چگونه بوی نم فرش را از بین ببریم؟ (4 روش مختلف)

منبع: تالاب

106

1400/8/4

07:21


چگونه بوی نم فرش را از بین ببریم؟ (4 روش مختلف)

آیا فرش شما بوی نم زدگی و رطوبت می دهد با وجودی که مرطوب نیست؟

این بو احتمالاً یک منبع دارد که شما باید آن را هدف قرار دهید و برای جلوگیری از تأثیرات آن بر خانواده و زندگی خود اقدام کنید!

ابتدا شدت رشد کپک روی فرش خود را بشناسید و برای جلوگیری از تشدید آن، هم اکنون وارد عمل شوید.

 

چرا فرش شما بوی نم می دهد؟

درست مانند هر مشکل دیگری، برای از بین بردن بوی نم، ابتدا باید دلیل آن را پیدا کنید.

علت بوی نم فرش معمولا کپک زدن است.

رطوبت زیاد ناشی از افزایش رطوبت نسبی در روزهای گرم و یا فرش های شسته شده و خشک نشده، منجر به رشد کپک می شود.

رطوبت نسبی نسبت به درجه حرارت محیط است و به همین دلیل احتمال رشد کپک در هوای گرم معمولا در مقایسه با هوای سرد بیشتر است.

معمولاً تشخیص کپک در فرش به ویژه در فرش های فانتزی بسیار دشوار است.. به همین دلیل است که گاهی اوقات ممکن است مدت زمانی طولانی مورد توجه قرار نگیرند. با این حال، مهم است که مشکل کپک زدن فرش را به محض مشاهده آن برطرف کنید.

با رعایت نکات ذکر شده در این مقاله، کپک را از بین ببرید و از رشد آن روی فرش های خود جلوگیری کنید!

 

چگونه جلوی بوی نم فرش را بگیریم؟

روش های مختلفی برای از بین بردن کپک و بوی نم ناشی از آن وجود دارد.

می توانید از لیست زیر استفاده کنید تا تصمیم بگیرید کدام راه حل برای مشکلات کپک در فرش شما مناسب است. همچنین می توانید به راحتی از خدمات قالیشویی صادقیه برای از بین بردن بوی نم فرش استفاده نمایید.

 

جوش شیرین + جاروبرقی

جوش شیرین یکی از بهترین راه حل های رفع بوی بد در فرش است.

یک مشت پودر جوش شیرین را روی فرش خود بپاشید و اجازه دهید کمی روی فرش باقی بماند تا بوهای نامطبوع و رطوبت را به خود جذب کند. سپس فرش را به دقت جاروبرقی بکشید تا تمام پودرها را از روی فرش جمع کنید.

در صورتی که به بوها حساس هستید، می توانید مخلوطی از جوش شیرین و روغن های گیاهان مورد علاقه خود را تهیه کرده و بر روی فرش استفاده کنید.

 

چگونه بوی نم فرش را از بین ببریم؟ (4 روش مختلف)

تهیه محلول بر پایه سرکه

یک راه حل بسیار ساده دیگر برای رفع بوی نم فرش ها این است که محلول حاوی سرکه را به آرامی روی فرش های خود اسپری کنید.

نصف فنجان سرکه سفید را با 2 فنجان آب حل کنید. حتی می توانید چند قاشق چای خوری جوش شیرین نیز به این محلول اضافه کنید تا ترکیب موثرتری ایجاد شود. سرکه به دلیل اسیدی بودن، دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد باکتریایی است که به از بین بردن کپک کمک می کند. همچنین این محلول بوی نم فرش را از بین می برد و رایحه تازه ای به آن می بخشد.

 

پراکسید هیدروژن

اگر بوی نم زدگی فرش بسیار قوی است و با مراحل گفته شده از بین نرفته است، می توانید پراکسید هیدروژن را امتحان کنید.

یک مخلوط 1 به 5 از پراکسید هیدروژن و آب تهیه کنید. این محلول به از بین بردن اسپورهای کپک و از بین بردن بوی نم فرش کمک می کند.

راه دیگر استفاده از پراکسید هیدروژن، ترکیب آن با مواد شوینده است. مخلوطی از 4 قاشق غذاخوری پراکسید هیدروژن 3 درصد را با یک قاشق غذاخوری مایع صابونی بدون رنگ تهیه کرده و سپس این مخلوط را به 1.5 لیتر آب اضافه کنید. محلول را بر روی فرش استفاده نمایید.

دقت کنید که پراکسید هیدروژن می تواند منجر به تغییر رنگ فرش شود. بنابراین حتما از غلظت 3 درصد این محلول استفاده کنید و یا اگر تجربه کافی کار با مواد شیمیایی را ندارید، بهتر است از قالیشویی پیروزی کمک بخواهید.

 

دی اکسید کلر

امروزه بسیاری از محصولات ضد کپک موجود در بازار، بر پایه دی اکسید کلر هستند. برای این منظور یک محصول حاوی دی اکسید کلر را خریداری کرده و مطابق با دستورالعمل های آن بر روی فرش، استفاده کنید.

دقت کنید که دی اکسید کلر نیز یک ماده شیمیایی است و می تواند رنگ فرش شما را تغییر دهد. بنابراین ابتدا آن را در یک منطقه کوچک خارج از دید فرش آزمایش کنید. همچنین به یاد داشته باشید که دی اکسید کلر می تواند با بخار قوی، ریه های شما را تحریک کند. بنابراین در هنگام کار با این ماده، مطمئن شوید که تهویه کافی در محل، دارید.

در صورتی که با وجود انجام دادن تمامی مراحل بالا، بوی نم فرش هنوز از بین نرفته است، می توانید از خدمات قالیشویی در نیاوران استفاده نمایید.

چگونه بوی نم فرش را از بین ببریم؟ (4 روش مختلف)

شستشوی حرفه ای فرش

آخرین گزینه برای رفع بوی نم زدگی فرش های شما، استفاده از خدمات قالیشویی است. در قالیشویی های حرفه ای همچون قالیشویی محدوده نیاوران، متخصصان می توانند به راحتی مشکلات کپک زدگی فرش شما را برطرف نمایند. تکنسین های قالیشویی های مجاز نظیر قالیشویی در صادقیه می دانند چگونه با فرش های شما رفتار کنند و با نهایت دقت و توجه به آنها رسیدگی می نمایند.

سالها تجربه تکنسین ها در صنعت قالیشویی به آنها کمک می کند تا روش درمانی دقیق فرش شما را برای مشکلات خاص آن بدانند. آنها از پیشرفته ترین دستگاه ها و موثرترین محصولات شوینده خود برای تمیز کردن عمیق و طولانی مدت فرش استفاده می کنند.

 

قالیشویی توحید

قالیشویی توحید شعب مختلفی در سراسر شمال و جنوب و شرق و غرب تهران دارد. دسترسی مناسب با سرویس دهی سریع از ویژگی های ماست. قالیشویی توحید عضو رسمی اتحادیه قالیشویان است که 3 سال متوالی عنوان قالیشویی نمونه را از سمت اتحادیه دریافت نموده است.

ما با در اختیار داشتن بیش از 30 سال سابقه فعالیت در صنعت فرش، امروزه بهترین مواد شوینده متناسب با انواع فرش ها را دارا هستیم. همچنین استفاده از دستگاه های پیشرفته و به روز قالیشویی، به ما فرصت داده تا خدمات خود را تضمین کنیم. تضمین خدمات توسط ما، می تواند خیاب مشتریان را بابت آسیب ندیدن فرش ها آسوده نماید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو