مراسم بی‌رحمانه گوشت سگ‌خواری در چین

مراسم بی‌رحمانه گوشت سگ‌خواری در چین


منبع: فوت و فن

118

1400/8/3

08:00


مراسم بی‌رحمانه گوشت سگ‌خواری در چین


علی‌رغم انتقاداتی که از جانب حامیان حقوق حیوانات مطرح شده، مردم یکی از شهرهای جنوبی این کشور، روز سه‌شنبه هفته گذشته، جشنواره‌ای برگزار کردند در آن به خرید و فروش و مصرف گوشت سگ‌های ذبح شده می‌پردازند. فروشندگان دوره‌گرد در این روز سگ‌ها را ذبح کرده و گوشت آن‌ها را در ده‌ها رستوران شهر یولین سرو کردند. این مراسم سمبلی از ظلم و بستری برای گسترش بیماری‌هایی مرتبط با این صنعت که هیچ نظارتی روی آن وجود ندارد، محسوب می‌شود. گروه‌های حمایت از حیوانات برای نجات سگ‌های اسیر شده، تا جایی که توانستند تعدادی از آن‌ها را از دلالان خریدند؛ اما ساکنین منطقه از این مسئله ناراضی هستند و معتقدند خارجی‌ها در حال از بین بردن به اصطلاح سنت‌های محلی آن‌ها هستند. یکی از داوطلبین حامی حیوانات به نام یانگ یوهوآ در این رابطه می‌گوید: «ما به یولین آمدیم تا به مردم بگوییم سگ‌ها دوستان ما هستند. مردم نباید سگ‌ها را به چنین روش ظالمانه‌ای بکشند. این در حالی است که بسیاری از سگ‌هایی که کشته می‌‌شوند، توله سگ هستند». طبق تخمین‌ها هر سال نزدیک به ۱۰ الی ۲۰ میلیون سگ برای مصرف گوشتشان در چین کشته می‌شوند. مراسم شهر یولین انتقادهای زیادی را برانگیخته است. بسیاری از این سگ‌ها حیوانات خانگی دزدیده شده یا بی‌خانمانی هستند که داخل قفس‌های آهنین یا کامیون به این شهر که در ۲۰۰۰ کیلومتری جنوب پکن قرار دارد، آورده می‌شوند و معمولاً بدون آب و غذا نگهداری می‌شوند. در چین با گربه‌ها نیز به همین روش برخورد می‌شود.

دولت چین طی سال‌های اخیر تلاش کرده خود را از این مراسم جدا کند و شرکت کارمندانش در این مراسم را ممنوع کرده است. همچنین این دولت سعی کرده از طریق تعطیل کردن برخی از بازارهای سگ فروشی و برخی از کشتارگاه‌های سگ، ابعاد این مراسم را کاهش دهد.

گفته می‌شود نزدیک به ۱۰ هزار قلاده سگ در جریان برگزاری این مراسم که در طولانی‌ترین روز سال اتفاق می‌افتد، کشته می‌شوند. طبق رسوم مردم شهر یولین، خوردن گوشت سگ در تابستان تحمل گرما را راحت‌تر کرده و آن‌ها را از بیماری‌ها در امان نگه می‌دارد. تظاهرات حامیان حقوق حیوانات در سراسر چین و خشم کاربران شبکه‌های اجتماعی باعث شده بسیاری از رستوران‌ها مجبور شوند محل برگزاری این مراسم را از فضای باز به مکان‌های بسته انتقال دهند.

۱. فروشنده‌ای از اهالی روستای یولین در گوشه خیابان منتظر پیدا شدن خریدار برای سگ و گربه‌هایش است. برگزاری جشنواره گوشت سگ در این استان باعث بالا گرفتن درگیری میان فعالان حقوق حیوانات و فروشندگان شده است.


۲. یکی از فروشندگان محلی یولین در مراسم گوشت سگ‌خواری در پشت تعدادی گوشت سگ ایستاده و مشغول سیگار کشیدن است.


۳. یک فروشنده زن محلی تعدادی قفس حاوی سگ و گربه را بر روی سه چرخه خود گذاشته و آن‌ها را برای فروش به بازار می‌برد. علی‌رغم مخالفت‌های فراوان فعالان حقوق حیوانات، رستوران‌های این شهر اقدام به برگزاری مراسم گوشت سگ‌خواری نموده‌اند.


۴. یک فروشنده که در انتظار پیدا شدن خریدار برای سگ‌های داخل قفسش است، بر روی موتورش نشسته و سیگار می‌کشد. فعالان حقوق حیوانات به دنبال یافتن راه حلی برای پایان دادن به این سنت بی‌رحمانه و غیر بهداشتی هستند.


۵. زنی در حال عبور از کنار فروشنده‌ای است که تعدادی سگ را درون قفس انداخته و منتظر خریدار است.


۶. مردم در حال عبور از کنار سگی هستند که برای فروش درون قفس انداخته شده است.


۷. در این تصویر تعدادی سگ که برای فروش در بازار گوشت سگ یولین درون قفس انداخته شده‌اند، دیده می‌شوند.


۸. یک سگ سلاخی شده برای فروش در غرفه‌ای داخل بازار گوشت سگ یولین قرار داده شده است.


۹. فروشندگان و افراد محلی دور یکی از حامیان حیوانات که کلاه آبی رنگ روی سرش دارد، جمع شده‌اند و از او می‌خواهند که بازار فروش گوشت سگ را ترک کند.


۱۰. یکی از فعالان دوستدار سگ که کلاه آبی بر سر دارد، توسط فروشندگان سگ و مردم محلی که اصرار دارند بازار را ترک کند، احاطه شده است.


۱۱. یکی از حامیان حیوانات پس از خریداری تعدادی سگ از فروشندگان بازار محلی گوشت سگ یولین توسط فروشندگان و افراد محلی احاطه شده است.


۱۲.
یکی از حامیان حیوانات پس از خریداری تعدادی سگ از فروشندگان بازار محلی گوشت سگ یولین توسط فروشندگان و افراد محلی احاطه شده است.


۱۳. یکی از فعالان حقوق حیوانات (در میانه تصویر) در حالی که یکی از سگ‌های خریداری شده از فروشندگان محلی بازار گوشت سگ یولین را بغل کرده توسط فروشندگان و افراد محلی احاطه شده است.


۱۴. یکی از فعالان حقوق حیوانات (در میانه تصویر) در حال حمل و دور کردن سگی است که از فروشندگان محلی بازار گوشت سگ یولین خریداری کرده است.


۱۵. یک سگ پخته شده جلوی مغازه یکی از فروشندگان محلی بازار گوشت سگ یولین آویزان شده است.


۱۶. مردی در حال عبور از کنار رستورانی است که تعدادی سگ کبابی شده را برای فروش گذاشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو