طرز تهیه ترشی برگ چغندر

ترشی برگ چغندر , طرز تهیه ترشی برگ چغندر

ترشی برگ چغندر یکی از انواع ترشی های کمتر شناخته شده ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشی برگ چغندر در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ترشی برگ چغندر
برگ چغندر۱ کیلوگرم
نمک۲ قاشق چایخوری
سرکه قرمز۱ پیمانه
آبغوره۱ پیمانه
سیر له شده۴ حبه
زنجبیل رنده شده۱ قاشق سوپخوری
هویج۲ عدد
تخم گشنیز و رازیانه۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه ترشی برگ چغندر

مرحله اول

برای تهیه ترشی برگ چغندر، ابتدا برگ چغندر را به خوبی می شوییم، سپس به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه یک ظرف بزرگ را با آب سرد پر می کنیم و برگ های چغندر را به مدت ۱۵ دقیقه درون ظرف قرار می دهیم.

مرحله دوم

پس از گذشت ۱۵ دقیقه برگ چغندر خرد شده را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم. توجه داشته باشید که برگ چغندر را نباید مثل سبزی قورمه سبزی بیش از حد ریز خرد کنیم. در ادامه برگ چغندر را درون یک قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا ۱ قاشق چایخوری نمک به برگ چغندر اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم برگ چغندر آب بیندازد. پس از اینکه آب برگ چغندر شروع به جوشیدن کرد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

در ادامه هویج را به صورت ریز خرد می کنیم و مانند برگ چغندر درون یک قابلمه می ریزیم، پس از اینکه هویج آب انداخت و شروع به قل زدن کرد، آنرا نیز از قابلمه خارج کرده و کنار می گذاریم تا به خوبی خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله سرکه را درون یک قابلمه می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا شروع به جوشیدن کند. پس از ۱۰ دقیقه سرکه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه سیر ها را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم.

مرحله ششم

حالا مواد ترشی را درون یک ظرف مناسب می ریزیم، سپس سرکه را به صورت داغ اضافه می کنیم. در ادامه تخم گشنیز و رازیانه را پودر می کنیم و به ترشی اضافه می کنیم. در نهایت ترشی را یک روز در یخچال قرار می دهیم تا آماده شود.