کاش شریک جذابیت خاص «آداپت» بودم

منبع: ایران آرت

79

1400/8/4

12:16


به نظر من این فیلم کوتاه می‌توانست پیش‌تولید بهتری داشته باشد که به روند تولید فیلم کمک کند، همچنین می‌شد این فیلم را با هزینه‌های بهتر و کیفیت بیشتری ساخت که متاسفانه امکانش در آن مقطع زمانی وجود نداشت.

ایران آرت: فیلمبردار فیلم کوتاه «آداپت» تاکید کرد که نوع نگاه کارگردان و روایت این فیلم برای من از جذابیت خاصی برخوردار بود که دوست داشتم در آن شریک شوم.

علیرضا برازنده فیلمبردار فیلم کوتاه «آداپت» که همراه با بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» در سینماهای هنروتجربه درحال اکران و با دوربین تلفن همراه فیلمبرداری شده است در گفتگو با ایسنا درباره این فیلم گفت: «آداپت» یک فیلم تجربی خیلی ویژه‌ است که شاید مانند آن کم‌تر در سینمای کوتاه دیده شده باشد، به نظر من ساخت «آداپت» جسارتی می‌خواست که کارگردان از خود نشان داده و خوب از پس آن برآمده است.

او ادامه داد: در ابتدا که این فیلم به من پیشنهاد شد قصه را دقیقا نمی‌دانستم اما طی جلساتی که داشتیم این مساله برای من توضیح داده شد، نوع نگاه کارگردان و روایت فیلم «آداپت» برای من از جذابیت خاصی برخوردار بود که دوست داشتم در آن شریک شوم.

برازنده درباره نقاط قوت و ضعف فیلم عنوان کرد: به نظر من این فیلم کوتاه می‌توانست پیش‌تولید بهتری داشته باشد که به روند تولید فیلم کمک کند، همچنین می‌شد این فیلم را با هزینه‌های بهتر و کیفیت بیشتری ساخت که متاسفانه امکانش در آن مقطع زمانی وجود نداشت.

این فیلمبردار درباره کارگردانی «آداپت» خاطرنشان کرد: کارگردانی این فیلم خیلی ویژه است و به نظر من برخلاف کار اول کمال کچوئیان، کارگردانی پخته‌ای را شاهد بودیم که یکی از علت‌های قبول فیلمبرداری «آداپت» از سوی من بود، به نظر من نقطه قوت فیلم کارگردانی درخشان آن است.

فیلمبردار فیلم «دوزیست» درباره بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» اظهار کرد: به نظر من فیلم‌های این بسته جزو درجه یک‌ترین فیلم‌هایی بود که می‌شد در مدت زمان در نظر گرفته شده، دید. به نظر من فیلم‌های بسته «شکست زمان» این امکان را دارند که سانس‌های ویژه‌ای در اختیارشان قرار گیرد.

او در پاسخ به این پرسش که نظرش درباره قرارگیری «آداپت» به عنوان فیلم سوم بسته چیست، تاکید کرد: «آداپت» شکل متفاوت‌تری نسبت به دیگر آثار بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» دارد و به نظر من این تفاوت می‌تواند به وصل شدن آدم‌ها به این بسته کمک ‌کند. برازنده در پایان درباره اکران فیلم‌های کوتاه در سینماهای هنروتجربه تصریح کرد: به نظر من اکران فیلم‌های کوتاه به نوعی حمایت از فیلمسازانی‌ست که جایی از آن‌ها حمایت نمی‌شود و هنروتجربه این امکان را برای استعدادهای درخشان درنظر گرفته است که فیلم‌های‌شان روی پرده دیده شود. بسته فیلم کوتاه «شکست زمان» شامل ۶ فیلم کوتاه «خراش» اثر مجید امینی، «مرگ تدریجی» اثر آمین صحرایی، «آداپت» اثر کمال کچوئیان، «ورای سکوت» اثر آذر تجلی، «سنگبال» اثر آمین صحرایی و «فیلمرغ» اثر امیرمسعود سهیلی است که از 19 شهریورماه روی پرده سینماهای هنروتجربه رفته است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو