یک بیماری زنانه

48

1400/8/3

12:13


یک بیماری زنانه

سلامت نیوز:تقریبا هر خانمی در طول زندگی‌اش سوزش و خارش در ناحیه واژن را تجربه کرده‌است. پس اگر شما هم دچار این مشکل شده‌اید، باید بگویم تنها نیستید و البته به این معنی هم نیست که مشکل خود را ساده ببینید و درمان را پشت گوش بیندازید. اما تعداد جامعه آماری که درگیر این نوع بیماری هستند، بالاست. به نظر شما علت این خارش و سوزش‌ها چیست؟ در ادامه به بررسی این علل می‌پردازیم.


موقعیت خاص
به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،شرایط خاص واژن در زنان، این ناحیه را مستعد ابتلا به خارش می‌کند. محیط مرطوب و بسته در محل تلاقی سه دستگاه تناسلی، ادراری و گوارشی از یک طرف و گیرنده‌های فراوان حسی- عصبی از طرف دیگر این ناحیه را مستعد خارش و سوزش می‌کند.


پوشیدن لباس تنگ
همان طور که گفته شد محیط واژینال، به علت رطوبت بالا مستعد ابتلا به هرگونه بیماری‌ باکتریایی و قارچی و در نتیجه سوزش و خارش است بنابراین باید سعی کنید در این قسمت هوا در جریان باشد. برای این کار بهتر است لباس زیر و شلوار نخی بپوشید زیرا شلوار جذب و تنگ مانع از عبور جریان هوا در این ناحیه می‌شود.


نوار بهداشتی
در دوران قاعدگی شما باید حتما هر چند ساعت یک بار نوار بهداشتی خود را عوض کنید و گرنه ممکن است محیط را مستعد گرفتن بیماری‌های قارچی کنید.


مواد شوینده
شستن ناحیه واژینال با مواد شوینده عطردار باعث از بین رفتن باکتری‌های مفید این ناحیه می‌شود پس یادتان نرود برای شست و شوی این ناحیه فقط از آب و نهایتا هفته‌ای یک بار از ژل‌های بهداشتی شست و شوی مخصوص استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو