هوای تهران قابل قبول است/ پیش‌بینی کاهش کیفیت هوای پایتخت

98

1400/8/3

12:13


هوای تهران قابل قبول است/ پیش‌بینی کاهش کیفیت هوای پایتخت

سلامت نیوز:بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۸۹ قرار دارد و کیفیت هوای تهران قابل قبول است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای پایتخت میانگین غلظت آلاینده‌های هوای تهران هم اکنون بر روی عدد ۸۹ قرار دارد و کیفیت هوای تهران قابل قبول است. این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۶۹ قرار داشت و کیفیت هوا قابل قبول بود.


پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران نشان می‌دهد که در صبح روز دوشنبه (۳ آبان ۱۴۰۰) در برخی مناطق پرتردد کیفیت هوا در محدوده‌ی ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که ناشی ازعدم وزش باد مؤثر و افزایش ترافیک صبحگاهی است. در طول روز جو نسبتاً آرام حاکم است که تاحدودی از پراکندگی آلاینده‌ها جلوگیری خواهد کرد، با تداوم این شرایط جوی تا اواخر وقت دوشنبه هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی بر غلظت ذرات معلق افزوده خواهد شد و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت.


با افزایش تندی باد تا صبح روز سه‌شنبه (۴ آبان ۱۴۰۰) انتظار می‌رود کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار بگیرد. رشد ناپایداری جوی در طول روز همراه با وزش باد مؤثر سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد. به‌تدریج با کاهش تندی باد تا اواخر وقت سه‌شنبه هم‌زمان با افزایش ترافیک شامگاهی، افزایش غلظت ذرات معلق و درنتیجه کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پایتخت پیش‌بینی می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو