! تشخیص زود هنگام برای درمان موفق این بیماری و جلوگیری از عوارض احتمالی بسیار مهم است. در صورتی که سریعتر نسبت به درمان اقدام کنید، به نتیجه ی بهتری دست خواهید یافت.برای مشاوره رایگان با دکتر عباس انتظاری متخصص بیماری های جنسی می توانید وارد وب سایت دکتر انتظاری شوید.
امتیاز به مطلب post

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو