طرز تهیه ترشی خرفه

طرز تهیه ترشی خرفه با هویج طرز تهیه ترشی خرفه ساده طرز تهیه ترشی خرفه با آب گوجه طرز تهیه ترشی خرفه با سرکه کلیپ طرز تهیه ترشی خرفه طرز تهیه ترشی خرفه بادمجان طرز تهیه ترشی خرفه نی نی سایت طرز تهیه ترشی خرفه همدان

ترشی خرفه یکی از انواع ترشی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی خرفه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی خرفه
سبزی خرفه۱ کیلوگرم
سیر۱ بوته
نعناع خشک۱ قاشق غذاخوری
هویج۲ عدد
بادمجان۴ عدد
ادویه ترشی۱ قاشق چایخوری
نمک، سرکه و سیاه دانهبه مقدار کافی

طرز تهیه ترشی خرفه

مرحله اول

برای تهیه ترشی خرفه ابتدا سبزی خرفه را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه خرفه را به صورت ریز خرد می کنیم، سپس به همراه ۲ لیوان آب و ۱ قاشق نمک داخل یک قابلمه می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب شروع به جوشیدن کند. پس از اینکه آب شروع به حباب زدن کرد، سبزی خرفه را از قابلمه خارج کرده و درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله سوم

حالا بادمجان ها را روی شعله گاز قرار می دهیم تا به طور کامل کباب شوند، سپس پوست شان را می گیریم و آنها را درون میکسر می ریزیم تا به طور کامل پوره شوند. در ادامه هویج را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله هویج را نیز مانند خرفه به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شروع به جوشیدن کند، سپس هویج را آبکش می کنیم. در ادامه سیر را به صورت ساطوری خرد می کنیم.

مرحله پنجم

حالا خرفه را به همراه سیر، نعناع خشک، ادویه ترشی، هویج و بادمجان میکس شده درون یک ظرف مناسب می ریزیم. در ادامه به اندازه ای سرکه اضافه می کنیم که یک بند انگشت روی سطح مواد ترشی را بپوشاند.

مرحله ششم

در این مرحله درب ظرف را محکم می بندیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت ۲ روز ترشی آماده مصرف است. اگر ترشی را به صورت خام درست کنیم، باید حداقل دو هفته در یخچال بماند تا آماده شود.