هیجان‌انگیزترین فیلم‌های جیک جیلنهال

هیجان‌انگیزترین فیلم‌های جیک جیلنهال


منبع: فوت و فن

57

1400/8/4

13:40


هیجان‌انگیزترین فیلم‌های جیک جیلنهال

جیک جیلنهال (Jake Gyllenhaal)، ستاره برجسته‌ای است که کاراکترهای چالش‌برانگیزی از لحاظ روانشناختی و غیر عادی بودن را به دفعات زیاد به تصویر کشیده است. او در فیلم‌های بسیاری ایفای نقش کرده است اما در این مطلب، ما قصد داریم تا به شما، هیجان‌انگیزترین فیلم‌های جیک جیلنهال را معرفی کنیم. در ادامه همراه با ما باشید.

فیلم گناهکار (The Guilty)

The Guilty

The Guilty

فیلم گناهکار، جدیدترین فیلم جیک جیلنهال است که بر روی سرویس آنلاین نتفلیکس عرضه شده است. در این فیلم، او نقش یک اپراتور موارد اضطراری پلیس را بازی می‌کند که در حالی که خودش در میانه یک بحران روانشناختی قرار دارد، تماسی اضطراری دریافت می‌کند. این نقش وی، تقریبا تمام مدت فیلم را به خود اختصاص می‌دهد و از همین، ایفای چنین نقشی، بسیار دشوار است. تمام اتفاقات فیلم تنها در یک مکان رخ می‌دهند و تمام مدت، تمرکز دوربین بر روی او قرار دارد. با این حال، جیک جیلنهال موفق شده تا یک اجرای احساسی داشته باشد که بسیار برجسته است.

فیلم حیوانات شب‌گرد (Nocturnal Animals)

Nocturnal Animals

Nocturnal Animals

فیلم حیوانات شب‌گرد به کارگردانی تام فورد (Tom Ford) است. در این فیلم، سوزان مارو با بازی ایمی آدامز (Amy Addams) یک مالک گالری هنری غمگین است که از همسر سابق خود به نام ادوارد شفیلد با بازی جیک جیلنهال، یک داستان دست نوشته دریافت می‌کند. همانطور که او این نوشته‌ها را می‌خواند، مشکلات رابطه خودشان را به یاد می‌آورد و اتفاقات این نوشته‌ها را در ذهن خود به تصویر در می‌آورد. جیک جیلنهال نقش همسر سابق و همچنین کاراکتر اصلی این نوشته‌ها را بازی می‌کند که ممکن است بیننده‌ها در ابتدا دچار سردرگمی شوند.

فیلم دانی دارکو (Donnie Darko)

Donnie Darko

Donnie Darko

فیلم دانی دارکو، اولین فیلم هیجان‌انگیز و روانشناختی با بازی جیک جیلنهال به شمار می‌رود. این فیلم در اوایل دهه ۲۰۰۰ میلادی بر روی پرده سینماها اکران شده بود. این فیلم از جمله معتبرترین پروژه‌هایی است که جیک جیلنهال در آن حضور داشته است. در فیلم دانی دارکو، او نقش یک نوجوان مشکل‌دار در اواخر دهه ۸۰ میلادی را بازی می‌کند. زمانی که او یک شب در خواب راه می‌رود، با یک خرگوش غول‌پیکری به نام فرانک مواجه می‌شود که به او هشدار می‌دهد که دنیا تا بیست و هشت روز دیگر نابود خواهد شد. او به خانه باز می‌گردد و متوجه می‌شود که یک موتور جت، اتاقش را نابود کرده است. حال، او نمی‎داند که دنیا رو به پایان است یا اینکه او در دنیای موازی در حال زندگی کردن است.

فیلم زودیاک (Zodiac)

Zodiac

Zodiac

فیلم زودیاک، فیلمی جنایی و حقیقی ساخته دیوید فینچر (David Fincher) است. این فیلم در مورد دو بازپرس با بازی مارک روفالو (Mark Ruffalo) و آنتونی ادواردز (Anthony Edwards) و همچنین دو گزارشگر با بازی جیک جیلنهال و رابرت داونی جونیور (Robert Downey Jr) است که سعی دارد تا اطلاعات بیشتری در مورد یک قاتل سریالی پیدا کنند که تحت عنوان زودیاک در حال کشتن افراد و به وحشت انداختن شهر سانفرانسیسکو است. این فیم بر اساس پرونده‌ای واقعی است.

فیلم زندانیان (Prisoners)

Prisoners

Prisoners

در فیلم زندانیان، جیک جیلنهال نقش کاراگاه لوکی را بازی می‌کند. پس از اینکه دو دختر در پنسیلوانیا ربوده می‌شوند، پلیس سعی دارد تا به دنبال سرنخ‌ها بگردد و این دو دختر را به آغوش پدرشان به نام کلر داور با بازی هیو جکمن (Hugh Jackman) باز گرداند. با این حال، کلر داور، خودش سعی دارد تا دخترانش را پیدا کند و متوجه می‌شود که برای انجام این کار، جانش را باید به خطر بیاندازد.

فیلم اره چرخی مخملی (Velvet Buzzsaw)

Velvet Buzzsaw

Velvet Buzzsaw

در فیلم اره چرخی مخملی، جیک جیلنهال نیز یک منتقد هنری را بازی می‌کند. در کنار او نیز رنه روسو (Rene Russo) نقش یک مالک گالری هنری را ایفا می‌نماید. این فیلم، نگاهی طنزآمیز نسبت به حوزه هنری لس آنجلس دارد. در طی داستان فیلم، اثر هنری یک هنرمند به تازگی فوت کرده، شروع به حمله به افرادی می‌کند که سعی دارند تا از آن به ثروت و پول برسند. خلاصه کردن داستان این فیلم اجتماعی و منتقدانه بسیار دشوار است اما ببینندگان باید توجه داشته باشند که پس از تماشای این فیلم، یا سرگرم خواهید شد یا اینکه سرگیجه خواهید گرفت.

فیلم شبگرد (Nightcrawler)

Nightcrawler

Nightcrawler

فیلم شبگرد به کارگردانی کارگردان فیلم اره چرخی مخملی است. در این فیلم پیچیده و هیجانی، یک فیلمبردار آزادکار به نام لوییس بلوم سعی دارد تا با تصویربرداری از صحنه‌های قتل وحشتناک، به موفقیت در این زمینه دست پیدا کند. لوییس بلوم سعی دارد تا هر طور که شده به موفقیت در عرصه رسانه دست پیدا کند و هیچ توجهی نسبت به بهای آن نمی‌کند. جیک جیلنهال موفق شده تا این شخصیت روانی و بی‌احساس را به طرز شگفت‌انگیزی به تصویر بکشد و از همین رو، این نقش وی را می‌توان یکی از بهترین نقش‌آفرینی‌های جیک جیلنهال دانست.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو