واردات واکسن هلال احمر از مرز ۱۰۰ میلیون دوز عبور کرد

39

1400/8/4

10:44


واردات واکسن هلال احمر از مرز ۱۰۰ میلیون دوز عبور کرد

سلامت نیوز:سی و یکمین محموله واکسن کرونا جمعیت هلال احمر حاوی ۶ میلیون دوز واکسن، صبح سه شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ در فرودگاه امام (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، کریم همتی، با ابراز خرسندی از ۱۰۰ میلیونی شدن واردات واکسن کرونا جمعیت هلال احمر، گفت: خوشبختانه با خوش قولی مسئولان صلیب سرخ کشور چین و همکاری خوب بین دستگاهی در ایران با نظارت معاون اول رئیس جمهور، ۶ میلیون دوز واکسن سینوفارم دیگر هم وارد کشورمان شد و مجموع واردات واکسن هلال احمر را به بیش از ۱۰۰ میلیون دُز رساند.


وی افزود: به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۱۰۰ میلیون و ۳۹۰ هزار دوز واکسن به کشور وارد کرده است.
همتی با بیان اینکه روند واردات واکسن در بهترین حالت پیش می‌رود، گفت: هلال‌احمر آماده است به هر میزانی که وزارت بهداشت اعلام کند و نیاز کشور تشخیص داده شود واکسن وارد کند.


رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر تزریق دوز یادآور برای ایمنی بیشتر اظهار کرد: هم زمان با تزریق دوز اول و دوم، دوز بوستر یا یادآور برای کادر درمان و گروه‌های خاص تزریق می‌شود و بر اساس آنچه که وعده داده شده تا اوایل آذر ماه به ایمنی جمعی یعنی ۷۵ درصد واکسیناسیون جمعیت می‌رسیم و این مهم با واردات خوب واکسن خارجی در کنار تولیدات داخلی به زودی محقق خواهد شد.


به گفته همتی، کماکان فعالیت‌های این جمعیت برای مقابله با کرونا ادامه دارد که تداوم غربالگری در مرزها، راه‌اندازی مراکز واکسیناسیون، تقویت بانک امانات پزشکی و همکاری خیرین با هلال‌احمر در این زمینه از جمله اقدامات مهم به شمار می‌آید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو