بیوگرافی و عکس های سعید مولایی جودوکار ایرانی

بیوگرافی و عکس های سعید مولایی جودوکار ایرانی


منبع: بیتوته

54

1400/8/4

04:25


بیوگرافی و عکس های سعید مولایی جودوکار ایرانی



سعید مولایی جودوکار ایرانی, همسر سعید مولایی, زندگی نامه سعید مولایی

سعید مولایی عضو تیم ملی جودوی ایران می باشد

 

بیوگرافی سعید ملایی، جودوکار ایرانی تیم ملی مغولستان

سعید مولایی جودوکار ایرانی و عضو تیم ملی جودوی ایران می باشد. وی متولد 5 دی ماه سال 1370 در آذربایجان می باشد و اکنون ساکن تهران است.

چکیده ای از بیوگرافی سعید مولایی 

نام و نام خانوادگی: سعید مولایی

تاریخ تولد: 5 دی ماه 1370

محل تولد: آبگرم آذربایجان

پیشه و فعالیت: جودوکار

وزن: 81 کیلوگرم

قد: 175 سانتی متر

وضعیت تأهل: متأهل

 

بیوگرافی سعید مولایی

 

 سعید مولایی المپیک, تصاویر سعید مولایی, بیوگرافی سعید مولایی

جوایز سعید مولایی  

 

سعید مولایی در 5 دی ماه سال 1370 در آبگرم آذربایجان متولد شد. او در یک خانواده نسبتا پر جمعیت به دنیا آمد و دارای 7 خواهر و برادر است. او در شهر تهران بزرگ شد. عموی سعید دارای هیچ فرزندی نبود و بنابر این پدرش تصمیم گرفت که سعید را به او بسپارد و به این ترتیب سعید به عنوان یک عضو جدید وارد خانواده عموی خود شد و عمو و زن عمویش مسئولیت بزرگ کردن او را به عهده گرفتند.

 

او اکنون جودوکار تیم ملی مغولستان است. سعید در رشته تربیت بدنی تحصیل کرد و فارغ التحصیل شد. او ورزش را با کشتی فرنگی آغاز کرد و سپس در سن 16 سالگی وارد رشته جودو شد و از همان ابتدای ورود به این رشته خوش درخشید به طوری که در تاریخ سابقه نداشت. او دارای قامتی به بلندی 175 سانتی متر و وزن 81 کیلوگرم می باشد. او با یک دختر جودو کار آذربایجانی ازدواج کرده است.

 

آغاز فعالیت ورزشی سعید مولایی در رشته جودو

 

عکس های سعید مولایی, سعید مولایی, سعید مولایی عضو تیم ملی جودوی ایران

عکس های سعید مولایی در مسابقات

 

سعید مولایی فعالیت های ورزشی خود را از دوران کودکی و با کشتی شروع کرد. او در آن زمان در باشگاه خلیج فارس فعالیت می کرد و به دلیل اینکه برادران او نیز در این زمینه فعالیت می کردند، کشتی را انتخاب کرد. او چند سالی است که عضو تیم جودوی ایران است. 

 

سعید بعد از اینکه مدتی در رشته کشتی فعالیت داشت با تشویق مهدی حاجی زاده که قهرمان جودوی کشور می باشد وارد این رشته ورزشی شد و فعالیتش را شروع کرد. او در این رشته موفق شد و خوش درخشید و از همان ابتدای ورود و آغاز فعالیتش در رده سنی نونهالان در المپیک نونهالان موفق به کسب مدال شد. این اولین موفقیت او در سال 1382 بود.

 

عضویت سعید مولایی در تیم ملی جوانان

سعید بعد از اینکه در این رشته توانست به موفقیت برسد و توانایی های خود را به دیگران نشان دهد و بعد از 7 سال تمرین به یک اردوی تیم ملی جوانان جودو دعوت شد. آن زمان در سال 1388 او 18 سال داشت و یک سال بعد به عنوان فیکس به عضویت تیم ملی جوانان در آمد. او موفق شد اولین مدال خود را در مسابقات آسیا و با کسب عنوان مقام سوم به دست آورد.

 

سعید مولایی در تیم ملی بزرگسالان

سعید مولایی در سال 1389 در مسابقات قهرمانی جوانان جهان در بازی قبل از فینال به دلیل اینکه نمی خواست با حریف خود از کشور اسرائیل رو در رو شود از مسابقه انصراف داد و به مقام پنجم جهان رسید.

او سپس یک سال بعد در سال 1390 وارد تیم ملی بزرگسالان شد و در تورنمت قهرمانی آسیا در کویت موفق به کسب مدال برنز شد.

 

دریافت مدال طلای جهان سعید مولایی

 

سعید مولایی جودوکار ایرانی, همسر سعید مولایی, زندگی نامه سعید مولایی

بیوگرافی سعید مولایی 

 

سعید مولایی در سال 2016 و در سن 24 سالگی یک بار دیگر موفق به کسب قهرمانی و دریافت مدال برنز شود. او بعد از یک سال نیز در بوداپست توانست مدال برنز کسب کند. او سرانجام در سال 1397 توانست در مسابقات قهرمانی جهان در باکو به مقام اول برسد و مدال طلای جهان را به خود اختصاص دهد. 

 

افتخارات سعید مولایی

 

سعید مولایی جودوکار ایرانی, همسر سعید مولایی, زندگی نامه سعید مولایی

سعید مولایی در مسابقات آسیایی 

 

مولایی موفق شد در مسابقات داخلی و کشوری و بعد ها در عرصه های بین المللی و جهانی افتخارات زیادی کسب کند. او در سال 2008 توانست در مسابقات نوجوانان در جمهوری آذربایجان و در سال 2009 در ترکیه مدال نقره کسب کند. او در سال های 2011 و 2013 نیز در مسابقات آسیایی مدال کسب کرده است.

 

علاوه بر این ها او دارنده چندین مدال قهرمانی و جایزه بزرگ بین المللی جودو می باشد. او در مسابقات کشور در چندین دوره قهرمان شد.

مولایی در مسابقات قهرمانی جودوی بزرگسالان جهان که در بوداپست مجارستان برگزار شد موفق شد در جایگاه سوم قرار بگیرد و مدال برنز را کسب کند.

 

سعید مولایی در این مسابقه موفق شد در کنار نفر اول المپیک ریو 2016 (حسن خالمورزیو) روی سکو بایستد. او توانست بعد از اینکه 10 سال پیاپی جودوکاران ایرانی شکست می خوردند بالاخره این طلسم را بشکند و در رقابت های جهانی قهرمان شود.

 

باخت عمدی سعید مولایی به علت رو در رو نشدن با حریف اسرائیلی

سعید مولایی یک بار دیگر در بهمن سال 1397 در مسابقات گرانداسلم پاریس حاضر نشد با حریف اسرائیلی رو در رو شود و بنابر این تن به شکست بازیکن قزاقستانی داد. او که می توانست مدال طلا کسب کند به طور عمدی از حریف خود شکست خورد و در نهایت مدال برنز کسب کرد. اما بعد از یک سال توانست در چین دوباره مدال طلا کسب کند.

 

او در شهریور سال 1398 در مسابقات جهانی که به میزبانی کشور ژاپن برگزار شده بود توانست تمام حریفان خود را شکست دهد. اما در نهایت وقتی برای بار سوم به او گفتند که در صورت پیروزی باید با حریف اسرائیلی بازی کند او مجبور شد نپذیرد و دوباره تن به باخت عمدی دهد.

 

اما سعید دوباره شانس کسب مقام سومی را داشت ولی به خاطر اینکه حاضر نشد بر روی سکوی قهرمانی در کنار حریف اسرائیلی قرار بگیرد دوباره در بازی دوم تن به شکست داد.

 

تکذیب خبر تقدیم مدال طلای سعید مولایی به اسرائیل

سعید مولایی بعد از کسب مدال نقره با تلویزیون اسرائیل بود. او در این مصاحبه کوتاه گفت در اسرائیل دوستان زیادی دارد و انرژی زیادی از آنها گرفته است و از همین جا این مدال را به آنها تقدیم می کند. 

 

سعید مولایی گفته بود که ساگی موکی (جودوکار اسرائیلی) برادر من است، برادر یعنی بهترین دوست و این مدال را به همه دوستان خوبم تقدیم می کنم.

اما ساعتی بعد در اینستاگرام خود این گفته را تکذیب کرد و گفت دنبال حاشیه ها و اخبار فیک من نباشید.

او می گوید مدال را فقط به خانواده و کل دوستان تقدیم می کنم.

 

ازدواج سعید مولایی با جودوکار آذربایجانی

 

سعید مولایی و همسرش, سعید مولایی المپیک, تصاویر سعید مولایی

همسر سعید مولایی  

 

سعید مولایی در یک برنامه اعلام کرد که قرار است با یک جودو کار آذربایجانی به نام نزاکت عزیزاو ازدواج کند. سعید در سال 1397 و در سن 27 سالگی با ایشان ازدواج کرد. آنها در مسابقات بین المللی باهم آشنا شده بودند.

نزاکت عزیزاو متولد 21 ژوئن 1997 در کشور آذربایجان است و عضو تیم ملی جودوی کشور آذربایجان است.

او صاحب مقام سوم مسابقات جهانی و اروپا می باشد و دارنده مدال برنز در وزن خود است.

 

پرده برداری از فشار مقامات ایرانی و پناهندگی به کشور آلمان

سعید مولایی بعد از اینکه مسابقات قهرمانی در سال 2019 در کشور ژاپن به پایان رسید، از یک راز پرده برداری کرد و سکوت خود را شکست. او برای اولین بار از فشار مقامات ایران برای باخت عمدی پرده برداری کرد و از مقامات انتقاد کرد و دیگر به کشور بازنگشت. او به آلمان رفت و از این کشور درخواست پناهندگی کرد. درخواست پناهندگی او مورد قبول کشور آلمان قرار گرفت. در نتیجه با ورود فدراسیون جهانی، تیم ملی جودوی ایران از سال 2019 تا سپتامبر 2023 به مدت چهار سال از حضور در رقابت ها محروم شد.

 

اگر چه این اخبار جنجالی توسط رسانه ها بعد از مسابقات ژاپن همه جا پراکنده شد و همه از جریان پناهنده شدن او مطلع شدند، اما سعید مولایی در یک مصاحبه ضمن اینکه این خبر را رد می کند می گوید من هیچ درخواست پناهندگی نداده ام. من ویزای آلمان را داشته ام و در آلمان هستم تا از حواشی دور باشم. من سرباز خاک کشورم هستم و هر مدالی که دریافت کنم متعلق به ایران است. من در هر جا که باشم فرقی ندارد، این مدال برای یک ایرانی ثبت می شود. در المپیک 2020 زیر پرچم کمیته بین المللی المپیک برای رسیدن به مدال طلا مبارزه خواهم کرد.

 

دعوت به مغولستان و افتخارات در زیر پرچم این کشور

 

بیوگرافی سعید مولایی, عکس های سعید مولایی, سعید مولایی

سعید مولایی در المپیک سال 2021 به عنوان نماینده کشور مغولستان حضور یافت

 

وقتی جریان افشاگری ها و پناهندگی به آلمان در سرتاسر جهان منتشر شد، رئیس جمهور کشور مغولستان از او به کشور خود دعوت کرد و از او خواست تا از این به بعد با پرچم این کشور در مسابقات بین المللی حاضر شود.

 

در نتیجه سعید مولایی برای اولین بار در 24 اکتبر سال 2020 در مسابقات گرند اسلم مجارستان موفق شد اولین مدال برنز خود را با پرچم کشور مغولستان به ارمغان بیاورد.

او در ماه فوریه سال 2021 بار دیگر در مسابقات گرند اسلم و این بار در تل آویو به عنوان ورزشکار ایرانی شرکت کرد و توانست مدال نقره این مسابقات را کسب کند.

 

او سپس موفق شد مدال برنز را در رقابت های قهرمانی جودو آسیا-اقیانوسیه در سال 2021 از آن خود کند که همه این موفقیت ها و افتخارات با پرچم مغولستان به ثبت رسید.

سعید مولایی در المپیک سال 2021 توکیو موفق شد به عنوان نماینده کشور مغولستان مدال نقره را کسب کند و با این اتفاق به جهانیان نشان داده شد که ایران چه استعداد هایی را از دست داده است.

 

گردآوری:بخش ورزش بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو