انار؛ سوپرفودی که فواید بی‌نظیری برای بدن دارد

49

1400/8/3

23:01


انار، میوه بی‌نظیر پاییزی و جزء سوپرفودها محسوب می‌شود که آنتی‌اکسیدان‌های فراوان آن مانع از عملکرد رادیکال‌های آزاد شده و نقش پیشگیرانه ای از بروز بسیاری بیماری‌های التهابی و استحاله‌ای دارد. البته این میوه منبع ویتامین‌ها و املاح مختلف نیز محسوب می‌شود که گنجاندن آن در رژیم غذایی روزهای سرد به تقویت بدن کمک می‌کند.

انار؛ سوپرفودی  که فواید بی‌نظیری برای بدن دارد

به گزارش بهداشت نیوز، مقدار آنتی‌اکسیدان‌های انار 3 برابر بیشتر از چای سبز است. این ترکیبات با عملکرد رادیکال‌های‌ آزاد که مولکول‌های سمی و زمینه‌ساز پیری زودرس سلول‌ها و التهابات هستند، مقابله می‌کند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در انار غالبا فلاونوئیدها، تانین‌ها و اسیداِلاژیک است که توانایی مقابله و مهار رشد سلول‌های سرطان سینه، کولون، ریه، پوست و پروستات را دارند. البته این ترکیبات در بهبود سلامت سیستم قلبی عروقی نیز کاملا تاثیر دارد زیرا سطح کلسترول و فشار خون را پایین آورده، مانع از اکسیداسیون چربی‌‌ها می‌شود و به بهبود الاستیسیته عروق کمک می‌کند. 

انار علاوه بر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی فراوان، سرشار از ویتامین‌های گروه B و Cو همچنین کلسیم، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. این ریزمغذی‌ها به تقویت بدن کمک کرده و به‌خصوص مانع از گرفتگی عضلانی و تسهیل قدرت بازیابی بدن پس از تمرینات ورزشی می‌شود. 

مطالعات بسیاری نیز نشان می‌دهد که این میوه با کاهش تشکیل پلاک‌های آمیلویید از بروز بیماری آلزایمر پیشگیری می‌کند. خاصیت ضدالتهابی انار نیز باعث شده تاثیر خوبی در تسکین دردهای آرتروز داشته ‌باشد. همچنین انار منبع غنی از فیبرهای غذایی نیز محسوب می‌شود که در بهبود عملکرد روده‌ها تاثیر دارد و به‌عنوان دیورتیک عمل می‌کند. 

منبع: salamat

 

نظرات


تصویری


ویدئو