بهترین فیلم‌های دنیا راجع به سفر و ماجراجویی!

منبع: فوت و فن

112

1400/8/3

08:00


بهترین فیلم‌های دنیا راجع به سفر و ماجراجویی!

این فیلم‌ها باعث می‌شوند آب دست‌تان است زمین بگذارید و ساکت‌تان را جمع کنید و به سفر بروید!

این‌ها بهترین فیلم‌هایی هستند که در موضوع سفرکردن و گردشگری ساخته شده اند. می‌توانید این فیلم‌ها را بارها و بارها نگاه کنید و خسته نشوید! اگر فیلم دیگری در این زمینه هست که آن را دوست دارید و نامش در این لیست نیامده، لطفا آن را به ما معرفی کنید! نام فیلم را در قسمت کامنت ها بنویسید!

در پایان تماشای هر کدام از این فیلم‌ها احساس می‌کنید باید سریع تر بار و بندیل‌تان را جمع کنید و به جاده بزنید. فیلم‌هایی عالی که در ادامه خواهید دید مشوق و الهام بخش خیلی از افراد برای شروع ماجراجویی‌هاشان بوده اند. پس اگر دنبال محرکی برای تشویق شما به شروع سفرتان هستید، یک کاسه ذرت بو داده درست کنید و چند عدد از این فیلم‌ها را ببینید. بعد از سفر کردن، دیدن فیلم‌هایی درمورد سفر بهترین کاری است که می‌توان انجام داد!

مطمئن شوید بعد از دیدن چندتا از این فیلم‌ها از روی مبل بلند می‌شوید و به دنبال تجربه‌های واقعی می‌روید. چون این فیلم‌ها هر چقدر هم عالی باشند به پای تجربیات و لحظه‌های نابی که در سفر برای‌تان پیش خواهد آمد نمی‌رسند!

the motorcycle diaries (خاطرات موتور سوار)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۴ و به زبان اسپانیایی است

این فیلم داستانی واقعی راجع به دو دانشجوی رشته پزشکی است که یک سفر ۵ ماهه به آمریکای جنوبی را شروع کردند تا به طور داوطلبانه از دانش پزشکی‌شان در جهت کمک به جزامی‌های مناطق دور افتاده در طول رودخانه آمازون استفاده کنند.

خاطرات موتور سوار بر اساس خاطرات یک انقلابی آمریکای جنوبی، چگوارا، آزادی، ماجراجویی و خودشناسی را نشان می‌دهد که هر سه بخشی از تجربیات سفر هستند. خاطرات موتور سوار فیلمی زیباست درمورد یکی از الهام بخش‌ترین انسان‌هایی که تا کنون بر روی کره زمین زیسته.

secret life of walter mitty (زندگی پنهان والتر میتی)

این فیلم محصول سال ۲۰۱۳ و به زبان انگلیسی است

این فیلم داستان زندگی والتر میتی یک ادیتور عکس درونگرا را روایت می‌کند که زندگی خسته کننده‌ای دارد اما قوه تخیل او بسیار فعال و قوی است. زمانی که کار والتر در وضعیت دشواری قرار می‌گیرد، او سفری را شروع می‌کند. او از ایسلند تا افغانستان به دنبال رد پایی از قهرمان خود سفر می‌کند و تجربیات و فتح‌های زیادی رو به رو می‌شود.

a map for Saturday (یک نقشه برای شنبه)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۷ و به زبان انگلیسی است

یک نقشه برای شنبه مستندی درباره سفر است که مردی را دنبال می‌کند که از کارش استعفا می‌دهد و برای یک سال به صورت بک پک دور دنیا سفر می‌کند. این فیلم راه‌های مختلفی را که مردم برای سفر انتخاب می‌کنند نشان می‌دهد و تصویر دقیقی از خانه به دوشی در دور دنیا را به دست می‌دهد. در این فیلم تجربیات خوب و بد این مرد را خواهید دید.

degrees south 180 (180 درجه جنوب)

این فیلم محصول سال ۲۰۱۰ و به زبان انگلیسی است

۱۸۰ درجه جنوب مستندی است که ماجراجویی یک گروه از دوستان را دنبال می‌کند که در غالب قهرمانان‌شان به پاتا گونیا سفر می‌کنند.

que tan lejos (چقدر دورتر)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۹ و به زبان اسپانیایی است

چقدر دورتر در اکوادور فیلم برداری شده و داستان اسپرانزا و تریستازا را نشان می‌دهد که می‌خواهند از شهر کیتو، پایتخت اکوادور به کوانکا بروند. این سفر معمولا با اتوبوس ۵ ساعت طول می‌کشد. زمانی که اعتصاب محلیان اتوبوس را وادار به توقف می‌کند، این دو زن تصیمیم می‌گیرند ادامه مسیر را هیچهایک کنند. یکی از دخترها از محلی‌ها است و می‌خواهد تلاش کند مانع ازدواج عشق زندگی‌اش با فرد دیگری شود و دختر دیگر یک توریست اسپانیایی است.

در طول این سفر این دو دختر از یکدیگر چیزهای زیادی یاد می‌گیرند و با افراد جالبی ملاقات می‌کنند. این فیلم پر از مناظر زیبا از اکوادور است.

the way (راه)

این فیلم محصول سال ۲۰۱۰ و به زبان انگلیسی است

فیلم راه داستانی زیبا و الهام بخش راجع به پدری است که با پای پیاده رد پای Spain’s Camino de Santiago را به افتخار پسر تازه مرده‌اش دنبال می‌کند. تجربیاتی که این پدر در طول سفرش به دست می‌آورد عالی هستند. او مجبور است که در طول سفرش با غریبه‌ها دوست شود و زندگی‌اش را در طول ۸۰۰ کیلومتر سفرش بازبینی کند.

in july (در جولای)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۴ و به زبان آلمانی است

در جولای فیلمی راجع به یک سفر جاده‌ای در طول اروپای شرقی و و تمام ماجراجویی‌هایی که به همراه دارد است. دنیل یک معلم مدرسه خجالتی و کسل کننده است که هرگز کار سرگرم کننده و هیجان انگیزی انجام نداده. زمانی که او شروع به دنبال کردن دختری از آلمان تا ترکیه می‌کند، تصمیم می‌گیرد از پوسته‌اش بیرون بیاید. آنها سفر جاده‌ای دیوانه واری را شروع می‌کنند که زندگی دنیل را برای همیشه تغییر می‌دهد.

l’auberge espagnole (آپارتمان اسپانیایی)

این فیلم محصول سال ۲۰۱۲ و به زبان فرانسه است

فیلم آپارتمان اسپانیایی داستانی درمورد یک دانشجوی اقتصاد سختگیر و سنتی است که قبل از استخدام در یک کار بزرگ در یک برنامه تبادل دانشجو به بارسلونا می‌رود تا زبان اسپانیایی یاد بگیرد. این آدم خیلی با دنیای اطرافش آشنا نیست و به همین دلیل زمانی که به آپارتمانی با دانشجوهای مختلف از سراسر جهان پا می‌گذارد بسیار سورپرایز می‌شود!

the darjeeling limited (دارجیلینگ محدود)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۸ و به زبان انگلیسی است

یک فیلم گیج و ویج راجع به سه برادر ثروتمند است که رابطه‌شان با هم خراب شده. این سه نفر با قطار سفری زمینی به هند می‌روند تا رابطه‌شان را دوباره بازسازند. در ابتدا همه چیز برعکس از آب در می‌آید و به جای قوی شدن رابطه‌شان مرتب با یکدیگر در حال دعوا و سر و کله زدن هستند. زمانی که به نظر می‌رسد هیچ چیز درست پیش نمی‌رود، تجربیات دیوانه وارشان در سفر باعث می‌شود دوباره رابطه‌شان با هم خوب شود.

a good year movie (یک فیلم سال خوب)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۷ و به زبان انگلیسی است

این فیلم راجع به یک کارگزار بورس موفق است که عموی (یا دایی!) مورد علاقه‌اش را از دست می‌دهد. عمویش برای او یک قصر و یک تاکستان در فرانسه به جای می‌گذارد. زمانی که او سفری عجله‌ای برای فروش این مایملک به فرانسه می‌رود، به زندگی بدون استرس و آرام روستاهای فرانسه دلبسته می‌شود. او گرفتار عشق یک دختر محلی می‌شود و خاطرات کودکی‌اش را به یاد می‌آورد.

lost in translation (گمشده در ترجمه)

این فیلم محصول سال ۲۰۱۰ و به زبان انگلیسی است

فیلم گمشده در ترجمه داستان دو مسافر را روایت می‌کند. باب و شارلوت در یک زمان به دیدن توکیو می‌روند. آنا یکدیگر را در این شهر ملاقات می‌کنند و در حالی که در گیجی و شور و شوق بازدید از یک شهر غریب هستند، با هم دوست می‌شوند.

lawrence of Arabia (لورنس عربستان)

این فیلم محصول سال ۱۹۶۲ و به زبان انگلیسی است

لورنس عربستان یک داستان کلاسیک راجع به یک افسر غیر عادی ارتش انگلستان است که برای جمع آوری اطلاعات جاسوسی درباره شورش عرب‌ها در برابر ترکیه در جریان جنگ جهانی اول به سمت صحرای عربستان راه می‌افتد. در آخر او یک جنگ چریکی را برای حمله به ترک‌ها رهبری می‌کند. صحنه‌های فیلم عالی هستند.

into the wild (به سوی طبیعت وحشی)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۸ و به زبان انگلیسی است

این فیلم یک داستان واقعی راجع به زندگی کرستوفر مک‌کندلس است، یک دانشجوی فارق التحصیل شده که زندگی‌اش را رها می‌کند و پس اندازش را برمیدارد و به سمت آلاسکا هیچ هایک می‌کند. او در طول سفرش با آدم‌های مختلفی آشنا می‌شود که هر کدام داستان خودشان را دارند. در آلاسکا او به سمت طبیعت بکر می‌رود تا به تنهایی زندگی کند.

seven years in Tibet (هفت سال در تبت)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۴ و به زبان انگلیسی است

فیلم هفت سال در تبت داستان کوهنوردی اتریشی است که در سال ۱۹۳۹ تصمیم به فتح هیمالیا می‌گیرد. بعد از اینکه دستگیر می‌شود و به کمپ زندان فرستاده می‌شود، به همراه یک مرد دیگر از زندان فرار می‌کند و به شهر مقدس لهاسا در تبت می‌گریزد. زمانی که چین تلاش می‌کند به وسیله نیروی نظامی به تبت حمله کند، این کوهنورد به دالای لاما کمک می‌کند و با او دوست می‌شود. این دو مرد از دو دنیای کاملا متفاوت هستند اما دوستانی عالی برای هم می‌شوند و از هم دیگر یاد می‌گیرند.

y tu mama tambien (و مادرت را هم)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۲ و به زبان انگلیسی است

این فیلم درباره دو دوست صمیمی است که در یک عروسی خانوادگی در مکزیکو سیتی زنی که سنش از آنها بیشتر است را ملاقات می‌کنند. آنها او را متقاعد می‌کنند که با آنها به یک سفر جاده‌ای به سوی ساحلی جادویی که وجود ندارد، بیاید. وقتی که این زن متوجه می‌شود شوهرش به او خیانت کرده پشنهاد آن دو را می‌پذیرد.

vicky cristina Barcelona (ویکی کریستینا بارسلونا)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۹ و به زبان انگلیسی است

ویکی کریستینا بارسلونا داستانی درباره دو دوست است که برای تعطیلات به بارسلونا سفر می‌کنند، جایی که آنها یک نقاش مرموز، خوان آنتونیو، را ملاقات می‌کنند که از آنها دعوت می‌کند تا تابستان را با او بگذرانند.

encounters at the end of the world (ملاقات در انتهای جهان)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۸ و به زبان انگلیسی است

ملاقات در انتهای جهان یک فیلم زیبا و بامزه درمورد مردم و حیواناتی است که در قطب جنوب زندگی می‌کنند. حتی اگر مستندهای زیادی درمورد قطب جنوب دیده اید، این یکی کاملا فرق می‌کند و حتما ارزش دیدن را دارد. مطمئن باشید به محض تمام شدن فیلم دلتان می‌خواهد کوله‌تان را ببندید و به سمت قطب جنوب حرکت کنید!

Up (بالا)

این فیلم محصول سال ۲۰۰۹ و به زبان انگلیسی است

بالا انیمیشنی راجع به یک پیر مرد است که در سراسر عمرش راجع به سفری به دور دنیا با همسرش خیال پردازی کرده، بدون اینکه حتی یک بار کاری در این راستا انجام دهد. سرانجام او تصمیم می‌گیرد دست به کار شود و حرکتی در این باره انجام دهد. به این ترتیب سفری برای تمام عمرش را شروع می‌کند. این انیمشین فقط برای بچه‌ها نیست و تمام چیزی که از یک فیلم راجع به سفر انتظار دارید را به شما می‌دهد!

indiana jones series (سری فیلم‌های ایندیانا جونز)

اولین مجموعه این فیلم محصول سال ۱۹۸۱ و به زبان انگلیسی است

ایندیانا جونز داستان یک باستان شناس ماجراجو به همین نام و مخاطراتی است که او پشت سر می‌گذارد. این فرد ماجراجوی بی‌پروایی است که به دنبال دست نیافتنی‌ترین گنج‌های دنیاست.

اگر فیلم دیدن‌تان تمام شده دیگر وقتش است، بدون اینکه به عوامل دلسرد کننده‌ای مثل عدم داشتن پول، وقت، یا هر چیز دیگری فکر کنید ساکتان را جمع کنید، پشیمان نمی‌شوید!  جاده صدایتان می‌زند!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو