چطور بصورت اینترنتی ماشین لباسشویی اصل و مقرون به صرفه بخریم؟

منبع: فوت و فن

128

1400/8/3

09:32


چند سالی است که خرید از فروشگاه‌های آنلاین متداول شده است و احتمالا کمتر کسی هست که هنوز خرید اینترنتی انجام نداده باشد. اما یک مشکل اساسی این است که در هر صنفی اجناس تقلبی بلای جان بازار شده‌اند و در اکثر موارد تشخیص جنس اصل از تقلبی بسیار سخت است.
لوازم خانگی هم از این معضل مستثنی نیستند و نگرانی وقتی بیشتر میشود که بخواهیم یک وسیله را بصورت آنلاین بخریم. در این مطلب تکنیک‌هایی را به شما آموزش می‌دهیم، تا بتوانید به راحتی ماشین لباسشویی متناسب با نیازتان را تشخیص دهید و به راحتی آن را خریده و درب منزل خود تحویل بگیرید. خرید اینترنتی لوازم خانگی اصل و جهیزیه سخت نیست، اگر قبل از آن دقیقا تعیین کنید دنبال چه نوع محصولی و با چه امکاناتی هستید.

چه ماشین لباسشویی بخریم؟

برای پاسخ به این سوال لازم است در ابتدا مشخص کنید که:

• چه مقدار بودجه برای خرید لباسشویی کنار گذاشته اید؟
• تعداد افراد خانواده چند نفر هستند و در هفته چند بار قرار است از لباسشویی استفاده کنید؟ ( برای تعیین ظرفیت مورد نیاز گالن لباسشویی)
• آیا برند، رنگ یا ویژگی خاصی مد نظر شما است؟
• آیا خدمات پس از فروش برای شما اهمیت دارد؟

پس از اینکه به این سوالات جواب دادین و می دانید که به دنبال چه مشخصاتی باشید لازم است انواع لباسشویی موجود در بازار را بشناسید.

انواع لباسشویی موجود در بازار

ماشین لباسشویی درب از بالا معمولی (پرتابل)

این مدل بسیار متداول است و روش کار بسیار راحتی دارد. درب و دکمه های تنظیم آن روی قسمت بالایی قرار گرفته است و پس از ریختن آب در مخزن آن می توان تایمر شستشو را تنظیم کرد. از مزایای این مدل می توان به قیمت مناسب آن، کاربرد راحت و آسان و کم جا بودن اشاره کرد.
همچنین این مدل معایبی نیز دارد، مانند مصرف زیاد آب و نداشتن عمل خشک کن، سخت بودن خارج کردن لباس و صدای نسبتا زیاد. به علاوه فضای لازم برای باز شدن درب دستگاه، نکته بسیارمهم دیگری است که در زمان خرید لازم است در نظر بگیرید. مطمئن شوید که کابینت ها و سایر وسایل مانع از باز شدن درب دستگاه نشوند.

ماشین لباسشویی درب از بالا به همراه خشک کن (دوقلو)

این مدل از روش معلق شدن برای تمیز کردن البسه کمک میگیرد و از مواد شوینده و آب کمتری استفاده می کند. به دلیل داشتن خشک کن به عملیات شستشوی لباس ها سرعت بیشتری می بخشد.

ماشین لباسشویی درب از جلو اتوماتیک

لباسشویی های درب از جلو به دلیل مصرف کمتر آب و مواد شوینده در سالهای اخیر بسیار محبوب شده‌اند. همچنین به دلیل زندگی در خانه های آپارتمانی کم صدا بودن آنها یک مزیت عالی محسوب می‌شود.
مزیت دیگر آنها قرار گرفتن‌شان به صورت توکار یا استفاده از فضای روی آنها است. در موقع انتخاب این نوع، جهت باز شدن درب دستگاه را در نظر بگیرید، به طوری که متناسب با دکور منزل و محلی باشد که برای لباسشویی در نظر گرفته‌اید. مثلا دیوار کناری مانع کامل باز شدن دستگاه نشود یا اینکه خودتان برای قرار دادن و خارج کردن لباس‌ها فضای کافی در جلو ماشین داشته باشید.

فرق ماشین لباسشویی اتوماتیک و نیمه اتوماتیک چیست؟

در دستگاه‌های نیمه اتوماتیک شما باید خودتان آب را داخل دستگاه بریزید و در دستگاه‌های دوقلو، باید البسه را از لباسشویی بیرون بیاورید و در داخل خشک‌کن بریزید. اما در ماشین‌ لباسشویی اتوماتیک در زمان نصب، آب و برق دستگاه را وصل می کنید و فقط در زمان شستشو پودر را اضافه می‌کنید و برنامه و زمان شستشو را روی دستگاه تنظیم می‌کنید.

انواع لباسشویی از لحاظ ظرفیت گالن

تعداد افراد خانواده و تعداد دفعاتی که در هفته قرار است از ماشین لباسشویی استفاده کنید، تاثیر مستقیمی در انتخاب ظرفیت گالن یا محفظه آن دارد. برای یک خانواده یک یا دو نفره یک دستگاه با ظرفیت ۵ کیلو، برای خانواده بیش از سه نفره، دستگاهی با ظرفیت بالای ۷ کیلو و برای خانواده‌های شلوغ تر لباسشویی ۹ کیلویی و بالاتر توصیه می‌شود.
ویژگی شستشوی سریع یا Quick wash  برای استفاده روزانه از ماشین لباسشویی است که در دستگاه‌های جدید اضافه شده است. با این حال شما لازم است، تعداد دفعاتی که در هفته می خواهید برای شستن لباس‌هایتان از دستگاه استفاده کنید را در نظر بگیرید.

تفاوت ماشین لباسشویی تسمه دار و بدون تسمه

ماشین های لباسشویی به دو دسته، دستگاه‌های تسمه دار و بدون تسمه تقسیم می‌شوند. در مدل‌های تسمه دار یا Belt Drive در واقع موتور در پایین گالن قرار گرفته است و نیروی لازم برای ایجاد گردش با کمک تسمه از موتور به محفظه منتقل می شود. در این مدل‌ها پس از مدتی استفاده با افزایش سایز تسمه علاوه بر افزایش میزان صدا و لرزش اصطکاک بیشتری ایجاد شده و مصرف انرژی افزایش می یابد.
اما در مدل‌های بدون تسمه یا Direct Drive موتور در پشت محفظه جا داده شده و مستقیما نیروی لازم را برای چرخیدن به آن می دهد. در دستگاه های بدون تسمه، لرزش و صدای کمتری تولید می شود، انرژی کمتری مصرف می شود و در اکثر مدل‌ها دستگاه با تشخیص اضافه بودن مقدار لباس قرار گرفته داخل مخزن شروع به کار نمی کند. البته در این مدل‌ها موتور حساس تر است و تعمیرات آن ها هزینه بیشتری دربردارد.

تفاوت لباسشویی تسمه دار و بدون تسمه

عوامل موثر در تعیین قیمت ماشین لباسشویی

علاوه بر ویژگی‌هایی که گفتیم، در تولیدات جدید ویژگی‌ها و امکاناتی اضافه شده‌اند، که هم هدایت دستگاه را راحت‌تر می‌کنند و هم در قیمت تمام شده دستگاه موثر هستند. در اینجا به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

تنظیم سرعت گردش خشک‌کن (Spin speed)

با افزایش سرعت گردش دستگاه، قدرت خشک کنندگی نیز افزایش می‌یابد. در برخی دستگاه‌ها این قابلیت وجود دارد که سرعت گردش را با نوع لباس و میزان رطوبت آن تنظیم کند.

نمایشگر دیجیتال

در اکثر مدل‌های جدید لباسشویی، یک پنل دیجیتال اضافه شده است. به کمک این پنل می‌توانید تنظیمات لباسشویی را انتخاب کنید و یا از برنامه‌های شستشوی خود دستگاه استفاده کنید.

ستاره‌ی انرژی یا Energy Star

علامت ستاره انرژی نشان دهنده بهینه بودن دستگاه در مصرف انرژی است. در ساخت و طراحی این دستگاه ها از ویژگی‌ها و حسگرهایی مانند تشخیص رطوبت استفاده شده است، که از کارکرد بیش از حد ماشین جلوگیری کند و مصرف انرژی را کاهش دهد.

بررسی و کنترل حرارت آب (Temperature settings)

گفتیم که در ماشین‌های لباسشویی اتوماتیک ورود آب بصورت خودکار انجام می شود. در این دستگاه‌ها حسگرهایی برای بررسی دمای آب و در صورت لزوم متعادل‌سازی آن وجود دارد. این ویژگی در برنامه‌های اتوماتیک دستگاه برای شستشوی لباس‌های رنگی و جنس‌های مختلف کارایی زیادی دارد.

محفظه‌ی استیل ضدزنگ

شاید بعد از توان موتور دستگاه موضوع پراهمیت بعدی جنس دیگ یا محفظه آن باشد. لباسها مستقیما با این قسمت در ارتباط هستند و برخی برندها با ساختن آن از استیل ضد زنگ مزیت رقابتی زیادی برای خود ایجاد کرده اند.

حسگر رطوبت (Moisture sensor)

این حسگر با تشخیص میزان نم لباس زمان لازم برای کار کردن بخش خشک کن دستگاه را تعیین می کند و زمانی که لباس خشک شد دستگاه را خاموش می کند تا از مصرف بیش از حد انرژی جلوگیری کند.

شستشوی با تأخیر (Delay wash)

اگر می خواهید در زمان خاصی لباس‌های شسته شده را از ماشین تحویل بگیرید، بدون اینکه البسه مرطوب، مدت زیادی داخل آن بمانند و بو بگیرند، حتما از این ویژگی خوشتان می آید. فقط کافی است لباس‌ها را داخل دستگاه قرار دهید و برنامه مورد نظر و حالت شستشوی با تاخیر و زمان آن را مشخص کنید.

تشخیص لباسشویی اصل

نحوه تشخیص لباسشویی اصل از تقلبی

در هنگام خرید آنلاین لباسشویی به واژه‌هایی مثل های کپی یا ساخته شده به سفارش کشور فلان توجه نکنید. بهترین و ساده‌ترین راه برای تشخیص اصل بودن لباسشویی جستجوی مدل دستگاه در سایت اصلی و مقایسه اطلاعات و عکس آن با موارد ذکر شده در سایت فروشنده است. بعد از اینکه تمام موارد از جمله، ظاهر دقیق درب دستگاه، جزئیات صفحه نمایشگر آن، محل قرارگیری دکمه ها و محفظه جاپودری و سایر قسمتها را دقیق تطابق دادید. می توانید اطمینان حاصل کنید که آن فروشنده دستگاه اصلی را به فروش می رساند.
راه دیگر این است که از فروشگاه‌های معتبر و با سابقه لوازم خانگی خرید خود را انجام دهید. فروشگاه آنلاین لوازم خانگی بانه بازارچه یکی از این فروشگاه های معتبر است، که سابقه درخشانی در فروش فیزیکی و آنلاین انواع لوازم برقی خانگی و از جمله ماشین لباسشویی دارد.
شما با خیال راحت از برندهای معتبری همچون بوش، ال جی، هیتاچی، بکو و سامسونگ می توانید؛ خرید لباسشویی از بانه را با چند کلیک در خانه انجام دهید و محصول را در کوتاه‌ترین زمان درب منزل تحویل بگیرید. همچنین شما می توانید قبل از خرید با کارشناسان فروش این مجموعه صحبت کرده و مشاوره رایگان دریافت کنید. به علاوه امکان مشاهده و مقایسه قیمتها و سایر ویژگیهای محصولات نیز وجود دارد.

ما در این مطلب کلیه نکات مهمی که برای خرید یک ماشین لباسشویی اصل و با کیفیت، که پاسخگوی نیازهای شما باشد را بیان کردیم. امید است توانسته باشیم به شما در ایجاد یک تجربه خوب و بی دردسر از خرید آنلاین لباسشویی کمک کرده باشیم.
اگر تجربه خرید از فروشگاه های آنلاین را داشته‌اید، تجربه‌تان را با ما در میان بگذارید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو