طرز تهیه فاهیتا میگو

فاهیتا میگو , طرز تهیه فاهیتا میگو , دستور پخت فاهیتا میگو

فاهیتای میگو یکی از انواع غذاهای بین المللی خوشمزه است که در دسته بندی غذاهای دریایی قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه فاهیتا میگو در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
میگو۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای رنگی۳ عدد
پاپریکا۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز½ قاشق چایخوری
پودر سیر½ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه فاهیتا میگو

مرحله اول

برای تهیه فاهیتای میگو ابتدا روغن زیتون را به همراه آب لیمو ترش، پاپریکا، فلفل قرمز، پودر سیر و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله میگوها را تمیز می کنیم و رگ سیاه پشت میگوها را با یک کارد تیز خارج می کنیم. در ادامه میگوها را به کاسه حاوی مواد اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا میگو ها به طور کامل به مواد آغشته شوند.

مرحله سوم

حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا طعم مواد جذب میگوها شود. پس از گذشت این زمان، کاسه را از یخچال خارج می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن به تابه اضافه می کنیم، سپس میگوها را از مواد خارج کرده و به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شوند، سپس آنها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

حالا پیاز را به صورت خلالی یکدست خرد می کنیم، سپس به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک شود. در ادامه فلفل دلمه ای را به صورت خلالی یکدست خرد کرده و به تابه می افزاییم.

مرحله ششم

فلفل دلمه ای ها را تفت می دهیم تا نرم شوند، سپس میگوها را اضافه می کنیم و مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. در ادامه فاهیتا را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و با جعفری خرد شده تزیین می کنیم.