چرا زنان ژاپنی بدن لاغر و خوش‌فرمی دارند و همیشه جوان به نظر می‌رسند؟

منبع: فوت و فن

54

1400/8/3

09:18


چرا زنان ژاپنی بدن لاغر و خوش‌فرمی دارند و همیشه جوان به نظر می‌رسند؟

اگر به ژاپن سفر کرده و با مردم آنجا ملاقات کنید، به احتمال زیاد این سؤال برای شما پیش می‌آید که همه چرا زنان ژاپنی لاغر هستند و جوان به نظر می‌رسند؟

ژاپن یک کشور فوق‌العاده زیبا است. کوه‌های سبز، دریای آبی، فرهنگ پرجنب‌وجوش و جوش و غذاهای خوشمزه زیبایی این کشور را دوچندان می‌کند.

اگر به ژاپن سفر کرده و با مردم آنجا ملاقات کنید، به احتمال زیاد این سؤال برای شما پیش می‌آید که همه چرا زن‌های ژاپنی لاغر هستند و جوان به نظر می‌رسند؟

دلیل اصلی این موضوع تغذیه و سبک زندگی مردم ژاپن است که آن‌ها را سالم و جوان نگه داشته است. غذا‌های ژاپنی مبتنی بر اصل سلامت و طول عمر طبخ می‌شود و ژاپن یکی از معدود کشورهایی است که بسیاری از مردمش بیشتر از ۱۰۰ سال زندگی می‌کنند.

در ژاپن، مواد غذایی تنها برای دستیابی به طعم و مزه خوب درست نمی‌شود، بلکه مردم ژاپن بیشتر به فکر درست کردن غذاهای سالم و مفید هستند.

در ادامه به ۱۰ دلیل لاغر و جوان بودن زن‌های ژاپنی اشاره می‌کنیم:

۱- نوشیدن چای سبز

مچا نوعی پودر چای سبز است که در آن برگ باکیفیت چای سبز را خشک کرده، پودر می‌کنند و با آب گرم مخلوط می‌کنند. این شکل از چای سبز در مراسم چای ژاپنی‌ها که یک فرهنگ کهن است، استفاده می‌شود.

چای سبز نه تنها خوشمزه است، بلکه مزایای بسیاری برای سلامتی دارد. این چای یکی از سالم‌ترین چای‌های جهان، سرشار از آنتی‌اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و روند پیری را به تأخیر می‌اندازد. چای سبز به لاغر شدن نیز کمک می‌کند.

۲- مصرف غذاهای تخمیری

این نوع غذاها از طریق فرآیندهای طبیعی تخمیر می‌شوند. در این فرآیند، باکتری‌های طبیعی از قند و نشاسته غذا تغذیه کرده و اسیدلاکتیک ایجاد می‌کنند. تخمیر مواد مغذی طبیعی را در مواد غذایی حفظ می‌کند و باعث ایجاد آنزیم‌های مفید، ویتامین‌های ب، اسید چرب امگا ۳ و گونه‌های مختلف پروبیوتیک می‌شود.

تخمیر باعث ترویج باکتری‌های خوب روده می‌شود و با هضم راحت‌تر غذا در کاهش وزن نیز مؤثر است. علاوه بر این، عمل تخمیر باعث دفع سموم مضر و فلزات سنگین از بافت‌های سلولی می‌شود.

۳- علاقه به خوردن غذاهای دریایی

برخلاف آمریکایی‌ها، مردم ژاپن علاقه به خوردن غذاهای دریایی به جای گوشت قرمز دارند. گوشت قرمز منشأ بسیاری از مشکلات سلامتی مانند چاقی، کلسترول بالا و بیماری‌های التهابی است.

برنج یا رشته‌فرنگی همراه با انواع مختلف غذاهای دریایی از وعده‌های غذایی رایج در ژاپن است. چرا که ژاپن کشوری است که توسط دریا احاطه شده است؛ بنابراین انواع ماهی، صدف و میگو جزو غذاهای محبوب ژاپنی است.

ماهی به دلیل داشتن پروتئین‌های باکیفیت، مواد مغذی مختلف و ضروری و اسیدهای چرب امگا ۳ برای مغز، قلب و اندام‌های دیگر بسیار مفید است.

۴- خوردن غذاها در پرس‌های کوچک

سرو غذاها در پرس کوچک بخشی از فرهنگ ژاپن است.

سرو غذا با اندازه و سایز‌های کوچک باعث می‌شود فرد کمتر بخورد و وزن خود را کاهش دهد. گذاشتن غذا در بشقاب و ظرف‌های کوچک باعث زیاد به نظر رسیدن غذا می‌شود و از پرخوری غیرعمدی و مصرف کالری بالا جلوگیری می‌شود.

۵- رسم راه رفتن

در ژاپن هم مردان و هم زنان زیاد راه می‌روند. این یک ورزش خوب برای لاغر و خوش‌فرم ماندن بدن است.

پیاده‌روی نه تنها به کاهش وزن کمک می‌کند، بلکه سلامت قلب و عروق را بهبود می‌بخشد، باعث افزایش انرژی و خلق‌وخوی و کاهش استرس می‌شود.

در ژاپن حتی بچه‌ها به جای اینکه با ماشین پدر و مادر خود به مدرسه بروند، از خانه تا مدرسه قدم می‌زنند.

علاوه بر پیاده‌روی استفاده از دوچرخه نیز محبوبیت دارد. بسیاری از مردم برای رفت‌وآمد از دوچرخه استفاده می‌کنند که یکی دیگر از ورزش‌های مفید است.

۶- خوردن غذا و تنقلات در حین راه رفتن ممنوع

یکی از سنت‌های ژاپنی‌ها نخوردن غذا در حین حرکت است؛ زیرا این کار در کشور آن‌ها نوعی بی‌ادبی در نظر گرفته می‌شود. به همین دلیل شما به ندرت می‌بینید کسی که در خیابان حرکت می‌کند یا سوار وسایل حمل‌ونقل عمومی می‌شود، چیزی بخورد.

همچنین مردم ژاپن در هنگام غذا خوردن هیچ کار دیگری مانند تماشای تلویزیون یا کار کردن را انجام نمی‌دهند.

۷- روش‌های سالم غذا پختن

غذاهای ژاپنی نه تنها از مواد تشکیل‌دهنده سالم درست می‌شود، بلکه روش پخت‌وپز آن‌ها نیز سالم است.

در ژاپن، روش‌های درست کردن غذاهای خام، پخته و تکنیک‌های گریل، همه به صورتی است که روغن زیادی استفاده نشود. این روش پخت‌وپز باعث حفظ و نگهداری طعم و مواد مغذی مواد تشکیل‌دهنده می‌شود.

۸- تمرین ورزش‌های رزمی

ورزش‌های رزمی مختلفی در ژاپن وجود دارد و هم مردان و هم زنان برخی از آن‌ها را تمرین می‌کنند. در واقع، هنرهای رزمی ژاپنی مانند سبک‌های کاراته، جودو، آیکیدو و … نقش مهمی را در بهبود سطح تناسب‌اندام و سلامت کلی زنان ژاپنی بازی می‌کنند.

۹- استفاده از چشمه‌های آب گرم

حمام در چشمه‌های آب گرم یک روش معمول در ژاپن برای افزایش طول عمر است. ژاپن به عنوان یک کشور آتش‌فشانی فعال، دارای هزاران چشمه آب گرم در تمام جزایر بزرگش است.

این چشمه‌های آب گرم شفابخش هستند و با توجه به درجه حرارت آب همراه با محتوای مواد معدنی، مانند منیزیم، کلسیم، سیلیس و نیاسین برای سلامت انسان بسیار مفید واقع می‌شوند.

۱۰- خوردن دسر‌های سالم

دسر در ژاپن اهمیت زیادی ندارد و زنان ژاپنی سعی می‌کنند دسر‌هایی بخورند که شیرینی کمتری دارد.

در ژاپن، مردم ترجیح می‌دهند پس از وعده غذایی خود به جای خوردن دسر‌های مملو از شکر، میوه‌های تازه بخورند. به یاد داشته باشید که شکر یکی از عوامل اصلی افزایش چاقی در بیشتر کشور‌ها است.

حتی اگر در برخی مناطق ژاپن، دسر شیرین به سبک غربی سرو شود، اندازه‌های آن به طور قابل‌توجهی کوچک‌تر است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو