کیهان از خجالت سایت منتقد دولت در آمد!

منبع: برترین ها

39

1400/8/4

10:00


سایت«عصر ایران»می‌نویسد که «ماه عسل دولت سیدابراهیم رئیسی زودتر از آنچه که فکر می‌کردند به پایان رسید.

کیهان نوشت: سایت«عصر ایران»می‌نویسد که «ماه عسل دولت سیدابراهیم رئیسی زودتر از آنچه که فکر می‌کردند به پایان رسید. مردم انتظار داشتند حداقل با آمدن رئیس‌جمهور تازه، کمی وضعیت اقتصادی کشور سر و سامان پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد. کار به جایی رسیده که حامیان دولت هم لب به گلایه گشوده‌اند. کیهان از بالا رفتن قیمت لوازم خانگی داخلی نوشته و روزنامه جوان از عملی نشدن وعده دولت درباره قیمت تخم‌مرغ. در بورس هم که شاهد حرکت مثبتی نبودیم و همان روندی که در دولت روحانی شکل گرفت در دولت رئیسی هم ادامه پیدا کرده است.»

کیهان ادامه می دهد: همچنین سایت عصر ایران می نویسد مجلس یازدهم که باید یاری‌دهنده دولت در حل مشکلات اقتصادی مردم باشد، فعلا به دنبال فضای مجازی است و انگار نه انگار تورم و گرانی در کشور بیداد می‌کند.به نظر می‌رسد منتقدان دولت حسن روحانی، حالا فهمیده‌اند که اداره کشور با شرایط فعلی چقدر سخت و جانکاه است. آنهایی که فکر می‌کردند، سه روزه می‌شود مشکلات را حل کرد حالا مانده‌اند که با اقتصاد کشور چه کنند! اقتصادی که به صورت دستوری به سامان نمی‌رسد و باید برای آن نقشه راه مشخصی داشت.سفر استانی رفتن و دیدار با مردم کار بسیار خوبی است اما این دیدارها برای مردم نان نمی‌شود. اقتصاد بیش از سفر و دیدار به تصمیم نیاز دارد. اگر واقعا بدون رفع تحریم‌ها و بی‌مذاکره و توافق می‌توان اقتصاد را سر و سامان داد میز مذاکرات را ترک کنیم و هفت روز هفته را با سفر به این شهر و آن شهر سپری کنیم.
کیهان سپس در نقد یادداشت عصرایران می نویسد: نویسنده این متن عوام فریبانه توضیح نداده که کدام منتقد دولت روحانی فکر می‌کرده سه روزه می‌شود شش رتبه سقوط اقتصاد کشور در رتبه‌بندی جهانی جبران کرد و مثلا به شرایط سال 92 (قبل از برجام) برگشت که نرخ تورم 13 درصد از نرخ تورم تحویلی دولت روحانی (50 درصد) کمتر بود و درآمدهای مردم و قدرت خرید پول آنها به مراتب بسیار بیشتر از وضعیت فراهم شده در دولت مدعی تدبیر و امید بود.

این نکته هم گفتنی است که تورم، معلول است و نه علت. وقتی همه چیز اقتصاد به اخم و لبخند آمریکا گره زده شود و ترمز حرکت اقتصاد را به مدت 8 سال بکشند، طبیعی است که اقتصاد کشور 6 پله سقوط بکند و دولتمردان مدعی تدبیر و امید در همین اواخر تصریح کنند چهار تا پنج سال زمان می‌برد تا به شرایط اقتصادی سال‌های 90 تا 92 برگردیم!

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو