طرز تهیه خورش آلو بخارا

طرز تهیه خورشت آلو بخارا با گوشت گوسفندی خورشت آلو ساده طرز تهیه خورشت آلو بخارا با لپه طرز تهیه خورش آلو با گوشت چرخ کرده طرز تهیه خورشت الو طرز تهیه خورش آلو بروجردی

خورش آلو بخارا یکی از انواع خورش های ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش آلو بخارا در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آلو بخارا۲ پیمانه
گوشت خورشتی۳۰۰ گرم
شکر۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
هویج۱ عدد
سیب زمینی۱ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش آلو بخارا

مرحله اول

برای تهیه خورش آلو بخارای خوشمزه ابتدا آلو بخاراها را درون یک کاسه آب می ریزیم تا به مدت ۳۰ دقیقه خیس بخورند و نرم شوند. در ادامه پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را به همراه مقداری روغن به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا سبک شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه کرده و تفت دادن مواد را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم تا عطر ادویه ها خارج شود.

مرحله سوم

حالا گوشت را به صورت تکه ای خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت را به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و کمی سرخ شود. حالا ۴ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کرده و اجازه می دهیم گوشت بپزد.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم گوشت به مدت یک ساعت بپزد، سپس زعفران دم کرده را اضافه می کنیم. در ادامه ۳۰ دقیقه دیگر زمان می دهیم تا گوشت به طور کامل بپزد، سپس آلو بخاراها را آبکشی کرده و به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در همین حین هویج را به صورت خلالی نازک خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن داخل یک تابه مناسب تفت می دهیم تا هویج سرخ شود. در ادامه هویج را از تابه خارج کرده و رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

رب گوجه فرنگی را به خوبی سرخ می کنیم، سپس به همراه شکر و هویج سرخ شده به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه سیب زمینی ها را به صورت دلخواه خرد می کنیم و به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سیب زمینی ها را به طور کامل سرخ می کنیم و کنار می گذاریم. پس از اینکه آب خورش کم شد و به غلظت مورد نظرمان رسید، آنرا درون ظرف می کشیم و با سیب زمینی سرخ کرده تزیین می کنیم.